recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slette passwords på død tablet før reparation?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slette passwords på død tablet før reparation?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2023 kl. 23:28
Jeg kan godt forstå at trådstarter har nogle bekymringer, hvad sker der fysisk med den tablet hvis den bliver ombyttede? 
Er der så følsomme data på den; så vil jeg ikke selv tøve et øjeblik med at, at den bliver “fried” for at være 100% sikker på at data aldrig vil kunne havne i andres hænder.

en hurtig søgning:
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2023 kl. 07:12
Potter.

Hvem er det du forventer skal udføre opgaven med at læse data ud fra et tilfældigt mainboard fra en tilfældig tablet?

Har du en ide om arbejdets omfang og, hvad det kræver af værktøj, for i det hele taget at kunne tage en eMMC chip af et printkort og udlæse den?

Og i så tilfælde - i langt de fleste tilfælde vil de kunne får seneste score i candycrush og billeder fra moster Idas begravelse, så hvorfor skullle nogen være motiveret til at gøre det?




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2023 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Potter.

Hvem er det du forventer skal udføre opgaven med at læse data ud fra et tilfældigt mainboard fra en tilfældig tablet?

Har du en ide om arbejdets omfang og, hvad det kræver af værktøj, for i det hele taget at kunne tage en eMMC chip af et printkort og udlæse den?

Og i så tilfælde - i langt de fleste tilfælde vil de kunne får seneste score i candycrush og billeder fra moster Idas begravelse, så hvorfor skullle nogen være motiveret til at gøre det?




Klaus

Jeg ved udmærket hvad der skal til at værktøj, hvor har du fra at eMMC chippen skal tages af printkortet.

Hvis jeg ved der er følsomme data, så vil jeg personlig være på vagt, om så billeder af moster Ida's begravelse er følsomme data, det må op til den enkelte at vurdere.

Hvem er så motiveret, tjaaa.... det er jo ikke til vide.Wink 
Men hvis enheden først er sendt ind, så er der ingen der ved i hvilke hænder den ender.



Redigeret af Potter - 27-Maj-2023 kl. 09:01
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
C10V Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2013
Sted: Vest
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C10V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2023 kl. 10:00
Er lader ok, er reset forsøgt
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2023 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg ved udmærket hvad der skal til at værktøj, hvor har du fra at eMMC chippen skal tages af printkortet.

Hvis du ikke afmonterer eMMC chip, hvordan vil så finde ud af, hvordan du skal forbinde den?

Chip skal loddes af (uden at den ødelægges af varme), rengøres og lægges i en sokkel (eksempelvis som denne https://www.amazon.com/Mate-eMMC-Chip-Reader-Writer/dp/B07BMX9MDM , før man kan læse fra den.

Er mainboardet død, er der også chance for at eMMC er død, så det vil i mange tilfælde være spild af tid at gøre det - blot for at finde candycrush resultater.
Så er det meget bedre at brUge tiden på at sende spammails ud der lokker oplysninger ud af folk.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 27-Maj-2023 kl. 11:14
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2023 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Medarbejdere i virksomheder der reparerer sådan noget elektronik, er vant til at arbejde med enheder der kan indeholde data. Det er min stærke overbevisning at de udfører deres arbejde uden at “snage”….


De fleste gør deres arbejde, men der findes eksempler på snushaner, som bare ikke kan lade være (frække billeder?).
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2023 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Medarbejdere i virksomheder der reparerer sådan noget elektronik, er vant til at arbejde med enheder der kan indeholde data. Det er min stærke overbevisning at de udfører deres arbejde uden at “snage”….


De fleste gør deres arbejde, men der findes eksempler på snushaner, som bare ikke kan lade være (frække billeder?).
Og det der er værre!
Fik skiftet batteri på Macbook Pro på garanti, men fik samtidigt en meget synlig ridse i låget. Klagede over ridsen, og fik skiftet skærmen, men fik til gengæld udtaget det nye batteri og sat det gamle i igen. Og måske tilføjet et eller andet som sløver computeren. Så min tillid til elektronik værksteder kan ligge på et meget lille sted Ouch
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2023 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af C10V C10V skrev:

Er lader ok, er reset forsøgt

Diverse resets er forsøgt inkl hard reset, desværre uden held.

Lader virker (testet på noget andet), men tabletten reagerer ikke på tilslutning af lader. Normalt tænder en grøn diode, hvis den er i gang med opladning. Det sker ikke. 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2023 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af C10V C10V skrev:

Er lader ok, er reset forsøgt

Diverse resets er forsøgt inkl hard reset, desværre uden held.

Lader virker (testet på noget andet), men tabletten reagerer ikke på tilslutning af lader. Normalt tænder en grøn diode, hvis den er i gang med opladning. Det sker ikke. 

Har du prøvet med en anden lader, eller blot andet kabel alligevel? Eller, blot prøv at lade tabletten ligge nogle uger... Og så sæt den til igen. Dette KAN også hjælpe af og til.


Redigeret af mnielsen - 28-Maj-2023 kl. 08:36
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2023 kl. 08:42
Og ja - man har før hørt om reparatører, som ikke kunne lade være med at kigge... Kan blot ikke finde artiklen mere. Det var vist en butik i Aalborg, hvor der var én eller anden, som var lige lovligt nysgerrig. Tror, det var på B.T. eller Ekstrabladet, jeg læste det.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2023 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Og ja - man har før hørt om reparatører, som ikke kunne lade være med at kigge... Kan blot ikke finde artiklen mere. Det var vist en butik i Aalborg, hvor der var én eller anden, som var lige lovligt nysgerrig. Tror, det var på B.T. eller Ekstrabladet, jeg læste det.


Søgning på bt-artikler:


Jo, det kan man såmænd godt.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2023 kl. 13:05
Hvis en IT-kyndig er nysgerrig nok, vil han sikkert sagtens kunne finde ud af at trække data ud af en tablet, selvom passwords er slettet. Så efter min mening er der ikke nogen sammenhæng mellem denne tråds overskrift og trådstarters frygt for at reparatør skal se hans data.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu