recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor findes IMDb på Netflix?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor findes IMDb på Netflix?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor findes IMDb på Netflix?
    Sendt: 31-Maj-2023 kl. 19:18
Når jeg søger spillefilm enten til optagelse eller til streaming, benytter jeg generelt IMDbskalaen til at bedømme kvaliteten, hvor min tærskel ligger på minimum 7.0.

På Filmstriben er det nemt, idet der viser oplysninger om film med IMDb.

Men på Netflix kan jeg desværre ikke finde denne mulighed.

Hvem kan hjælpe?
På forhånd tak.


Redigeret af bentpetersson - 31-Maj-2023 kl. 19:41
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2023 kl. 19:53
Den findes ikke.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2023 kl. 19:59
Jeg tror det nærmeste du kan komme er at bruge playpilot  https://www.playpilot.com/ og begrænse kataloget til netflix og så kan du se de forskellige films IMDB rating den vej. F.eks. kan du begrænse visningen til kun at være film over en vis IMDB score,

Redigeret af TBC1 - 31-Maj-2023 kl. 20:00
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2023 kl. 07:24
IMDb har en liste for Netflix (og andre streamingtjenster). Den kan findes her: https://www.imdb.com/search/title/?companies=co0144901

Listen kan øverst sorteres efter A-Z, popularitet, IMDb-karakter, år og andre parametre.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2023 kl. 11:37
Interessant at læse jeres forskellige forslag. Tak.

Jeg konkludererer også, at det ikke er muligt direkte at aflæse IMDB-scoren på Netflix.

Min procedure for at se film på Filmstriben og på Netflix er, at jeg først kigger på "Filmplakaten" altså forslaget af en film. Gør jeg det på Filmstriben kan jeg trykke på skærmen og straks vises IMBDværdien. Det er logisk og nemt. Og man kan fx lave den pågældende film til favorit. Alle favoritter i antal kan ses foroven i en statuslinie. Lige nu ligger der 91 afventende film, som jeg blot behøver klikke på for at se.

Desvære har Netflix ikke denne mulighed. Jeg savner fx også at kunne se værdien/scoren fra brugere, der har set filmen. 

Jeg gør følgende i øjeblikket - som jeg  forøvrigt også mener er det nemmeste med Netflix. Når jeg har fundet en tilfældig film på Netflix, så Googler jeg titlen og skriver samtidig IMDb. 
Så vises scoren. Men det er besværligt.

Jeg har også kigget på Playpilot, men det bliver endnu mere besværligt den vej, ligesom imdb search.  Mange af de nævnte film på sidstnævnte findes desværre ikke på Netflix Danmark længere.

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2023 kl. 12:10
Bruger du Chrome, Brave eller Firefox som browser på PC så gør udvidelser som "IMDB Ratings for Netflix" m.fl. arbejdet for dig.

Du kan også nemt tjekke ratings på mobilen (Android) med Flutter.

Begge kræver, at du også er logget ind på Netflix.




Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2023 kl. 13:04
Flixfilm viser IMDb på den enkelte film:


Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2023 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Desvære har Netflix ikke denne mulighed. Jeg savner fx også at kunne se værdien/scoren fra brugere, der har set filmen. 


Når Netflix fungerer på denne måde, så er det jo fordi, at Netflix faktisk slet ikke har noget dårligt indhold! *wink wink*

Forstået på den måde, at de ikke er interesserede i at folk umiddelbart kan se, at meget af det de har er noget lort. Det er også derfor at man fjernede stjernevurderingerne, og lavede det til en "thumbs up" eller "thumbs down"-situation, som så kun bruges til at lave anbefalinger til den enkelte bruger.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2023 kl. 13:54
Naiera.
Akkurat også mine tanker😂
Men Netflix har dog også gode film. De er bare svære at finde blandt de knap så gode.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2023 kl. 14:09
Selvfølgelig har de masser af gode ting Efterhånden er det dog mest interessant på grund af deres egenproduktioner, nu hvor der er en million andre tjenester, der gerne vil holde på deres egne film og serier.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2023 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Når jeg søger spillefilm enten til optagelse eller til streaming, benytter jeg generelt IMDbskalaen til at bedømme kvaliteten, hvor min tærskel ligger på minimum 7.0.

På Filmstriben er det nemt, idet der viser oplysninger om film med IMDb.

Men på Netflix kan jeg desværre ikke finde denne mulighed.

Hvem kan hjælpe?
På forhånd tak.

Hvis din tærskel ligger på 7.0 så kan du vel nøjes med Netflix abonnement max 2 mdr om året.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2023 kl. 07:55
Jo, Hajsa. Det ville være rart, hvis jeg kunne kontrollere din påstand😀

Jeg bevarer dog stadig mit abonnement, men dit indlæg fik mig da  til at optælle Min liste, som mine udsøgte film hedder på Netflix. Listen er alligevel i øjeblikket på 71 ventende film, som når de først er sat på listen også er svære at tjekke IMDb-scoren på.

Umiddelbart ser det ud til Netflix slet ikke ønsker, at vi tjekker kvaliteten, men bare forsøger at se alle film.

Min kone og jeg ser i gennemsnit 1 film om hver aften, men disse film består af både udvalgte fra Filmstriben, Netflix, egne optagelser fra liveTV og af direkte kig på liveTv.

Så de 71 ventende film på Netflix tager et stykke tid inden vi er igennem. Der kommer jo også hele tiden nye🧐
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu