|
Kan log-in undgås? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
MortenBby
Guld medlem Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 779 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Juli-2023 kl. 19:20 |
Jeg har en nyere windowsPC og er forbundet til nettet gennem min
router.
Hver gang jeg starter maskinen skal jeg logge ind før jeg har adgang til maskinen. Jeg ved at jeg kan lave gæste-profil og undgå login men så er jeg ikke administrator med det bøvl det giver. Men så fandt jeg ud af at hvis jeg starter maskinen før jeg tænder routeren behøver jeg ikke logge ind! Hvad skyldes det? Er det fordi pc´ens netadgang går gennem routeren at jeg skal logge ind? Kan jeg lave nogen indstillinger i routeren eller computeren så jeg aldrig behøver logge ind, så vil jeg gerne høre om det. På forhånd tak Redigeret af MortenBby - 24-Juli-2023 kl. 19:36 |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er pga. Sikkerhed da den er online hele tiden, men hvis du går ned i søg, og skriver netplwiz, så vælger du din konto vinger af du skal logge automatisk på. Men det gælder jo kun ved opstart af pc. Ikke hvis du lukker låget, da den låses når den går i dvale
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kræver så, at der i Netplwiz er "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren", og mulighed for at slå den fra.
Husker ikke lige hvordan jeg fik muligheden tilbage i Netplwiz, men det var én eller anden kommando, som skulle skrives i PowerSlell (Admin) Og der skulle graves dybt på nettet for at finde den. Men det er da en underlig måde - uden internet - ingen adgangskode MED internet - adgangskode. Jeg skal indtaste adgangskode uanset om den er på nettet eller ej. (Windows 10, nyeste version) Får du koden slået fra, så gem koden alligevel - lige pludselig KAN du få brug for at skulle logge ind. Det kan ske, at computeren kræver det efter en opdatering.
Redigeret af mnielsen - 24-Juli-2023 kl. 21:33 |
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan jo nøjes med at være administrator, når du vil ændre noget.
Og så lave en almindelig bruger til daglig brug.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
MortenBby
Guld medlem Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 779 |
Funktioner
Tak(0)
|
I dag skulle jeg logge ind selv om routeren ikke var tændt! Jeg forstår ikke hvorfor det kan skifte på den måde.
|
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
MortenBby
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du finder ud af hvordan du gjorde, er der mange der vil være interesseret i at vide det. Der har været tråde om det her i forum og der kom aldrig noget klart frem.
|
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg fandt kommandoen - havde gemt den på et Word-dokument... Den er her:
reg ADD
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\PasswordLess\Device" /v DevicePasswordLessBuildVersion
/t REG_DWORD /d 0 /f Åbn PowerShell (Admin) Markér viste kommando Højreklik på det markerede Klik på Kopier I PowerShell: Højreklik et tomt sted Klik på Sæt ind Tryk på Enter Genstart computeren Muligheden for at slå adgangskoden fra fra skulle nu være til stede i Netplwiz igen, som før. Men, som skrevet før. Skriv lige lige adgangskoden til computeren ned, da det kan ske, at du skal bruge den igen efter en senere opdatering / opgradering! HUSK! At genstarte computeren efter at have lavet diverse ting i Netplwiz... Det er bedst at bruge Kopiér / Sæt ind-metoden, da man nemt kan komme til at skrive forkert, hvis man blot vil skrive af. Dette blev også anbefalet på de sider, hvor der er diverse kommandoer, man kan bruge. Redigeret af mnielsen - 25-Juli-2023 kl. 15:36 |
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Router tændt - router slukket... Adgangskoden er ligeglad her. Den SKAL indtastes uanset om routeren er tændt eller slukket her - Windows 10 - seneste version
|
|
|
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan lave det samme i Registreringsdatabasen. Men her skal man være mere påpasselig end påpasselig, da det MEGET nemt kan gå galt bare ved den mindste lille fejl.
Så er PowerShell (Admin) og Kopiér / Sæt ind-metoden mere sikker for os ikke-IT-eksperter - incl. mig.
Redigeret af mnielsen - 25-Juli-2023 kl. 16:05 |
|
|
MortenBby
Funktioner
Tak(0)
|
Ved ikke rigtigt hvor i Powershell det skal indsættes. Er det efter c:\users\ I første omgang sagde den den "adgang nægtet" Redigeret af MortenBby - 25-Juli-2023 kl. 19:28 |
|
|
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Det er efter "PS C:\WINDOWS\system32>", du skal indsætte det
Husked du, at det skulle være PowerShell (Admin)?
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |