recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Technicolor routers LAN porte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Technicolor routers LAN porte

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2023 kl. 20:33
Jeg har for øvrigt haft samme problem med en usb indgang på en forforstærker. Direkte tilsluttet var der ingen signal, men hvis man satte en usb-hub imellem så virkede det fint. Måske noget med timingen??
Powered by beer and chips
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2023 kl. 13:32
Har du prøvet med andre kabler?
Måske switchen ikke er helt så følsom over for problematiske kabler som routeren?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2023 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af warcaos warcaos skrev:

Jeg har i forbindelse med mit arbejde prøvet noget lignende med printere! på Visse stik ville de slet ikke connnecte til vores krydsfelt, mens de på andre godt ville. 
Men hvor alle terminaler(læs: pc) gerne ville connecte til alle porte.

svjh har vi stadig ikke fundet ud af hvad problemet er, kun at det forsvinder hvis vi sætter en dummy-switch mellem enhed og krydsfelt.
Jeg har for kort tid siden oplevet samme problem med en sprit ny HP printer og nyt Juniper udstyr. En gammel swich imellem løste problemet, eller at tvinge porten ned i 100 Mbit. Ouch
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2023 kl. 16:06
Jeg synes ikke at kunne se om du nævner hvorvidt der er lys i portene på udstyret?

Hvis du sætter ting direte i porten på router, er der så lys i begge enheders porte?

Er der lys i portene i switch og router når du sætter switchen imellem?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2023 kl. 17:31
Jeg har lige prøvet med et helt nyt kabel, som jeg har sat i mellem Sonos højttalen og routeren. Der er fortsat kun liv i den grønne diode ved routerens LAN port, og problemerne er de samme.
Jeg er måske blevet lidt klogere. Der kan måske være noget med en firewall på routeren?
Kan der være nogle porte, som skal åbnes eller lign.?
Se beskeden på nedenstående side.


Jeg kom lige i tanke om, at jeg også har netværk switche ved hhv. PC'en og ved TV-boksen. Det har hjulpet noget på forbindelsen, at jeg har prøvet at køre hhv. PC og TV-boks direkte i stedet for via netværk switchene. Jeg får dog fortsat en meget lav upload, når jeg forbinder direkte til routeren.  
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2023 kl. 09:32
Nu har jeg taget netværk switchen til routeren helt fra.
Jeg er kommet frem til, at det er mine to andre netværk switche,
som skaber problemerne. Når jeg kører helt uden om netværk switchene,
er der ingen problemer.
Skal jeg mon købe to nye switche for at løse problemerne helt?
Skal switchene i så fald understøtte noget bestemt?
Jeg bør måske også skifte nogle af netværkskablerne?
Bør de være mindst Cat 6?
Jeg kan vel ikke ændre noget på routerens indstillinger for at løse 
problemerne?

Mine netværk switche er som nedenstående.

TP-link TL-SG105
TP-link TL-SG108


På forhånd tak.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2023 kl. 03:23
Der kan godt være fejl på én af dine switche, men det skulle være usandsynligt at det er begge switche.

Dine kabler kan du jo skifte lidt rundt med og se om de virker. Medmindre de er fysisk beskadiget eller tydeligt giver en forskel  i forhold til et andet, så burde de være gode.

Det kan muligvis være "autosense" som driller. Men hvis du ikke kan få tydeligt lys i link-lamperne, så er det ikke opsætninger i firewall osv. som du skal kigge efter.


Redigeret af Cyberguyen - 29-Maj-2023 kl. 03:25
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2023 kl. 22:41
Jeg er lige faldet over nedendtående side.
Sonos kan åbenbart finde på at skabe broadcast storm. 
Måske skal jeg bare lade Sonos køre via WiFi i stedet. 
Jeg ved, at det også er blevet foreslået her i indlægget tidligere. 
Jeg kan måske evt. prøve med en switch fra Netgear. 
Jeg kan se, at Netgear har switche med loop prevention. 
Der jo dog nok ikke garanti for, at det vil løse problemet. 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu