recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR P4-lyd falder ud på Beosound Moment
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR P4-lyd falder ud på Beosound Moment

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
erik_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erik_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR P4-lyd falder ud på Beosound Moment
    Sendt: 13-September-2024 kl. 15:34
Hej.
Vi har et problem, som er os uforklarligt - men drønirriterende. Vi afspiller tit DR P4 (lyd) på vores Beosound Moment, der får lyd via kabelforbindelse til vores ASUS-router. Vi har 1000 mBit Fiber leveret af Fastspeed (på TDC net). Men med jævne mellemrum stopper den pludselig med at spille - men så snart vi har aktiveret fjernbetjeningen går den i gang igen. Vi har kun observeret det på DR P4 - som vi bruger ret meget - men f.eks. ikke på Retro Radio, som også hyppigt er i gang. Jeg har ingen observationer af netforbindelsen ellers skulle være ustabil. Kan det være et DR-TDC problem? 

Håber der er nogen, der kan nikke genkendende til problemet? Eller kan hjælpe til en løsning..
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2024 kl. 16:59
Har i prøvet at modtage P4 på DR app via wifi på tlf og sammenligne? Hvis ikke app sætter ud, er det Beosound der har et problem.

Redigeret af Munch - 13-September-2024 kl. 17:00
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2024 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af erik_m erik_m skrev:

Håber der er nogen, der kan nikke genkendende til problemet?


Lytter ofte til DR P3 på min hjemmebyggede netværksafspiller. Her stopper stream ind i mellem, nogle gange med 10 minutters mellemrum, andre gange, er der flere dages mellemrum.
Det hjælper altid at skifte til en anden kanal og tilbage igen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
erik_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erik_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2024 kl. 18:05
Hej Klaus.
Situationen lyder bekendt... Har du nogen anelse om, hvorfor problemet findes? Det er irriterende at skulle reaktivere programmet med jævne mellemrum. 

Erik
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2024 kl. 21:07
Nej, ingen anelse.

Måske MPD også bruges i B&O tingen og har problemer med DR streaming.

Min radio kan du se her


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
erik_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erik_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2024 kl. 22:41
Hej Klaus
Tak for tilbagemelding. Hvad er MPD?
vh erik
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2024 kl. 23:38
Musik player deamon
Har lidt forklaring fra Bob Rathbone, hvis projekt jeg har brugt til min radio


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
erik_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erik_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2024 kl. 23:56
Hej Miunch
Tak for din tilbagemelding. Men helt så enkelt er det vel ikke? Moment'en får sit signal fra DR via TDC, der så sender det ud i fibernettet til Fastspeed. Og så videre fra min router til Momenten. Telefonen får det vel enten fra 3 (i mit tilfælde) eller fra min wifi-forbindelse fra routeren. Men under alle omstændigheder vil jeg gøre forsøget.

Hele eftermiddagen i dag har vi hørt Retro Radio - uden afbrydelser i streamingen. Jeg har også fået en tilbagemelding fra Klaus, der har tilsvarende afbrydelsesproblem med en hjemmebygget mediestreamer, når han hører P3. Så i teorien kan det vel også være et problem i TDC signalhentning fra DR?

Erik
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2024 kl. 09:37
Hvis det er TDC, så ville jeg ikke være ramt, selvom jeg har yousee som internetudbyder, fordi jeg har det på en Norlys fiber.

Jeg har større tiltro til at det er DR der har fucket et eller andet op, som med deres DRTV app.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 14-September-2024 kl. 09:38
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2024 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af erik_m erik_m skrev:

Hej Miunch
Tak for din tilbagemelding. Men helt så enkelt er det vel ikke? Moment'en får sit signal fra DR via TDC, der så sender det ud i fibernettet til Fastspeed. Og så videre fra min router til Momenten. Telefonen får det vel enten fra 3 (i mit tilfælde) eller fra min wifi-forbindelse fra routeren. Men under alle omstændigheder vil jeg gøre forsøget.

Hele eftermiddagen i dag har vi hørt Retro Radio - uden afbrydelser i streamingen. Jeg har også fået en tilbagemelding fra Klaus, der har tilsvarende afbrydelsesproblem med en hjemmebygget mediestreamer, når han hører P3. Så i teorien kan det vel også være et problem i TDC signalhentning fra DR?

Erik
For at sammenligningen skal give mening, skal tlf vise at den modtager data via wifi.

Nu skriver du at i har fastspeed. Jeg oplever også udfald på mit fastspeed, men det er på TV2 via apple TV.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2024 kl. 11:28
Jeg har også daglige udfald på P4-København, når jeg hører radio på mine Bluesound enheder. Mine udfald er vel på 20-60 sekunder. Jeg er på Jetnet som bruger YouSee's Coax. Desværre har jeg ikke en løsning Cry
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4664
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2024 kl. 12:47

Hej.

Jeg lytter til P4 København, i over halvtiden af tiden jeg bruger min PC, og har aldrig udfald. 

Internettet er fra antenneforeningen af 1986 Upload 450 Mbit/s Download 450 Mbit/s og leveres af DKTV, som er et TDC Selskab.
Jeg bruger min egen meget gamle ASUS Router, som er forbundet til min PC med kabel og kører Windows 10 samt Chrome Browser.
Cpu er en meget gammel Intel(R) Core(TM) i5-4460 med 12 GB Ram.

Jeg kunne lide at høre om i stadig har udfald, hvis i flytter lytning af DR over til en PC?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 14-September-2024 kl. 12:47
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu