recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Laserprinter billigste farve toner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laserprinter billigste farve toner?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
UrbanChili Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2023
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér UrbanChili Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Laserprinter billigste farve toner?
    Sendt: 03-Juni-2023 kl. 15:26
Jeg skal have en ny laserprinter og har forsøgt at finde ud af, hvilke farve toner der er den billigste, men det er umuligt på den måde som blæk/toner sitene er lavet på.
Det skal være pris på original toner da jeg ikke har haft nogen god oplevelse med kompatible toner til de to laserprinter jeg har haft.
Jeg betaler hellerer mere for printeren. Nogle som kan hjælpe?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2023 kl. 15:33
Er det ikke bedre først at finde ud af hvilken printer du vil have, og dernæst undersøge priserne på originale patroner til den?  Generelt er originale laserpatroner ret dyre, men har den fordel, at der ikke er noget blæk der tørrer ind ved længere tids stilstand.
Jeg har også kun haft dårlige erfaringer med kompatible patroner til min Lexmark laserprinter.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2023 kl. 16:19
Hej!

Før brugte jeg mange HP printere, laser- og blækprinter, med uoriginale patroner og tonere, de virkede fint. Men de nye HP printere duer ikke mere, dårlig kvalitet.

Nu bruger jeg Brother printere sammen med uoriginale blækpatroner og tonere, disse virker fint.

Køber kun fra NordiInk.dk og kompat.dk, de to har ALDRIG sendt mig defekte varer, og de er billige. :) Disse sender til udlandet, næsten ingen andre gør dette.

Med venlig hilsen
Palleba
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2023 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Palleba Palleba skrev:

Hej!


Nu bruger jeg Brother printere sammen med uoriginale blækpatroner og tonere, disse virker fint.



Der spørges til laser printer Wink
Til top
UrbanChili Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2023
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér UrbanChili Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2023 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er det ikke bedre først at finde ud af hvilken printer du vil have, og dernæst undersøge priserne på originale patroner til den?  Generelt er originale laserpatroner ret dyre, men har den fordel, at der ikke er noget blæk der tørrer ind ved længere tids stilstand.
Jeg har også kun haft dårlige erfaringer med kompatible patroner til min Lexmark laserprinter.

Flemming

Nej, for jeg er ligeglad hvilke mærket laser printeren er. så længe det ikke er en HP


Redigeret af UrbanChili - 03-Juni-2023 kl. 17:57
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2023 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af UrbanChili UrbanChili skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er det ikke bedre først at finde ud af hvilken printer du vil have, og dernæst undersøge priserne på originale patroner til den?  Generelt er originale laserpatroner ret dyre, men har den fordel, at der ikke er noget blæk der tørrer ind ved længere tids stilstand.
Jeg har også kun haft dårlige erfaringer med kompatible patroner til min Lexmark laserprinter.

Flemming

Nej, for jeg er ligeglad hvilke mærket laser printeren er. så længe det ikke er en HP


Så bliver det umuligt at sammenligne priser, da forskellige modeller af printere bruger forskellige patroner også selvom printerne er af samme mærke.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2023 kl. 12:36
.

Redigeret af moremusic - 05-Juni-2023 kl. 12:38
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2023 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af UrbanChili UrbanChili skrev:

Jeg skal have en ny laserprinter og har forsøgt at finde ud af, hvilke farve toner der er den billigste, men det er umuligt på den måde som blæk/toner sitene er lavet på.
Det skal være pris på original toner da jeg ikke har haft nogen god oplevelse med kompatible toner til de to laserprinter jeg har haft.
Jeg betaler hellerer mere for printeren. Nogle som kan hjælpe?


1. Find en printer (f.eks. Canon eller Brother)
2. Find hvilke toner printeren bruger og find hvor mange udskrifter en tonepatron den kan klare
3. Find prisen på tonerne på pricerunner og divider prisen med antallet af udskrifter
4. Du har nu prisen per side - god fornøjelse med de kommende timers nøjsomt arbejde

Ingen gider lave det arbejde for dig, men da jeg selv skulle skifte for et par år siden, der var valget en Canon eller en Brother farvelaserprinter.

Som et godt råd så køb en model med scanner, så du let kan kopiere og køb en model med dublex, så du automatisk kan printe på begge sider.
Til top
UrbanChili Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2023
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér UrbanChili Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2023 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Oprindeligt skrevet af UrbanChili UrbanChili skrev:

Jeg skal have en ny laserprinter og har forsøgt at finde ud af, hvilke farve toner der er den billigste, men det er umuligt på den måde som blæk/toner sitene er lavet på.
Det skal være pris på original toner da jeg ikke har haft nogen god oplevelse med kompatible toner til de to laserprinter jeg har haft.
Jeg betaler hellerer mere for printeren. Nogle som kan hjælpe?


1. Find en printer (f.eks. Canon eller Brother)
2. Find hvilke toner printeren bruger og find hvor mange udskrifter en tonepatron den kan klare
3. Find prisen på tonerne på pricerunner og divider prisen med antallet af udskrifter
4. Du har nu prisen per side - god fornøjelse med de kommende timers nøjsomt arbejde

Ingen gider lave det arbejde for dig, men da jeg selv skulle skifte for et par år siden, der var valget en Canon eller en Brother farvelaserprinter.

Som et godt råd så køb en model med scanner, så du let kan kopiere og køb en model med dublex, så du automatisk kan printe på begge sider.


Det er netop hvad jeg har forsøgt at gøre, det skulle jeg måske havde skrevet. Jeg tænkte at der måske var en anden måde eller at der var en sælger af toner her på forummet, eller en anden som vidste noget om det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu