recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Technicolor routers LAN porte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Technicolor routers LAN porte

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Technicolor routers LAN porte
    Sendt: 18-Maj-2023 kl. 11:28
Hej
Jeg er nysgerrig. og vil gerne prøve at forstå det.
Jeg har en Technicolor CGA4233 eller en Technicolor CGA4236 router.
Jeg har forbundet hhv. en Sonos højttaler og en Android TV-boks med kabel til en netværk switch. Netværk switchen er forbundet til routeren.
Højttaleren og TV-boksen kan ikke få forbindelse, hvis jeg ikke sætter netværk switchen imellem. Hvad skyldes det mon? Leverer routerens LAN
porte ikke strøm nok, eller skal der ændres en indstilling på routeren?
Jeg har prøvet routerens fire LAN porte, og problemet er det samme på alle fire porte.

På forhånd tak. 
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2023 kl. 21:39
Som jeg læser dit indlæg så virker Sonos højttaleren og Android TV-boksen hvis du forbinder direkte til routeren, korrekt?
Hvilken netværksswitch bruger du?
Og virker power supply'n til netværksswitch'n?
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2023 kl. 07:02
Det er omvendt. Forbindelsen til Sonos højttaleren og TV-boksen virker ikke, hvis jeg forbinder dem direkte til routeren. Det er det der undrer mig.
Ja, netværk swicthen får strøm via en strømforsyning. 
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2023 kl. 13:05
Hvad er det for en switch? Det lyder som en konflikt i adresserne. Har sonos og tv-boksen fast eller tildelt adresse?

Redigeret af sd - 20-Maj-2023 kl. 13:06
Powered by beer and chips
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2023 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Jeg har en Technicolor CGA4233 eller en Technicolor CGA4236 router.

I forbindelse med hvilken udbyder?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mrdoc22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2018
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrdoc22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2023 kl. 22:05
Lyder som "autosensing" på LAN porterne på routeren er disablet
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2023 kl. 14:53
Hvad er autosensning?
Kan jeg selv aktivere det på routeren?
Jeg havde samme setup, da min forbindelse kørte via DSL, og der fungerede det fint med at forbinde direkte til DSL routeren. Dengang var det ikke nødvendigt at sætte en netværk switch imellem routeren og hhv. TV-boksen og Sonos højttaleren.

Min udbyder er Fastspeed. Jeg har spurgt dem, men de har aldrig hørt om problemet.
Til top
mrdoc22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2018
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrdoc22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2023 kl. 19:46
"autosensning" på LAN porten er porten selv krydser kablet hvis man ikke kører med krydset kabel.

Lyder som den er defekt i LAN porten mener ikke det er noget man kan disable i routeren,
måske ny firmware på routeren kan løse det, 
har du efterspurgt en ny router fra fastspeed?


Redigeret af mrdoc22 - 22-Maj-2023 kl. 19:52
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2023 kl. 19:58
Ja, jeg har fået byttet routeren én gang. Jeg troede, at routeren var defekt.
Måske har routeren bare generelt en mærkelig opsætning. Firmwaren skulle være opdateret. 
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2023 kl. 20:06
Der er nogle udbydere der låser nogle af LAN portene i routeren til specielle formål.
Når du har switchen koblet på er det så ligegyldig hvilken LAN port du bruger til forbindelsen imellem routeren og switchen?
Eller er det "kun" port 1 der virker?
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2023 kl. 09:00
Kan det tænkes at dine højttaler og tv-boks har en fast adresse fra din gamle opsætning, som er i et andet adresserum end din nye router, feks 0.1 i stedet for 1.1. Har du prøvet at nulstille højttaleren eller tvboksen? Er det en passiv switch eller en aktiv switch med egen DHCP?
Powered by beer and chips
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 06:41
Hvordan går det, fandt du en løsning på problemet?
Powered by beer and chips
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu