recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiere fra en DVD til en anden - problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKopiere fra en DVD til en anden - problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
donØ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2004
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopiere fra en DVD til en anden - problem
    Sendt: 30-September-2004 kl. 15:52

Hej Boomy.

Har din Panasonic ikke 2 scartstik: en indgang(scart2) og en udgang(scart1)?

Hvis den har det, ville jeg forbinde din Bose til din Panasonic og din Panasonic til dit TV via scart2. Jeg har et tilsvarnende setup hvor en video er tilsluttet min Philips DVDR70 optagers scart2 stik. Jeg skulle dog ind i en menu og sætte op hvordan scart2 skulle bruges. Men det betyder også at jeg kan se video på TV'et selvom DVD-optageren er slukket, og så bruger det kun en scart kanal på fjernsynet. Den optager fint på denne måde fra gamle egne Video-film.



Redigeret af donØ
Til top
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2004
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2004 kl. 19:09

Hej BenCarl og SkiveBio

Tak for jeres svar.

Jeg har nu fået lavet mig en privat optaget DVD, og kan nu konstatere at heller ikke denne overfører lyden til en kopi - billedet er stadigvæk superlatand.

Min Bose er forbundet til TVet via en composit forbindelse (rød/hvid/gul) som går igennem en scart-adaptor til AV2. Jeg har prøvet at bytte denne forbindelse med en s-video forbindelse igennem samme scart adaptor, men det resulterede kun i at jeg fik et sort/hvid billede, og billedet fejler som sagt ikke noget.

Vil jeg få noget ud af at forbinde min Bose direkte med min Panasonic via phono stik (VHS udgang/indgang???).

Jeg tror at jeg kan eliminere kopibeskyttelses teorien og koncentrere mig om et rent audio problem. Nogen ideer?? 

Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2004 kl. 12:21

Hvis en DVD er kopibeskyttet, så er det normalt ikke muligt at optage overhovedet, eller også er billedet forvrænget. Så hvis billedet går fint igennem og lyden mangler, så tror jeg ikke at problemet skyldes kopisikring, men snarere forkert tilslutning. Hvis kablerne er korrekt tilsluttet i de stik der henholdsvis er beregnet for indgangs- og udgangssignaler (normalt AV2 som indgang på recorderen), så burde der ikke være nogen problemer, bortset fra evt. kopisikring naturligvis. 

Mvh SB   

Oprindeligt skrevet af BenCarl BenCarl skrev:

Er det en kommerciel eller privat optaget DVD? Hvis den er kommerciel er det sikkert kopibeskytelsen som driller dig.

Du har brug for en enhed til at fjerne macrovision og CGMS - kik i tråden

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=538&PN =1&TPN=1



Redigeret af SkiveBio
Til top
BenCarl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2004
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2004 kl. 11:43

Er det en kommerciel eller privat optaget DVD? Hvis den er kommerciel er det sikkert kopibeskytelsen som driller dig.

Du har brug for en enhed til at fjerne macrovision og CGMS - kik i tråden

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=538&PN =1&TPN=1

Til top
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2004
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2004 kl. 11:08

Hej til alle.

Jeg forsøger at lave en backup af en DVD, men har problemer med at få lyden overført.

Jeg afspiller en kode 2 DVD fra en Bose DVD afspiller til mit TV. Både billede og lyd går igennem fint til TVet, og jeg både ser og hører alt det jeg forventer. Min Panasonic DMR-E55 optager er tilsluttet AV1 på TVet, og jeg optager herfor på AV1 som optager er forindstillet til. Der sker nu det at billedet optages fint, men der er ingen lyd overhovedet når DVDen afspilles.

Jeg anvender samme fremgangsmåde til at optage fra både satelit receiver og fra TV, og her får jeg både lyd og billede med uden problemer.

Hvor er det lige at "filmen knækker"?

På forhånd tak for alle gode råd.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu