recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs Android Auto Adapter.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs Android Auto Adapter.

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja, jeg skal nok få lavet den test, som jeg også har sagt før...  LOL   LOL
Godt så Thumbs Up
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
SterionX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2019
Sted: Kokkedal
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SterionX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dit input forvirrer mere end det gavner. Der findes meget få apps til både Android Auto og Carplay, og ihvertfald ingen musik apps. 

https://www.androidauthority.com/best-music-players-android-auto-944720/

Her er en liste med 10 gode apps some Android Authority siger virker med android auto... Altså kan de styres fra bilen (touchskærm eller som i mit tilfælde med it lille joystick mellem forsæderne). Så jo der findes MANGE... OP eftersøgte jo noget til AA så hvorfor blande carplay ind i det???

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Edit: kan se jeg har fået DR Lyd, Spotify og Podcast på min Carplay, men ellers er der ikke andre.

Det du kan se der er de apps DU har installeret på din telefon som understøtter carplay... 

/Sterion
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af SterionX SterionX skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dit input forvirrer mere end det gavner. Der findes meget få apps til både Android Auto og Carplay, og ihvertfald ingen musik apps. 


Her er en liste med 10 gode apps some Android Authority siger virker med android auto... Altså kan de styres fra bilen (touchskærm eller som i mit tilfælde med it lille joystick mellem forsæderne). Så jo der findes MANGE... OP eftersøgte jo noget til AA så hvorfor blande carplay ind i det???

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Edit: kan se jeg har fået DR Lyd, Spotify og Podcast på min Carplay, men ellers er der ikke andre.

Det du kan se der er de apps DU har installeret på din telefon som understøtter carplay... 

/Sterion
Fordi brugeroplevelsen må være den samme.

Og nu har jeg lige søgt på Carplay apps, og der er kommet et par håndfulde, de fleste er uinteressante. Så jeg er ikke særligt imponeret hverken over apps til AA eller Carplay.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
SterionX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2019
Sted: Kokkedal
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SterionX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Fordi brugeroplevelsen må være den samme.

Ehm... Nej... Bruger oplevelsen er da ikke den samme... Ser ud som om der er lidt forvirring om hvad Carplay / AA egentlig er... I bund og grund er begge systemer bare en fjernstyring af telefonen... Det er telefonen der genererer det skærmbillede du ser i bilen... Det er også telefonen der afspiller det musik du hører gennem begge systemer... Og så har apple/google så bare lavet det sådan at for at få apps vist i bilen skal appen understøtte CarPlay/AA (da almindelige apps ville køre ret ringe og kræve ALT for meget opmærksomhed).

Så når du siger at bruger oplevelsen er den samme er det ligesom at påstå at bruger oplevelsen på iPhone er den samme som på Android.

/Sterion


Redigeret af SterionX - 11-Maj-2023 kl. 15:17
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dit input forvirrer mere end det gavner. Der findes meget få apps til både Android Auto og Carplay, og ihvertfald ingen musik apps.



Det er altså noget værre vrøvl, det der.

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Edit: kan se jeg har fået DR Lyd, Spotify og Podcast på min Carplay, men ellers er der ikke andre.



De har været der i årevis.

Redigeret af lunddal - 11-Maj-2023 kl. 15:41
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Korrekt at på iPhone er der en musik app, og noget tyder på den ER godkendt. Lignende må findes til Android Auto.


Noget tyder på? Altså, det har været muligt lige siden starten i 2014. Det er en af de primære funktioner.

Måske du skulle udforske CarPlays muligheder lidt mere. Evt. kigge på de apps, der dukker frem på skærmen.

Redigeret af lunddal - 11-Maj-2023 kl. 15:35
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja du mener vel at styre vol og næste/forrige nr på rattet. For du mener vel heller ikke det er lovligt for føreren af bilen at sidde og trykke på infoskærmen under kørselen?


Jo, man må godt benytte de touchskærme, der er monteret i bilen - ellers ville det være svært at betjene mange nyere biler i dag.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 15:46
Man kan få bokse der kan smide alt op skærme.  

Cartvbox er en mulighede.  

Samt der findes mange andre Kina bokse så kan lave alt mulig på de indbyggede skærme i bilerne. 

Kvaliteten er op og ned 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 17:43
Ok anyways. Jeg har lige haft lejlighed til at teste det lidt. Så med telefonen sat til bilen med kabel: Dette er ikke nogen kopi af telefonen op på infotainment skærmen, som nogen nævner. Der er nogle ganske bestemte og i de fleste tilfælde for mig ligegyldige apps. Og hvis jeg f.eks. trykker på "media", enten på skærm eller på knap ved siden af skærm, hopper den hele tiden i retning af podcasts, hvilket ikke interesserer mig.

Men så prøvede jeg at starte afspilning af musikken direkte på mobilen og det kommer fint op i bilens højtalere. Men afspilningen kan ikke styres på infotainment systemet, som hvis USB hukommelsen var sat direkte til. Men når først musikken spiller, kan jeg godt tilgå navigation samtidigt med.

Så den lavpraktiske løsning ville være at jeg lærer min kone, hvordan hun spiller musikken fra min mobil. Fordi det er (næsten altid) kun, hvis hun er med at det kan forekomme at vi hører musik, måske samtidigt med navigation. Fordi når jeg selv kører hører jeg sjældent musik og jeg bruger generelt heller ikke altid navigation. Så hvis jeg selv kører kan jeg altid holde ind til siden, kable mobilen og skifte til navigation, efter behov. F.eks.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja du mener vel at styre vol og næste/forrige nr på rattet. For du mener vel heller ikke det er lovligt for føreren af bilen at sidde og trykke på infoskærmen under kørselen?


Jo, man må godt benytte de touchskærme, der er monteret i bilen - ellers ville det være svært at betjene mange nyere biler i dag.
Det er også et problem,  og fjerner opmærksomheden fra trafikken. Min oldschool opsætning med både tlf og infotainment skærm i brug, er altså fuldtud lovlig, da tlf sidder i holder der passer i CD sprækken oven over medieskærmen? Tongue
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Korrekt at på iPhone er der en musik app, og noget tyder på den ER godkendt. Lignende må findes til Android Auto.


Noget tyder på? Altså, det har været muligt lige siden starten i 2014. Det er en af de primære funktioner.

Måske du skulle udforske CarPlays muligheder lidt mere. Evt. kigge på de apps, der dukker frem på skærmen.
Fik først Carplay i 2021 med ny bil.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok anyways. Jeg har lige haft lejlighed til at teste det lidt. Så med telefonen sat til bilen med kabel: Dette er ikke nogen kopi af telefonen op på infotainment skærmen, som nogen nævner. Der er nogle ganske bestemte og i de fleste tilfælde for mig ligegyldige apps. Og hvis jeg f.eks. trykker på "media", enten på skærm eller på knap ved siden af skærm, hopper den hele tiden i retning af podcasts, hvilket ikke interesserer mig.

Men så prøvede jeg at starte afspilning af musikken direkte på mobilen og det kommer fint op i bilens højtalere. Men afspilningen kan ikke styres på infotainment systemet, som hvis USB hukommelsen var sat direkte til. Men når først musikken spiller, kan jeg godt tilgå navigation samtidigt med.

Så den lavpraktiske løsning ville være at jeg lærer min kone, hvordan hun spiller musikken fra min mobil. Fordi det er (næsten altid) kun, hvis hun er med at det kan forekomme at vi hører musik, måske samtidigt med navigation. Fordi når jeg selv kører hører jeg sjældent musik og jeg bruger generelt heller ikke altid navigation. Så hvis jeg selv kører kan jeg altid holde ind til siden, kable mobilen og skifte til navigation, efter behov. F.eks.


Jeg synes nu ikke, at der er nogen, der har sagt, at det vil være en kopi af telefonen.

Men derudover synes jeg, at du komplicerer tingene mere end nødvendigt.

Få nu musikken ind i en musik app, så kan alt styres via AA.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu