recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox 360 HD-DVD king kong dårligt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox 360 HD-DVD king kong dårligt

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Sinnet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox 360 HD-DVD king kong dårligt
    Sendt: 05-Februar-2007 kl. 23:18



Redigeret af Sinnet - 05-Februar-2007 kl. 23:21
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 11:12
Denne tråd får mig til at tænke på om vi ikke burde have en "sticky" med en
liste over film i super kvalitet? Det er tydeligt at vise film kommer fra en
dårlig master...

Til top
nicknoon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 10:56

Nåh, alt tvivl er blevet gjort til skamme... har lige modtaget min "Mutiny on Bounty (Marlon Brando), den står knivskarpt og farverne er helt utrolige, dertil skal det nævnes at der ikke er et eneste synligt grums på billedet.

Det samme kan man ikke sige om Miama Vice, Forbidden Planet og Superman II donner cut. Men sådan skal det jo nok være.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 11:03

Pede8000

Naar man gerne vil vise fejlene hos sit TV (Projektor) her paa Forum, da sluk for blitzen   

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af osprey osprey skrev:

Nej men hvis man vil lave sin egen, ulovlige, video optagelse i en biograv. Saa skal man vel ogsaa have sin egen lys kanon med. Saa billedoptagelser skal vel fortsat vaere uden blitz.

Mvh

Hvad er det for noget at skrive??? Hvad betyder det??

Nå men det jeg ville skrive: Du vil (fact) få en forbedring fra 480p (345600 pixels) til 1080 (2073600 pixels) Dvs 6 gange mere...hvis billedet fremstår dårligere end alm dvd MÅ der være noget galt med din opsætning!!! Det kan vel ikke være anderledes??? Eller hvad???

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
osprey Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 14:04

Nej men hvis man vil lave sin egen, ulovlige, video optagelse i en biograv. Saa skal man vel ogsaa have sin egen lys kanon med. Saa billedoptagelser skal vel fortsat vaere uden blitz.

Mvh

Osprey
Til top
nicknoon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg har Miami Vice i almindelig SD - og ja, den virker generelt lidt grynet i det - jeg mener kilden bevidst er lavet sådan, måske i et forsøg på at skabe et mere dokumentaristisk udtryk i filmen - eller også har de ikke haft råd til ordentligt kameraudstyr J/K    

Det var også min tanke, men jeg syntes bare at det var VIRKELIGT grynet hos mig. Men okay, jeg har ikke set SD versionen så jeg kan ikke rigtigt samligne :)

Til top
nicknoon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 18:42

Oprindeligt skrevet af HansHenrik HansHenrik skrev:

Jeg kender ikke kilden du viser, men når jeg ser på pigens kinder, ser de meget pixelerede ud. Enten er kilden bevidst lavet sådan, eller også er der noget helt galt. Ligner en pc, der kører med 8 bit farver eller deromkring.

Mht. blitz, tror jeg nu ikke det er en fordel. Det er nu engang teknisk umuligt at oplyse et projiceret billede. Du kan højst oplyse lærredet bag det. Du vil derfor nok få et mere sandt resultat ved at slukke for blitzen - måske skal du bruge stativ/selvudløser for at få det bedste resultat.

Kilden er fra King Kong. Det med de pixelerede kinder er netop det jeg prøver på at fremhæve. På billedet fremstår de selvfølgelig lidt for tydeligt i forhold til hvordan det rigtigt forholder sig, det er pga. bla. blitzen osv.

Det jeg selvfølgelig gerne vil opnå med det er, at høre fra andre om det skal være sådan? Eller om HD er krystalt klart, fri for snavs osv..

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 10:01
Okay sprawn - tak for dit svar. Min bedre halvdel synes bare, at underteksterne på diverse DVD´ere afspillet på vor Toshiba HD E1, er helt andreledes end vist over vor SD afspiller
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 09:56
Jeg har desværre ikke filmen i HD DVD, og desværre heller ikke en HD DVD afspiller - kun almindelig SD format og almindelig DVD afspillere der kan skalere til HD opløsning, men denne skalering ændrer ikke ved undertekster på mine afspillere.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 08:57

Hej sprawn hvordan oplever du underteksterne, når køre Miami Vice via DH DVD?

 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 08:51

Jeg har Miami Vice i almindelig SD - og ja, den virker generelt lidt grynet i det - jeg mener kilden bevidst er lavet sådan, måske i et forsøg på at skabe et mere dokumentaristisk udtryk i filmen - eller også har de ikke haft råd til ordentligt kameraudstyr J/K   

Iøvrigt en elendig film, usammenhængende og dårligt manuskript med  seriøst elendigt skuespil især fra eks. Collin Farrel der med sit "bonderøvs look og linguistik" slet ikke kan genskabe det lidt mere lapsede image karakteren Sonny Crocket havde i den oprindelige tv-serie, men også elendigt skuespil fra næsten alle andre skuespillere i filmen.

Men det er en helt anden snak

  

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu