recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion Home Entertainment
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion Home Entertainment

 Besvar Besvar Side  <1 678910 11>
Forfatter
Besked
claus_d_p Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 09:09

#Henninge
" Vista er langt ind på dansk og kan ikke ændres uden du køber den ønskede version og formaterer disken."

Ikke helt sandt!

Langt om længe har Microsoft bygget deres OS op, så det baserer sig på sprogfiler og ikke som hidtil "En version pr. sprog".

Windows Ultimate og Enterprise:
Der kan ændres sprog ved at vælge: Control Panel-->Clock, Language and Region-->Change Display Language.

Findes det ønskede sprog ikke, kan de hentes vha. Windows Update eller
se  http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/Help/4a90fe71 -cca6-4965-ab39-97f92ca1a03f1033.mspx

Andre versioner af Vista (kommere snart):
Skal downloade sprogpakke.
http://www.microsoft.com/industry/government/locallanguage/l anguages.mspx

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

DVBViewer er ikke god til serier, men er god til undertekster, så den bruger jeg til at optage gode film etc.

Jeg er et langt stykke hen ad vejen enig med dig, men prøv evt. at se på EPGPlus, som er et plugin til DVBViewer. Med den kan du sætte søgeord op til EPG'en, og så vil DVBViewer blive sat til at optage. Samtidig bliver alle timere opdateret, hvis der sker ændringer til programmet.

http://home.arcor.de/stefanbn/EPGplus/

Jeg har så tilføjet den folder, som DVBViewer optager til, til My Videos i MCE2005. Skal børnene eller min hustru se noget, hvor der ikke er undertekster på, så går de ind via MCE, ellers er det via DVBViewer.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. Det var da alligevel ærgeligt at vores 'ørkenvandring' ikke langt om længe var ovre

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 11:02

#Badsted

Tak for det!

Ved du om den kører med den nye recording service?

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ved du om den kører med den nye recording service?

Den kører perfekt, på den måde at hvis recording service kører, så startes DVBViewer ikke op, men recording service optager.

Starter man DVBViewer men recording service er i gang, bliver man spurgt om man vil stoppe optagelsen. Hvis man siger nej til det, kan man ikke se live TV via DVBViewer, men til gengæld kører optagelsen videre i baggrunden og man kan også lukke DVBViewer ned igen.

Hvis DVBViewer er startet, når der indtræffer en timer event, så bruges DVBViewer til at optage med i stedet for recording service.

Så integrationen mellem DVBViewer og recording service er ikke helt så god som MCE, men mon ikke det kommer.

Når jeg skal programmere EPGPlus, så logger jeg på mit medie center med remote desktop og starter DVBViewer op. Der kommer naturligvis en fejl, men jeg har sat DVBViewer op til at forsvinde helt ned i system tray ved minimering og samtidig slukkes for AV. EPGPlus starter automatisk sammen med DVBViewer, og så er det bare at gå i gang med at programmere.

Jeg har efterlyst et webinterface til EPGPlus, men det var der ikke meget stemning for. Alle mente tilsyneladende, at det var bedre at bruge VNC eller lign.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 14:17

Jeg er også vældig tilfreds med EPGplus, og bruger til at optage alle mine serier. Og hvis jeg ser en forannoncering til et program som endu ikke er kommet ind i EPG'en, sætter jeg det blot op i EPGplus' søgefunktion, så finder den det og optager det automatisk når det kommer ind i EPG'en.

Man kan sætte den til at søge kun i program titlen, eller i hele program beskrivelsen, f. eks optage alle programmer om et eller andet bestemt emne. Men et WEB interface ville være rart.

Både EPGplus og DVBVIEWER er kanonprogrammer som jeg nødig vil undvære. De er måske ikke så elegante i interfacet som MCE, men de fungerer!

Peter

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 00:33

Har jeg forstået det rigtigt at hvis jeg f.eks. skriver Forbrydelsen i søgefeltet til venstre, så vil alle fremtidige udsendelser med Forbydelsen i titlen blive optaget, herunder også hve f.eks. Forbrydelsens Element skulle blive vist på en af de kanaler jeg har?

Har i en ide til hvordan jeg kan få den til at optage Fjernsyn For Dig hver dag kl. 17.30-18.00. Programmet hedder aldrig det samme og nogen gange er det delt op i flere dele i EPGen. På MCE placerer jeg bare en manuel optagelse der skal køre hver dag på samme tidspunkt og kalder den Fjernsyn For Dig

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 00:39

Undskyld hvis vi har Hijacket denne tråd

Jeg går ud fra at den er kørt færdig i sin oprindelige form, og det ville måske være en ide at der kom et DVBViewer univers af en eller anden form. Jeg ved der er mange herinde der benytter det. Det officielle forum er ikke særligt responsiv, og kan er efter min mening ofte virke lidt "indforstået", synd når man tænker på hvor godt DVBViewer er.

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 00:46
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Har jeg forstået det rigtigt at hvis jeg f.eks. skriver Forbrydelsen i søgefeltet til venstre, så vil alle fremtidige udsendelser med Forbydelsen i titlen blive optaget, herunder også hve f.eks. Forbrydelsens Element skulle blive vist på en af de kanaler jeg har?

Både og.... Du skal oprette en søgning, i denne kan du søge i titel eller i beskrivelse og du kan søge efter hvad du vil. Håber, at jeg forstod dig korrekt ;-)

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Har i en ide til hvordan jeg kan få den til at optage Fjernsyn For Dig hver dag kl. 17.30-18.00. Programmet hedder aldrig det samme og nogen gange er det delt op i flere dele i EPGen. På MCE placerer jeg bare en manuel optagelse der skal køre hver dag på samme tidspunkt og kalder den Fjernsyn For Dig

Til det formål ville jeg nok bare oprette en alm. timeroptagelse i DVBViewer selv, ikke i EPGPlus. Denne timer kan præcis det samme som en manuel optagelse i MCE.

Men hvis der står 'Fjernsyn for dig' i beskrivelsen, så kan du jo bare lave en EPGPlus søgning efter det?

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 00:58

Hvis jeg opretter en søgning på Forbrydelsen, bliver den så automatisk optaget indtil der ikker er flere afsnit?

Der står desværre aldrig Fjernsyn For Dig i beskrivelsen. Der står f.eks. Anna & Lotte eller Bamse & Kylling. Men det kommer hver dag kl. 17.30 til 18:00. Hvis jeg opretter den manuelt som daglig optagelse i MCE så bliver den optaget i al evighed indtil den bliver stoppet. Kan man det i DVBViewer?

 

Til top
DanKRasmussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 08:52

Hej

 

Er der en af jer der har mulighed for at checke strømforbruger -

 

1 når den er tændt

2. når den er standby (eller lukket så langt ned at den selv kan starter for at optaget det den er programmeret til)

 

Elgiganten syntes jeg er åndsvag at spørger om sådan noget - og geco.dk har ikke fået testet det endnu - og medion - thja - de aner det ikke.

 

Mvh

 

Dan

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvis jeg opretter en søgning på Forbrydelsen, bliver den så automatisk optaget indtil der ikker er flere afsnit?

Der står desværre aldrig Fjernsyn For Dig i beskrivelsen. Der står f.eks. Anna & Lotte eller Bamse & Kylling. Men det kommer hver dag kl. 17.30 til 18:00. Hvis jeg opretter den manuelt som daglig optagelse i MCE så bliver den optaget i al evighed indtil den bliver stoppet. Kan man det i DVBViewer?

 

1. Ja.

2. Ja. Man afkrydser hvilke ugedage der skal optages på, og hvis man afkrydser alle ugedage vil den blive ved i det uendelige. (Ser det ud til - jeg har ikke testet det).

Peter

Til top
simon99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 11:41

@ DanKRasmussen

Elgiganten synes generelt bare man er dum, hvis man tillader sig at spørge dem om noget. Om det er fordi det udstiller deres uvidenhed er ikke til at sige, men med de kvalifikationer deres personale har er det ikke helt utænkeligt

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu