|
Billige HD-DVD samt Blu-Ray film |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Ulrikwich
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
Emne: Billige HD-DVD samt Blu-Ray film Sendt: 02-Januar-2007 kl. 09:27 |
Nu så jeg lige nyheden som var lagt ud på forsiden om at ovenstående filmtyper var blevet sat til salg til den afskyelige pris af 300+ kroner herhjemme hvilket jeg synes er ganske vanvittigt.
Derfor lige et link til de af jer som faktisk har mulighed for at afspille dem, hvor man får det noget billigere. www.play.com Herinde koster film fra 100-180kr for de nyeste, og der er gratis forsendelse på alt. Jeg køber selv enormt meget derinde, både film og xbox spil, og i mine øjne kan det ikke betale sig nogensinde at gå i en butik for at købe disse ting længere. Man skal bare være lidt obs. på at denne side ligger uden for EU, nemlig i Jersey i England, så der kan komme told og moms på når det kommer hjem. Men først hvis man køber en vare som ryger op over toldgrænsen som vist nok er 250 kr. Alt sendes dog seperat så det meste kommer ikke over. Men pas alligevel på hvis man køber et helt nyt box-sæt derinde, de kan godt koste derover. /Ulrik |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12326 |
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 11:05 |
Allerede ved 80,- kan man komme ud for at skulle betale afgifter.
|
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8582 |
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 11:25 |
Axelmusic er da også billigere end hvad der står i artiklen - jeg ved ikke
hvor de priser stammer fra. De fleste HD DVD film ligger på ca. 150-160 + 10,- i forsendelse. |
|
ZackGem
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 11:30 |
Ikke på deres hjemmeside i hvert fald. Hvor ser du de lavere priser? Er der forøvrigt noget med regionskoder på HD-DVD og Blue-ray skiver? |
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8582 |
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 11:34 |
Ah, det er fordi jeg kigger på de amerikanske film, der er noget billigere
(Axelmusic.com). Nej, der er ikke regionskoder på HD DVD film, men der er på visse BD film. |
|
ZackGem
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 12:01 |
Oki. |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12326 |
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 12:36 |
Priserne på de britiske udgivelser, som rigtig nok ér pænt høje, er jo ikke så overraskende hvis man kigger på hvad Axel normalt tager for britiske DVD-udgivelser. Jeg ved ikke hvordan dét kan sælge meget, når de danske udgivelser er meget billigere og f.eks. Play er endnu billigere med de britiske.
Mht. til priser i Danmark, er det da værd at bemærke at ingen DANSK HD-DVD eller Blu-Ray udgivelse står i mere end 270,-, hvilket da også er hvad man kunne forvente eftersom priserne er fra $30 til $40 i USA. Og det er HD DVD der er dyrest... I øvrigt er det forkert at konkludere at priserne skulle blive højere i butikkerne, i hvert fald hvis vi kun går ud fra Axel Music. De sælger danske DVD'er til 200,- + forsendelse, som er det man også kan købe dem til i deres fysiske butikker (hvor man f.eks. kan købe mange film til 180,- hvis man kigger i Stereo Studio eller hos TP). Og priserne på de britiske udgivelser er stadig dårlige at bringe ind i sammenligningen, da de intet har at gøre med hvad en dansk udgivelse koster. Tag f.eks 'Over Hækken' på britisk R2. 270,-! Geek Culture var til PS3 event hos Sony. De nævnte priser omkring 280,- i butikkerne. Redigeret af Naiera - 02-Januar-2007 kl. 12:46 |
|
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 13:17 |
Ang. play. Jeg benytter også flittigt play og har endnu ikke (7 - 9 - 13) fået lagt afgifter på et køb. En gang er et boxset blevet åbnet af tolden - men ingen afgift, også selv prisen var > 300 kr. Men jeg har hørt om folk, der er blevet fortoldet af varer fra play.
|
|
Naiera
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 13:25 |
Jeg er også på snart 50 ordrer hos Play, deriblandt Star Trek-sæsoner til flere hundrede kroner stykket, og jeg har heller ikke skullet af med afgifter på noget tidspunkt. 'Man' er lidt uenig om, hvorvidt det rent faktisk er meningen at der skal fortoldes noget som helst fra Play, men det er vist en længere diskussion der hører til et andet sted. Jeg kender selvfølgelig også folk der er kommet af med told/afgifter på ting købt hos Play, men jeg mener altså at det er en fejl når det sker.
Redigeret af Naiera - 02-Januar-2007 kl. 13:26 |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 13:51 |
Er der danske undertekster på dem man køber i USA ? /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Naiera
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 14:00 |
Det er der (selvfølgelig) ikke. Det er der sandsynligvis heller ikke på de britiske udgivelser.
Redigeret af Naiera - 02-Januar-2007 kl. 14:06 |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 02-Januar-2007 kl. 18:22 |
Hej Alle ÆV! Har lige forsøgt at bestille nogle HD-DVD og Blu-ray titler hos play.com Men de leverer dem kun til adresser i UK ! /Lars
Redigeret af Lars - 02-Januar-2007 kl. 18:30 |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |