recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Newbie, hvilken GPS pr nov-06, max 3-4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNewbie, hvilken GPS pr nov-06, max 3-4000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: Newbie, hvilken GPS pr nov-06, max 3-4000
    Sendt: 25-November-2006 kl. 13:28

Hejsa,

Har nu længe kæmpet med min iPaq. Skidtet virker ikke. Derfor er det på tide. Jeg leder efter en ny GPS. Hvad er markedet idag.

Er nysgerrig for at høre om I har noget i prisgruppen 3-4.000, der kan slå fx Garmin nüvi 310 Deluxe.

Jeg har fokus på:

Stabilitet: Den skal altså bare finde de #%"!# satelitter og ikke sige critical low application memory og lignende...!" :o)

Størrelse: Meget gerne handy m. indbygget antenne. iPaq havde en lille antenne liggende ved siden af, med endnu en ledning. Det vil jeg gerne undgå.

Add-on functionality: Jeg synes det er lidt smart med Bluetooth mobil kommunikation i nüvi 310. Den slags gadget funktionalitet er da smart

Online: Må da gerne kunne gå online og foreslå andre ruter ud fra trafikmeddelelser på FM båndet, men det er vist ikke i denne prisklasse? teknisk introduceret overhovedet?

Jeg synes at have hørt/læst at Sony kommer med en ny serie. Nogen der ved noget om det?

Håber at der er lyse bemærkninger og links der kan hjælpe mig videre i min søgen, herunder fx sites med gode reviews af GPS.

Som altid - tak for hjælpen.

Handstand
Til top
hekke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 14:18

Hej handstand

Du kunne jo prøve at se her. Der skulle være GPS i alle prisklasser

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 23:30
Hej handstand,

Oprindeligt skrevet af handstand handstand skrev:

Er nysgerrig for at høre om I har noget i prisgruppen 3-4.000, der kan slå fx Garmin nüvi 310 Deluxe.

Jeg har fokus på:

Stabilitet: Den skal altså bare finde de #%"!# satelitter og ikke sige critical low application memory og lignende...!" :o)

Størrelse: Meget gerne handy m. indbygget antenne. iPaq havde en lille antenne liggende ved siden af, med endnu en ledning. Det vil jeg gerne undgå.

Add-on functionality: Jeg synes det er lidt smart med Bluetooth mobil kommunikation i nüvi 310. Den slags gadget funktionalitet er da smart

Online: Må da gerne kunne gå online og foreslå andre ruter ud fra trafikmeddelelser på FM båndet, men det er vist ikke i denne prisklasse? teknisk introduceret overhovedet?

Jeg synes at have hørt/læst at Sony kommer med en ny serie. Nogen der ved noget om det?

Jeg kender ikke den omtalte Garmin 310, men investerede selv i Mio C710 der var i fælleskøb for noget tid siden. Den fås nu til omkring 3000,- og har alle de faciliteter du nævner (Bluetooth, USB, TMC - "trafikmeddelelser på FM båndet", MP3 afspiller, JPEG fremviser samt alt tænkeligt tilbehør) - og jeg har endnu ikke haft problemer med at den "går ned" eller ikke kan finde satelitter (antennen er iøvrigt indbygget og enheden er samtidig rimelig let og har en fin størrelse). Den indeholder iøvrigt også detaljerede kort over 24 europæiske lande (på de indbyggede 2GB Flash RAM).

Vedrørende Sony, skrev Lars om de nye modeller her. Det lyder ret smart de kan finde vej selv i tuneller (måske en lille indbygget gyro?). Tilgengæld er den vejl. pris noget højere for en Sony med TMC (3.999,-).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 22:08

Så har jeg bestilt en Mio C710.

Glæder mig til at se pakken én af de nærmeste dage. Men lige et semi-off topic tillægs-spm. Er det ikke korrekt, at en web-biks først må hæve pengene efter købet er afsluttet og varen sendt/modtaget.

For jeg har bestilt den, og det fremgår af websiden, at det tager 1-2 dage at få den på lager, og 1-2 dage m. forsendelse. Men allerede dagen efter min bestilling var pengene trukket... Er det helt efter reglerne?

Søren

Handstand
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af handstand handstand skrev:

Så har jeg bestilt en Mio C710.

Glæder mig til at se pakken én af de nærmeste dage. Men lige et semi-off topic tillægs-spm. Er det ikke korrekt, at en web-biks først må hæve pengene efter købet er afsluttet og varen sendt/modtaget.

For jeg har bestilt den, og det fremgår af websiden, at det tager 1-2 dage at få den på lager, og 1-2 dage m. forsendelse. Men allerede dagen efter min bestilling var pengene trukket... Er det helt efter reglerne?

Søren

 

NEJ!!!

De må ikke hæve pengene før varen sendes.

Dvs samme dag den sendes , IKKE før

 

 

The_Unforgiven

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu