recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farver i TVavisen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFarver i TVavisen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Emne: Farver i TVavisen
    Sendt: 04-Januar-2007 kl. 09:59
Da jeg i går d.3/1 ville se (analog*) optagelsen af TV-avisen kl.18:30 skete der nogen underlige farveudfald; fra tid til anden skiftede farverne fra normal til meget rødligt. Er der andre i københavnsområdet der oplevede det samme eller var det noget i mit system?
Det betyder selvfølgelig ingenting med en TVavis, men jeg har ikke oplevet det før og ser nødigt det gentager sig.

*)Jeg har sat min Sony til gentagen optagelse af TVavisen og ser den analoge udgave da jeg ikke gider programmere Selector hver dag. (Glæder mig til de laver en STB der kan lave gentagen optagelse)


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 09:30
Nu skete det igen igår! Farverne blev rødlige inde i TVavisen.

For at finde ud af om det er skærmen, signalet eller optageren prøvede jeg at spole lidt tilbage og så det igen, og nu var det OK! Prøvede så at skifte til live-tv og det var også OK. Det samme var en DVD som jeg til sidst så.

Det ser ud som om der en gang i mellem kommer et udfald af den grønne kanal; hvordan og hvor kan det ske? Nogen andre der har prøvet det?




Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 09:36

To muligheder:

Antenneforhold - hvis der er dårlige antenneforhold, så kan den slags opstå, hvor der sker en forskydning af farverne. Du vil formentlig også se skygger på signalet, så du burde ikke være i tvivl om det, hvis det er et dårligt signal.

Scart-stik - hvis stikket er rykket lidt ud eller vhsi en af benene er bøjet/trykket, så kan den grønne eller blå farve forsvinde (ved RGB-signal), og få billedet til at gå over i rødt. Her har du et fint billede - der mangler bare "noget".....

miri
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 10:39

Antenneforhold kan det jo ikke være, hvis signalet er ok, når man spoler tilbage

Derfor er det nok forhåbentligt forbindelsen mellem recorder og tv. Periodiske fejl kan dog være svære, men forbindelsen er nok det første, man bør gå efter. Byt om og/eller skift ud!

Har du ellers haft problemer med at få recorderen til at snakke med tv'et? Er der nogle ting, der kan tweakes i den anledning?

Venligst
^_^
Søren



Redigeret af Breddam - 29-Januar-2007 kl. 10:51
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 12:36
Tak for tip.
Ja, det kunne tyde på en løs forbindelse mellem recorder og TV da jeg kun har registreret problemet på optagelser. Det kører som RGB gennem scart, og da jeg kører lidt rundt med fjernsynet kan det tænkes at et stik er blevet rykket lidt ud. Jeg tjekker mine kabler og tilslutninger i aften.

Ellers er der ikke problemer mellem recorder og TV. Det er der muligvis med min Selector. Jeg har flere gange oplevet ved timerprogrammering at den ikke sender det man beder den om. Nu og da optager den fra den kanal man sidst har set digitalt som i lørdags, hvor jeg ville optage "De uheldige helte" fra DR2. Her optag den fra National Geographic som var det sidste jeg havde set. Og jeg er helt sikker på at jeg stillede optagekanalen til DR2!.
Men så er vi ovre i en lidt anden tråd...Wink


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 00:54

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Nu skete det igen igår! Farverne blev rødlige inde i TVavisen.

.....
Det ser ud som om der en gang i mellem kommer et udfald af den grønne kanal; hvordan og hvor kan det ske? Nogen andre der har prøvet det?


Kan det være noget, de gør for at genere regeringschefen?

Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 11:42

[/QUOTE]

Kan det være noget, de gør for at genere regeringschefen?

[/QUOTE]

LOLLOLLOLLOLClapClapClapClap

Ja, det er oplagt at det er de røde lejesvende som også opfandt "den væmmelige krig" som er på spil.Wink

I går sørgede jeg for at alle scartstik sad ordentligt i, og så var der ingen problemer. For en tid.




Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu