recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg er ikke tilfreds med mit surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg er ikke tilfreds med mit surround

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 17:46
Den er bestemt fed den løsning og gengiver overraskende god surround lyd. Men den er jo noget pebret... koster den billigste ikke 10k?
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 17:44

jeg har tygget på denne sag,jeg er ikke i tvivl om hvad løsningen må være Yamaha laver en forstærker og højtaler der selv vil rette de problemer du har.

http://www.yamaha-online.de/index.php?lang=d&country=DK& amp;idcat1=1&idcat2=50

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=167668

 

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 16:14
Hvis du ikke har plads at give af til afstand mellem sofa og bagvæg hvor baghøjttalere skal være er den bedste løsning at hænge dem højt op på vægen bag ved din foretrukne lytteposition.
Jeg mener ikke man skal indrette stuen efter lyd, men omvendt, og så må man tage til takke med de muligheder man har.
(Et lytterum/en hjemmebio derimod er en helt anden sag)

Jeg har selv samme problem med ikke at kunne lave lang afstand til baghøjttalere, og har da også derfor selv hængt mine højt op.
Jeg synes den løsning fungerer ganske glimrende når mulighederne ikke er til andet.

/Ulrik
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 13:52
Ja, som radiomanden siger, tag konen med og kig på noget der kan accepteres, med mindre satelitter og en god subwoofer.

Måske kan man ose lidt for sig selv først, så man er sikker på lyden og dernæst bevæger man sig lige som tilfældigt i nærheden af netop det man kan lide, idet man sælge købet med  argumenter som "var det ikke lige den størrelse du var inde engang" og " og så får vi jo de store ud!" Og så har man hendes bedste plade med for afspilning.  Så er den da hjemme

Det er bedre med en kone der er der, end at sidde med nogle store egoist højtalere og tude i ensomhed, ikke? Lyden fra en god tilfreds kone er nu engang den bedste lyd, surround eller ej

Og hvad med ordsproget "hellere 1 spurv i hånden end 10 på taget" og i HI-FI sammenhæng "Hellere holde 1 kone i hånden end 10 højtalere på væggen"

Ken









   
 

Redigeret af Ken_T - 04-November-2006 kl. 15:26
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 13:04
Mit KEF sæt er et ganske glimerende satellitsystem til pengene (koster ca.
4-5000).

Det er ikke de bedste højtalere jeg har haft, men de er så også noget
billigere og er ret små.
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 11:37
Med det anlæg jeg anbefalede til 2132 kroner, er fordelen at baghøjtalerne er trådløse. Det betyder at de er dejlige nemme og flytte rundt på, og du er fri for 5-7 meter lange ledninger fra dem, også noget som kan give anledning til irritation.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 11:31

 

 Der er mange højttalersystemer på markedet med små sattelitter og en god SW, gå en tur hos forhandlerne og se og lyt, jeg er helt sikker på at det er muligt at finde nogen som kan finde plads hos jer.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 11:20

Jeg tror Ken_T rammer hovedet på sømmet rimelig godt, idet det hele startede med at konen ville have de store højtalere smidt på porten....

Og så begynder man jo at spekulere i alt muligt. Lige fra en tilværelse helt uden surround osv.. til sætte systemet op i et telt i haven - der må der da være frem , men med årstiden og indbrudstyvene i tankerne, er det sidste vist ikke løsningen..

Kan man få bedre SMÅ (og fred i huset) til ikke alt for mange penge???

Indretningen kan jeg lige så godt skyde en hvid pil eller vielsesringen efter!! Men jeg har flyttet højtalerene længere væk fra tv'et... men dem sætter hun nok tilbage igen....

Er det totalt og aldeles umuligt at lave en opstilling, hvor surround virker, dog uden at blive optimalt, hvis man finder nogle små højtalere, der evt. kan skrues i loftet eller væggen?? 

Ellers må jeg bare undvære surrounden , hellere det end kone og barn, gider ikke vaske tøj, vaske op, osv...

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 10:56

 

 Hvad jeg mente var at det var underordnet i det tilfælde, om det er det ene eller det andet, hvis placeringen ikke er optimal, så kan selv det bedste grej være dårligt, og derfor var de oplysninger ikke relevante til situationen, så derfor i det tilfælde underordnet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 10:56
KeldJensen

Jeg så på dine højtalere på nettet, koda av850. Det er jo ikke de største højtaler fra KODA som i øvrigt er polsk. De kører ikke med de største priser på deres ting men der var flere på nettet der udtrykte tilfredshed med det de havde købt. Man får rigtig meget for pengene.

Men du skal nok ikke regne med, at en anden og bedre placering giver dig det du efterlyser, det forbedrer, men det kan ikke ændre voldsomt på lyden. Jeg syntes du skulle lave et par forsøg for at se hvad du kan opnå.

Det er og bliver et kompromis hvad man kan lave i en stue når man har en kone eller kæreste, sådan er det bare og det helt optimale kan man under de omstændigheder måske ikke opnå. Hellere fred i huset end et optimalt lydbillede eller hvad?

Ken
 
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 10:42
Radiomand (samme som carser?) du siger at navnet på et anlæg er uvæsenligt og at alt andet i øvrigt er underordnet. Det forstår jeg ikke? Og at det alene er placeringen der betyder noget siger du!

Nå, men hvis det holder vand kan man jo bare købe hvad som helst, placere det rigtigt og så læne sig tilbage med det store lydbillede i ørene. Skal du ikke lige tænke lidt over  den opfattelse? Eller måske lige lytte til forskellige anlæg rund omkring.

Og navnet er ligegyldigt siger du! Nej, nu ved jeg temmelig præcist hvad det er for højtalere KeldJensen har, har endda set et billede af dem. De er i øvrigt polske.

ken






 





Redigeret af Ken_T - 04-November-2006 kl. 13:19
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 09:45

 

 Hvad der hedder, og alt det andet er underordnet. Placeringen derimod er meget vigtig, for at det skal give den ønskede,(og rigtige) virkning, kort sagt, den måde du har placeret dem på duer ikke. Surround opsætning med et TV placeret i et hjørne kan aldrig blive optimalt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu