recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR Radio ikke tilgængelig efter 13. juni
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR Radio ikke tilgængelig efter 13. juni

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR Radio ikke tilgængelig efter 13. juni
    Sendt: 22-Maj-2023 kl. 06:21
Hej!

Til orientering!

Jeg har mange Google Chromecast højttalere og lytter til DR Radio med talekommandoen:
"Tal med DR Radio" - derefter kan jeg sige det radioprogram, jeg vil høre f.eks. "DR P8 Jazz"
Det fungerer fint.

På det sidste er der kommet beskeden: "DR Radio er ikke tilgængelig fra 13. juni"

Hvilken talekommando skal vi mon bruge efter 13. juni?

Jeg har i dag skrevet til DR og spurgt.

Venlig hilsen
Claus

P.S.
Jeg er klar over at man kan bruge TuneIn ved blot at sige "Spil DR P8 Jazz" - men jeg vil gerne slippe for reklamerne.

Eller kender I andre talekommando-tricks?


Redigeret af ClausBP - 22-Maj-2023 kl. 07:15
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2023 kl. 11:28
Er det ikke fordi nu hedder deres app DR Lyd??
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2023 kl. 12:02
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2023 kl. 14:11
Ja - den nye app hedder DR Lyd - men men Chromecast reagerer netop ikke på "Tal med DR Lyd"
Men det gør den måske 13. juni...

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2023 kl. 16:37
 DR Lyd appen ber selv om tilladelse til at oprette forbindelse til alle dine cast enheder første gang du åbner appen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2023 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

 DR Lyd appen ber selv om tilladelse til at oprette forbindelse til alle dine cast enheder første gang du åbner appen.
Ja - og alt virker fint fra iPhone DR Lyd App.

Men talekommandoen til højttalerne: "Hey Google - Tal med DR Lyd" virker ikke.

Her virker kun:  "Hey Google - Tal med DR Radio" - men åbenbart kun indtil 13. juni.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2023 kl. 11:55
Er det så ikke bare google der skal lære den nye kommando?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2023 kl. 14:20
Jo - det går jeg ud fra. 
Men det burde Google jo have lært for længe siden, da DR Lyd app blev introduceret.

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2023 kl. 21:18
miri
Til top
Soholt2660 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Maj-2023
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Soholt2660 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 09:14
Grunden er at Google Home ikke længere tillader talekommandoer for 3. parts tjenester. fra den 13. juni 2023
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 12:05
Ja - det må være grunden, at det er Google ændrer dette.

Det er da en forringelse!

Tak for svar til alle i tråden - Recordere.dk kan stadig noget 😊

Til top
agenten0078 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agenten0078 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 14:25
Jeg kendte slet ikke ovennævnte kommander. Jeg har altid blot sagt f.eks.
"Hey Google - spil radio DRP4"
Har aldrig prøvet de øvrige radio-kanaler, og har ikke tilknyttet nogen DR Lyd-apps nogen steder. Jeg mener blot den nævnte kommando her, tager streamen fra InTune.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu