|
Gør Apple min iPad langsommere med vilje? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Guld medlem
Bruger Oprettet: 15-April-2020 Status: Offline Point: 232 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Februar-2024 kl. 15:01 |
Da jeg købe min Air 2 var den toppen af poppen. Nu går der mindst ét sekund før den overhovedet reagerer på, at jeg har trykket på noget.
Hvad foregår der?
Redigeret af Guld medlem - 28-Februar-2024 kl. 15:02 |
|
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D Apple TV 4K 32GB (2nd Generation) Beolab 1 Beolab 4000 2 x Beolab 2 |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(1)
|
Selv min ældgamle Mini 4 kører ikke på den måde, selvom den er langsom AF.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
Thomas.T
Bruger Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(1)
|
Hvis du lige har installeret seneste patch (iPadOS 15.8.1) kan det måske løses med en genstart. Men ellers er modellen fra 2014. Og opdateres ikke længere - bortset fra en sikkerhedspatch i ny og næ. Så måske er det bare tid til en nyere model :-)
|
|
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 579 |
Funktioner
Tak(1)
|
Det korte svar er ja.
Det længere svar er det er en afledt konsekvens af Moores lov: Når regnekraften stiger, åbnes muligheder for at tilføje ekstra funktionalitet eller bedre (hurtigere/mere) afvikling af nuværende funktionalitet. Dette øger krav til regnekraften, hvilket ikke er et problem for nyere processorer, mens de ældre begynder at blive forpustet. Dertil betyder f.eks. slitage på et batteri at visse HW leverandører nedsætter ydelsen på batteriet og dermed tvinger HW´en til at performe dårligere. Men det korte svar er ja :)
|
|
archfrog
Bruger Oprettet: 16-Marts-2022 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 94 |
Funktioner
Tak(1)
|
Synes også at min iPad 2018 er ved at være ret gumpetung, så jeg tænker, at Apple "kommer til" at lave opdateringer som er langt mere gearet mod nyere, stærkere processorer. Der var jo en kæmpe skandale for 3-5 år siden, fordi Apple med vilje sænkede hastigheden på gamle iPad/iPhones fordi de mente at det ville beskytte batteriet bedre. Ja, ja, jeg tror at det nemmeste er, at autoslukke enheden når der er gået 3 år siden købet, så kan man bedre være sikker på, at folk køber en ny...
|
|
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
|
|
Jorgen E
Junior bruger Oprettet: 14-April-2023 Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(1)
|
Min iPad Pro fra 2018 med seneste software fungerer og er stadig som da den var ny Der er dog slidt et par covers op
Kan man i øvrigt se et sted antal timers brug - jeg bruger den rigtig meget hver dag
|
|
archfrog
Bruger Oprettet: 16-Marts-2022 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 94 |
Funktioner
Tak(1)
|
Ok, tak for tilbagemeldingen :-)
Ved ikke lige hvad der sker, men orker ikke at nulstille den. Jeg bruger næsten aldrig min iPad, men når jeg en sjælden gang bruger den, så synes jeg klart at den er blevet sløv i forhold til da den var ny. Kan være, at jeg bare er blevet for krævende med årene :-) |
|
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
|
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(1)
|
Tjek under Indstillinger > Batteri > Batteritilstand om batteriet er så slidt, at de har slået Maksimal ydeevne fra.
Det kan så aktiveres igen. |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(1)
|
Da du købte den i 2014 var det med IOS 8
I mellemtiden er du kommet op på ios 15. Det er jo ikke nogen hemlighed at hver gang der sker en opdatering, er det jo ud fra hvad hardwaren kan på det tidspunkt og så bliver der lagt nye funktioner og lign til. Det er lige lige som at sige at min gamle pc kørte fint hurtigt med xp, men nu er den langsom med Win10. |
|
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1385 |
Funktioner
Tak(1)
|
Min Ipad Pro fra 2017 med IpadOS 17.3 kører stadig som var den (næsten) ny.
Eneste problem er at batteriet nu skal lades oftere (ca hver anden dag)
|
|
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
|
Det menupunkt findes ikke på det iOS der er på den, men tak for tip.
|
|
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D Apple TV 4K 32GB (2nd Generation) Beolab 1 Beolab 4000 2 x Beolab 2 |
|
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
|
Det er også en måde at gøre ældre enheder langsommere og langsommere på.
|
|
Beovision Avant 55"
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |