recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Feriespørgsmål til Cromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Feriespørgsmål til Cromecast

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Feriespørgsmål til Cromecast
    Sendt: 15-September-2023 kl. 23:14
Tak, men hotellet bruger ikke captive portal 🙄
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2023 kl. 11:30
Det må du gerne, tak, og god tur Smile

Redigeret af Rasmus Larsen - 15-September-2023 kl. 11:30
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2023 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Peter: Google TV understøtter mig bekendt ikke captive portals. Det er samme svar fra Google her: https://support.google.com/googletv/thread/224247176/travel-often-and-want-to-use-google-tv-when-a-captive-portal-is-present?hl=en
Det forstår jeg ikke - det kunne jeg sværge på at jeg har brugt??

Der kom en knap i wifi menuen der åbnede en browser på hotellets side, hvor jeg kunne godkende deres betingelser, hvorefter jeg var logget på. Jeg har ikke prøvet hvor man skulle indtaste værelsesnr. osv. men en simpel side der kun kræver et Ok virker fint med min Chromcast med Google TV.

Jeg skal på hotel i weekenden, så skal jeg nok lige give en melding hvis de har en captive portal :)
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2023 kl. 07:27
Peter: Google TV understøtter mig bekendt ikke captive portals. Det er samme svar fra Google her: https://support.google.com/googletv/thread/224247176/travel-often-and-want-to-use-google-tv-when-a-captive-portal-is-present?hl=en
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2023 kl. 06:13
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Chromecast understøtter ikke captive portals, som de her login-portaler på hoteller hedder.

Apple TV og FireTV gør.
Chromecast med GoogleTV gør også. 

Til gengæld kan den ikke bruge strøm fra usb i tv, men kræver særskilt usb-lader. Det betyder at det kræver ledigt 220v stik tæt på tv, så det kan være nødvendigt at have en forlængerledning med 🙄
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2023 kl. 03:30
Vil bare lige sige, at man nogle gange kan styre helt udenom en gratis eller købt VPN løsning blot ved at bruge VPN i ens router.  F. eks. tilbyder gamle Asus routere OpenVPN og nyere tilbyder endda også Wireguard.

Så aktiverer man bare VPN serveren i éns router, forbinder til den ved hjælp af det respektive klientprogram (OpenVPN / Wireguard), og så kan man tilgå internettet som sad man hjemme på sit hjemmenetværk.

Så er der i hvert tilfælde ikke problemer med at skidtet ikke virker i udlandet, dette bruger jeg og en ven når han er på ferie udenfor EU.  Så forbinder han til min router og så kan han se dansk tv uden begrænsninger.

Ikke at jeg mener, at det er overvældende relevant for OPs spørgsmål, men blot for fuldstændighedens skyld.

Derudover vil jeg generelt fraråde at bruge gratis VPN løsninger, da de typisk sælger ens oplysninger eller ligefrem laver backdoors i ens system.
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2023 kl. 15:46
-ellers er der Tailscale, der kører igennem din PC/Server derhjemme.
Ingen geoblocking, ingen GB grænse, intet abonnement Smile
Jeg har brugt det på min Chromecast 4K på flere ferier i- og udenfor EU.

https://tailscale.com/
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2023 kl. 12:33

Det er et krav fra EUs side at alle de streamingløsninger, man abonnerer på i Danmark skal virke i hele EU i op til 1 måned.

Herudover kan det bekræftes at YouSee streaming kan bruges i andre EU-lande - vi har brugt det i Tyskland tidligere i år.
Det er så korrekt at der kan være enkelte undtagelser (f.eks. nogle sportsbegivenheder, hvor rettighederne kun gælder Danmark).

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2023 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Jeg har oplevet et par gange for nogle år siden at Chromecast 1 ikke virkede på hotellets wi-fi så jeg rejser med PC og HDMI kabel.

Chromecast understøtter ikke captive portals, som de her login-portaler på hoteller hedder.

Apple TV og FireTV gør.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2023 kl. 22:26
Ok, tak for hjælpen
Ning
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2023 kl. 21:21
Hej. Det kræver jo at din Chromecast er tilsluttet et netværk.
Mvh. Søren
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2023 kl. 13:39
Hej.

Jeg forventer ikke at hverken YouSee eller Viaplay vil virke i Grækenland.
Men så vil du kunne se dem, ved at bruge en VPN forbindelse.

Jeg ved ikke hvor længe i skal være væk. Eller om du kan finde en god VPN udbyder, med et gratis VPN prøve abonnement på en VPN forbindelse til Danmark. 

Men ellers bruger selv jeg Windscribe VPN på min Chromecast med Google TV. Deres gratis option har 10 forskellige lande:

 United States
 Canada
 United Kingdom
 Hong Kong
 France
 Germany
 Netherlands
 Switzerland
 Norway
 Romania

Citat: 'Well you start with a 2GB plan, don't need to sign up, but when you create an account with your email it will update to 10GB.'  Både de 2GB og de 10GB er pr løbende måned. Og nulstilles hver måned på datoen for, hvornår du begyndte.
 

Hvis du bruger dette link, får både du og jeg ikke 10 GB gratis om måneden, men 11 GB:


Her er et link til Windscribes andre priser:
 
 
Citat: 'Build a plan
Billed $ 1.00 per location per month
And another $ 1.00 for unlimited per month'

Det du skal bruge er en' unlimited' VPN forbindelse til Denmark.

Jeg har et andet sted læst at de $ 2.00 skulle være steget til $ 3.00 om måneden.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-September-2023 kl. 13:41
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu