recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz ipod dock
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMarantz ipod dock

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bindslev Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz ipod dock
    Sendt: 05-Januar-2007 kl. 08:53
Hey

Er det nogen der har erfaringer med Marantz's dock til ipods? Jeg har bestilt en, men det kan jeg jo lave om hvis det er noget skrammel.

Se docken her
Til top
tintin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-November-2006
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 11:46
Hej

Den ser flot ud. Hvor har du købt den og hvor meget måtte du slippe?

Jeg hører gerne om dine erfaringer, når du har modtaget den.

Mvh
Til top
Bindslev Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af tintin tintin skrev:

HejDen ser flot ud. Hvor har du købt den og hvor meget måtte du slippe?Jeg hører gerne om dine erfaringer, når du har modtaget den.Mvh

Jeg har bestilt den ved Tapeconnection, så har altså ikke fået den endnu. Jeg har ikke kunne finde nogle forhandlere der har den hjemme. Den koster 1500.

Det smarte ved den, er for det første designet og så det, at den kan vægmonteres. Samtidigt får man sin ipod menu op på sin fladskærm.
Til top
Bindslev Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 14:00
Har nu efter 14 dages venten afbestilt den ved Tapeconnection. Jeg blev lovet 7 - 10 dages leveringstid. Da de var gået ringede jeg flere gange til Tapeconnection for at få en status. Det har jeg ikke umiddelbart kunnet få. De lover, at de vil ringe eller maile. Det skete bare aldrig.

Har bestil ved www.hifisound.de - de har den (tilsyneladende) på lager til 2/3 af prisen inkl. fragt.
Til top
tintin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-November-2006
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 17:35
Hej

Tak for tippet. Det lyder godt. Skriver du når du har modtaget den?

Jeg er spændt på hvordan OSD virker.


Redigeret af tintin - 19-Januar-2007 kl. 17:37
Til top
Bindslev Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 10:20
Har fået Marantz docken nu. Her er mine betragtninger omkring produktet:

Finish på docken er ganske høj uden at være prangende. Smart at den kan vægmonteres. Desuden er alle stik samlet i en box som er forbundet til docken med ca. 1½ meter ledning. Der er altså kun én ledning fra boksen - samlingen kan så gemmes væk.

Jeg er på ingen måde en hifi-nørd men testede alligevel lige lydkvaliteten med docken tilsluttet min gamle Rotel forstærker. Jeg prøvede højeste MP3-format (320 kbit) og Apple Lossless og sammenlignede med lyden fra min cd-afspiller. Jeg kunne ikke umiddelbart høre forskel ved afspilning af Guns 'n' Roses, Johnny Cash, Bob Dylan og A Perfect Circle. Er ikke nørd og har ikke brugt 375.000 på kabler og grej, så andre med sartere ører og federe anlæg vil sikkert kunne høre forskel.

På fjernbetjeningen kan man skifte mellem visning af menu på TV og visning på ipod'en. Menuen på skærmen genereres af docken. Den er bygget op som en ipod menu, men grafisk er den meget, meget simpel. Minder om noget fra en Amiga 500. Men det virker upåklageligt.

Fjernbetjeningen er noget billig skrammel. Den er ca. ½ cm tyk og lavet i hvid og grå plastic. Den fungere fint - også fra skæve vinkler.

Mit formål med at købe docken var at bruge en ipod som lager til al min musik, integrere ipoden med min forstærker og få det til at se ordentligt ud. Det er lykkedes og derfor er den alle pengene værd.

Det eneste sted jeg kunne finde den til hurtig levering var på www.hifisound.de. Det var også det billigste sted (ca. kr. 1.000 inkl. fragt). Leveringstiden var 3 hverdage.
Til top
-sg- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 10:25

Kan man så styre sin ipod via en universalfjernbetjening?

-sg-

Til top
Bindslev Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 17:10
Det burde der ikke være nogle problemer i.

Men det kræver at man har en dock. Den jeg beskriver er fra Marantz, men der er flere andre producenter (Pioneer, Xitel, Harman Kardon osv.). De fleste af dem kan betjenes med fjernbetjeninger fra f.eks. en reciever hvis den er af samme mærke som docken (gælder i hvert fald Marantx, Pioneer og Harman Kardon).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu