recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rense iPad for malware?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rense iPad for malware?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2023 kl. 16:17
Ja så ved jeg ikke hvorfor jeg nu ikke kan åbne min iPad. Det er en få uger gammel iPad 10 med fingerscanner på siden. Og den åbner ikke med en af to pegefingre, ligemeget hvor meget jeg prøver. Og der kommer heller ikke en talblok op hvor jeg kan skrive min kode. Jeg kan mao ikke tilgå min iPad mere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2023 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja så ved jeg ikke hvorfor jeg nu ikke kan åbne min iPad. Det er en få uger gammel iPad 10 med fingerscanner på siden. Og den åbner ikke med en af to pegefingre, ligemeget hvor meget jeg prøver. Og der kommer heller ikke en talblok op hvor jeg kan skrive min kode. Jeg kan mao ikke tilgå min iPad mere.
Er der overhovedet strøm på den?
Ellers så lav en reset.
Hvis du ikke ved hvordan man gør det, så google reset ipad 10.
Mvh Jesper
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2023 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja så ved jeg ikke hvorfor jeg nu ikke kan åbne min iPad. Det er en få uger gammel iPad 10 med fingerscanner på siden. Og den åbner ikke med en af to pegefingre, ligemeget hvor meget jeg prøver. Og der kommer heller ikke en talblok op hvor jeg kan skrive min kode. Jeg kan mao ikke tilgå min iPad mere.
Er der overhovedet strøm på den?
Ellers så lav en reset.
Hvis du ikke ved hvordan man gør det, så google reset ipad 10.
ja jeg kan se åbningsskærmen, men har haft den sat til opladning i håb om at det kunne hjælpe på at få åbnet den. 

Og det er faktisk lykkedes lige nu at talblokken kom op, så jeg kunne skrive koden. Og nu virker fingertouch åbning også igen.

Jeg ved ikke hvad der skete, siden jeg ikke kunne åbne den. Men jeg synes det er mystisk, at den kan strejke når den er ny.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2023 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja så ved jeg ikke hvorfor jeg nu ikke kan åbne min iPad. Det er en få uger gammel iPad 10 med fingerscanner på siden. Og den åbner ikke med en af to pegefingre, ligemeget hvor meget jeg prøver. Og der kommer heller ikke en talblok op hvor jeg kan skrive min kode. Jeg kan mao ikke tilgå min iPad mere.
Er der overhovedet strøm på den?
Ellers så lav en reset.
Hvis du ikke ved hvordan man gør det, så google reset ipad 10.
ja jeg kan se åbningsskærmen, men har haft den sat til opladning i håb om at det kunne hjælpe på at få åbnet den. 

Og det er faktisk lykkedes lige nu at talblokken kom op, så jeg kunne skrive koden. Og nu virker fingertouch åbning også igen.

Jeg ved ikke hvad der skete, siden jeg ikke kunne åbne den. Men jeg synes det er mystisk, at den kan strejke når den er ny.

En fabriksfejl?
noget skrammel, som ALLIGEVEL er kommet ind efter at have trykket på det famøse link?

Who knows?


Redigeret af mnielsen - 07-Juni-2023 kl. 20:16
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2023 kl. 21:01
mnielsen@

Kiggede lige på notaen, en ny iPad købt for ca 3 uger siden, og så går den istykker. Nej det tror jeg ikke. Nissen huserer heller ikke på denne årstid. Men jeg trykke de på et link - og det skal man sq holde sig fra, især når det er sendt fra Thailand. Man ved ikke hvad de banditter kan finde på af narrestreger for at tømme ens konto Wacko

Men jeg ved fra tidligere, at fingerID kan strejke. Så jeg har slettet dem og scannet nye fingre ind - godt jeg har 10 at vælge imellem LOL


Redigeret af Munch - 07-Juni-2023 kl. 21:04
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2023 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

 Wacko
Men jeg ved fra tidligere, at fingerID kan strejke. Så jeg har slettet dem og scannet nye fingre ind - godt jeg har 10 at vælge imellem LOL

Jeg har opgivet fingerscanner på PC & Mobil tlf.
2 dage efter ny indscanning så duer fingrende ikke igen igen, det er værst efter opvasketuren - så virker intet, det er nok det du har været udsat for. . . .
I dag bruger jeg "kun" kodeord og numerisk indtastning, så er der altid adgang. . . . 
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2023 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

 Wacko
Men jeg ved fra tidligere, at fingerID kan strejke. Så jeg har slettet dem og scannet nye fingre ind - godt jeg har 10 at vælge imellem LOL

Jeg har opgivet fingerscanner på PC & Mobil tlf.
2 dage efter ny indscanning så duer fingrende ikke igen igen, det er værst efter opvasketuren - så virker intet, det er nok det du har været udsat for. . . .
I dag bruger jeg "kun" kodeord og numerisk indtastning, så er der altid adgang. . . . 
Du skal bare scanne flere forskellige fingre ind. Det kunne være lige efter opvasken med den ene LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2023 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

 Wacko
Men jeg ved fra tidligere, at fingerID kan strejke. Så jeg har slettet dem og scannet nye fingre ind - godt jeg har 10 at vælge imellem LOL

Jeg har opgivet fingerscanner på PC & Mobil tlf.
2 dage efter ny indscanning så duer fingrende ikke igen igen, det er værst efter opvasketuren - så virker intet, det er nok det du har været udsat for. . . .
I dag bruger jeg "kun" kodeord og numerisk indtastning, så er der altid adgang. . . . 
Bortset fra våde fingre, har jeg yderst sjældent haft problemer med min tidligere iPhone 8, den kørte snorlige med fingeraftryk i årevis.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 06:14
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

ja jeg kan se åbningsskærmen, men har haft den sat til opladning i håb om at det kunne hjælpe på at få åbnet den. 

Og det er faktisk lykkedes lige nu at talblokken kom op, så jeg kunne skrive koden. Og nu virker fingertouch åbning også igen.

Jeg ved ikke hvad der skete, siden jeg ikke kunne åbne den. Men jeg synes det er mystisk, at den kan strejke når den er ny.

Det er med alt software der kan fejle.

Tit hjælper det også lige at genstarte iPad, hvis det ikke kommer frem. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

ja jeg kan se åbningsskærmen, men har haft den sat til opladning i håb om at det kunne hjælpe på at få åbnet den. 

Og det er faktisk lykkedes lige nu at talblokken kom op, så jeg kunne skrive koden. Og nu virker fingertouch åbning også igen.

Jeg ved ikke hvad der skete, siden jeg ikke kunne åbne den. Men jeg synes det er mystisk, at den kan strejke når den er ny.

Det er med alt software der kan fejle.

Tit hjælper det også lige at genstarte iPad, hvis det ikke kommer frem. 
Forsøgte genstart, men det var topknappen der ikke responderede, hverken på fingerscan, åbning, eller sluk.
Så smed den på opladning selvom der var rigelig med strøm. Og da jeg vendte tilbage efter flere timer, virkede topknappen igen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 23:02
ang finger skander har jeg brugt det "trick" hvor jeg skander min højre tommelfinger ind som 5 forskellige fingre, det sker faktisk aldrig at den ikke vil genkende fingeren så.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu