recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophæng til fladskærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOphæng til fladskærme

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Anderscash Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 21:54

Hej nybym.

Først og fremmest......... er det ikke unødvendigt svært at finde det korrekte ophæng til en 37PV70 ??

Tapeconnection anbefaler et B-tech BT 8422 til et 37PV70 - det skal de imidlertid have knap 1200 for. På hifipriser fåes det dog noget billigere.

På B-tech's hjemmeside kunne det tyde på at man kunne nøjes med et BT8421 ( http://www.b-tech-int.com/Con_plasma.html ), der kan fåes til 629 kr inkl levering ( http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=310146 )

Det skal siges, at jeg ikke selv har hængt mit på væggen endnu, så det kunne være interessant at høre fra noget, der har en "out of box" løsning der virker. Altså uden at man lige skal en tur forbi den lokale smedje for at få passet skidtet til.....  

 

Til top
claros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2007
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af munken munken skrev:

Jeg over vejer at købe et Vogel 6325 beslag til mit kommende pana px700.. Ville dette beslag passe til dette tv? Jeg ønsker nemlig et beslag der kan vinles til siden??

Er der nogen der har erfaringer med dette beslag?

Har en 32" tommer hængende på 6345 beslaget, lidt stort beslag til 32", men var også ude efter noget der kunne vinkles ordentligt. Det kan vinkle, men ikke helt så meget som jeg havde håbet på og grundet vægten er det temmelig trægt. En anden ting er dine kabler, dem skal du li´som "pakke op" hver gang du drejer på det hvis du forstår - jeg har det hængende sammen med vægskinnen og v-beslaget på en firkantet søjle og som det hænger der med skjulte kabler er det rigtig fedt, men skal jeg have det drejet ud i rummet er jeg nødt til "frigøre" kablerne bagpå skærmen en smule og det er lidt træls.

Og Vogels er en bitch at samle, men når først det hænger der, ser det fedt ud

Du kan tjekke her om dine skærm passer til deres beslag:

http://www.vogels.com/flatscreenfitter.asp



Redigeret af claros - 29-Maj-2007 kl. 22:02
Til top
JoggeH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 09:21

Hej,

Jeg kom forleden på en god ide til et ophæng til en fladskærm. Jeg skal nemlig selv til at investere i en skærm, men jeg har ikke noget oplagt sted i min lejlighed hvor det kan hænges op.

Derfor tænkte jeg, at det kunne være smart med en skinne i loftet, hvorpå der var monteret en arm, hvor fjernsynet kunne hænge. Armen skulle så både kunne drejes, men også vippes op, så fjernsynet ligger fladt i loftet, så man kan ligge ned og se det.

Skinnen hvorpå armen med fjernsynet hænger, skal så gå et stykke rundt i lejligheden, så man kan køre armen hen til sengen, sofaen og spisebordet.

Jeg mener selv det er en ganske genial ide! i hvert fald til min et-værelses...

Men er der nogen der ved om sådan et ophæng overhovedet bliver produceret??

 

Til top
claros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2007
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af JoggeH JoggeH skrev:

Derfor tænkte jeg, at det kunne være smart med en skinne i loftet, hvorpå der var monteret en arm, hvor fjernsynet kunne hænge. Armen skulle så både kunne drejes, men også vippes op, så fjernsynet ligger fladt i loftet, så man kan ligge ned og se det.

Skinnen hvorpå armen med fjernsynet hænger, skal så gå et stykke rundt i lejligheden, så man kan køre armen hen til sengen, sofaen og spisebordet.

Jeg mener selv det er en ganske genial ide! i hvert fald til min et-værelses...

Men er der nogen der ved om sådan et ophæng overhovedet bliver produceret??

Hvor stor en skærm påtænker du at købe ???

er du over 18-20 kg tror jeg det bliver svært at finde et "standard" produkt der kan matche dine krav.

Omnimount har nogle forskellige løsninger og mon ikke også Vogels gør i loftbeslag, men den bevægelsesfrihed du efterspørger blive svær at efterleve grundet vægtbelastningen. Under alle omstændigheder skal du også tænke på alle dine kabler, hvis noget skal kunne skydes op og ned og rundt i alle mulige retninger. HDMI kabler mv. er temmelig tykke og ikke super fleksible at mosle rundt med. Du kan selvfølgelig købe rigelige længder, men det ser jo ikke så pænt ud når TV´et hænger i "standby" position :-)

Men har du penge nok, er jeg sikker på, at kan finde en forkromet motoriseret løsning der opfylder dine behov - om ikke andet såp specialfremstillet :-)

Til top
Silent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 15:35

Spændende emne må man sige.

Enig med claros det kan helt sikkert specialfremstilles "Nå jeg ikke vil komme til mit TV må Tv'et komme til mig" 

Er der nogen som kender til et Stevison PLB-4 væg beslag http://www.av-shoppen.dk/tilbehoer/loft_vaegbeslag/stevison/ stevison_plb4_572_da.html

Jeg skal bruge et simplet vægbeslag som kan vippes, ikke noget fancy og det behøver ikke koste spidsen af en flyver. Hvis der er nogen som har et andet forslag høre jeg gerne det.

Takker

Silent
Expect more
Til top
buko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 10:26

Beslaget fra HaraldNyborg  til 250,- ligner på en prik det som er afbilledet af Stevison PLB-4 og det kan vippes 15 grader. Det fede ved det er at skruerne passer perfekt til mit pana PX70.

Det virker bare uden den store udgift!

 

Oprindeligt skrevet af Silent Silent skrev:

Spændende emne må man sige.

Enig med claros det kan helt sikkert specialfremstilles "Nå jeg ikke vil komme til mit TV må Tv'et komme til mig" 

Er der nogen som kender til et Stevison PLB-4 væg beslag http://www.av-shoppen.dk/tilbehoer/loft_vaegbeslag/stevison/ stevison_plb4_572_da.html

Jeg skal bruge et simplet vægbeslag som kan vippes, ikke noget fancy og det behøver ikke koste spidsen af en flyver. Hvis der er nogen som har et andet forslag høre jeg gerne det.

Takker

Til top
Silent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 07:06

Takker for svar buko

Så går turen til Harald Nyborg

Silent
Expect more
Til top
Silent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2007 kl. 08:55

Så har jeg shoppet beslaget igår, Harald Nyborg kan det med prisen, hvis man synes om det her beslag

Stevison PLB-4 vægbeslag 199 kr. ( 23" - 36" )

Stevison PLB-2 vægbeslag 249 kr. ( 30" - 63" )

kan vippe i 15 grader

Silent
Expect more
Til top
longjohn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2007 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Silent Silent skrev:

Så har jeg shoppet beslaget igår, Harald Nyborg kan det med prisen, hvis man synes om det her beslag

Stevison PLB-4 vægbeslag 199 kr. ( 23" - 36" )

Stevison PLB-2 vægbeslag 249 kr. ( 30" - 63" )

kan vippe i 15 grader



Et spørgsmål: Passer det lille beslag også til en PX70? (vægtmæssigt skulle der jo ikke være noget problem) - vil nødig købe for småt men er også tilstrækkelig nærig til, at jeg gerne vil spare den 50'er, hvis det ingen betydning har ;-)

vh
Lars
Til top
Thomas1974 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Belgien
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2007 kl. 08:29
Holy shit, er du villig til at risikere at dit TV falder på gulvet for at spare en 50er, så er du fanme nærig
Til top
longjohn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2007 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Thomas1974 Thomas1974 skrev:

Holy shit, er du villig til at risikere at dit TV falder på gulvet for at spare en 50er, så er du fanme nærig


Hvis du læser hvad jeg skriver, så kan du vel se, at det ikke er tilfældet.
Til top
Silent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af longjohn longjohn skrev:

Oprindeligt skrevet af Silent Silent skrev:

Så har jeg shoppet beslaget igår, Harald Nyborg kan det med prisen, hvis man synes om det her beslag

Stevison PLB-4 vægbeslag 199 kr. ( 23" - 36" )

Stevison PLB-2 vægbeslag 249 kr. ( 30" - 63" )

kan vippe i 15 grader



Et spørgsmål: Passer det lille beslag også til en PX70? (vægtmæssigt skulle der jo ikke være noget problem) - vil nødig købe for småt men er også tilstrækkelig nærig til, at jeg gerne vil spare den 50'er, hvis det ingen betydning har ;-)

vh
Lars

Hej Longjohn,

De skriver inden på Av-shoppens.dk siden, at det er et universal beslag. 

Nu kender jeg ikke PX70 men efter hvad jeg kan se på beslaget, er det ingen begrænsninger på indstillerne. Det gælder både vandret og lodret. Jeg har købt til som hedder Stevison PLB-4 vægbeslag 199 kr. ( 23" - 36" )

Men være opmærksom på at beslaget er 9 cm i dybten, jeg kunne personlig godt ønske mig at dybten var mindre, men LG forskriver at der skal være mindst 4" fra væggen til skærmen. Er der nogen som har erfaring med en mindre afstand? til skærme, når vi snakker LG produkter?

Silent
Expect more
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu