recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - [Xbox 360] 60hz og ingen farver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket[Xbox 360] 60hz og ingen farver

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mark Schiller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 20:16

Kære alle,

jeg vil begive mig ud i xbox-land og købe mig et RGB-Scart-Kabel (som forhåbentlig findes i lange længder = 5m).

Tusinde tak for jeres hjælp og alle jeres svar.

 

mvh

Mark

aka "DK Boss" ~ the official CEO of Denmark ;-)

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:



Det er som sagt NTSC-farvekodningen den er gal med, og ikke 60Hz. Hvis TV'et ikke kunne køre 60Hz, så ville billedet flimre som en gal!

Ved at bruge RGB-Scart ser man bort fra NTSC-farvekodningen.

Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:


Spillet er nok udviklet til NTSC 60Hz.
Her i Europa kører vi så med PAL (50Hz) istedet.
Konverteringen af spillet er så nok gjort efter pricippet "spring over hvor gærdet er lavest", og "blot" konverteret til PAL60, men den formodning, at de fleste nyere tv kan håndtere dette.
Mvh Michael


Hvis det var PAL60 ville han få farver på sit TV.

Det kører sandsynligvis med NTSC-farvekodning, som nævnt, hvilket er den logiske forklaring i denne situation.



Jeg kan godt se det logiske i din forklaring.
(og da jeg selv fik min første dvdafspiller (gjort kodefri) endte det også med et nyt tv, der kunne vise NTSC, så jeg slap for at se R1 film i sort/hvid)

Jeg kan bare ikke får det til at stemme overens med, at Gears of War altså er PAL60.

På coveret står der direkte:
"For use only with Xbox 360 entertainment systems with "PAL" designation and PAL TVs capabel of displaying a 60Hz signal"

Så måske problematikken skal vendes på hovedet, så B&O tv'et får at vide at det er et 60Hz signal, og dermed automatisk antager at det er NTSC??
(og måske det omtalte RGB scartkabel så alligevel er løsningen, men spillet er nu engang i PAL og i 60Hz)

Dit forslag med at bruge RGB-scart for at "se bort fra" NTSC farvekodningen, er det kun Xbox (/konsol orienteret) eller vil det også virke ved dvd afspiller og tv, der ikke kan afspille NTSC?

Mvh Michael


Redigeret af Maggerholm - 31-Januar-2007 kl. 23:58
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Jeg tror egentlig ikke, at det har noget at gøre med at springe over hvor gærdet er lavest; det har nok nærmere noget at gøre med, at der ikke skal være problemer med online-spil. Det er en del nemmere at finde folk at spille med, når alle Live-deltagernes spil kører i samme hastighed.


Det har du nok ret i.
Ikke så rart, hvis amerikanerne kunne bevæge sig hurtigere med deres 60Hz spil end europæerne med deres 50Hz spil.
Men det forhindrer jo ikke spiludbyderen i at konvertere spillet til PAL.
Hvilket så også er blevet gjort her (jf mit indlæg ovenfor).

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:



Jeg kan bare ikke får det til at stemme overens med, at Gears of War altså er PAL60.På coveret står der direkte: For use only with Xbox 360 entertainment systems with "PAL" designation and PAL TVs capabel of displaying a 60Hz signal"


Dét der garanterer intet mht. PAL60 eller ej. Jeg ser ingen grund til, at de ikke skulle have brugt NTSC-farvekodning. Når de skriver 'PAL' på æsken er det ligeså meget for at undgå at forvirre folk. I Gears of Wars' tilfælde er der nok ikke mere 'PAL' over spillet end den region, det er lavet til at køre i.

Redigeret af Naiera - 01-Februar-2007 kl. 07:54
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 07:53


Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:


Dit forslag med at bruge RGB-scart for at "se bort fra" NTSC farvekodningen, er det kun Xbox (/konsol orienteret) eller vil det også virke ved dvd afspiller og tv, der ikke kan afspille NTSC?


Både og. 60Hz er stadig påkrævet. Dét har jeg dog erfaret, at langt de fleste TV understøtter. Vi haft utallige billige TV herhjemme, og ingen har haft problemer med en konsol, ligemeget hvor mange Hz de kører med, så længe jeg har brugt RGB-Scart. Den slags bruger man jo alligevel, fordi composite er en joke

Redigeret af Naiera - 01-Februar-2007 kl. 07:53
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu