recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opløsning på 37" Panasonic plasma TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpløsning på 37" Panasonic plasma TV?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: Opløsning på 37" Panasonic plasma TV?
    Sendt: 16-November-2006 kl. 10:30

Hejsa

Jeg snakkede netop med en kollega, der har investeret i et Panasonic TH37PV600, og han er fantastisk glad for sit. Han overvejde at købe et 42", men både han og konen lagde mærke til at billedet stod væsentligt dårligere på 3 meters afstand i forhold til 37" modellen, mens billedet på 4 meters afstand så rigtig godt ud. Han spekulerede på om det mon var fordi opløsningen på 37" panelerne rent faktisk er på 720 linjer (som beskrevet på Panasonics hjemmeside) og det så ikke er nødvendigt med en lille opskalering, der jo som bekendt ikke just forbedrer billedkvaliteten. Jeg er af den opfattelse at opskaleringen må have den største negative indvirkning på kvaliteten, for gas-cellerne bliver jo ikke ligefrem voldsomt meget større, når man går fra 37" til 42".

Det ser dog ud til at der er en del forvirring omkring opløsningen:

På panasonics hjemmeside er der konsekvens i beskrivelsen af TH37PV600-modellen både i beskrivelsesteksten samt i de tekniske specifikationer,  mens der ved pv60'eren er en uoverensstemmelse mellem beskrivelsesteksten og specifikationerne. På tape connections hjemmeside står der 1024x768 ved begge modeller.

Jeg er ved at være overtalt til at hoppe over i plasma-lejren, selvom man jo så må til at leve med den "evige bekymring" for fastbrænding. Så.... er der nogen, der ved hvad der er fakta omkring opløsningen på 37" modellerne?

Redigeret af AndyK - 16-November-2006 kl. 10:33
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 11:16

37" = 1024x720
42" = 1024x768.

Jeg mener ikke der bør være den store forskel i kvaliteten som du beskriver. Tror mere det er et instillingsspørgsmål på de 2 samlignede produkter. Vigtigt er selvfølgelig også at sammenligne dem på samme kilde.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 16:44

AndyK

Det du spørger om forklarer til fulde min opfattelse af hvorfor man ikke kan bestemme sig til sende 720/768 linier 50 progressivt her i Europa.

Jeg kan garantere hverken du eller andre har tænkt over pixel tallet på en CRT skærm, og da slet ikke på en 32 " 16:9 skærm vandret pixeltal .  Jeg har heller aldrig, før "Tiny Tim" spurgte herom. Samme spørgsmål blev ikke helt besvaret men meget uddybende kommenteret.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu