recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 sport
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV2 sport

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 14:00

 

 Reklame finansieret kanaler, bør og skal ikke også være brugerbetalt, det er jo det samme som at betale licens, så enten reklamer og gratis for seerne, eller betaling og ikke reklamer.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Så skal de bare huske at sætte licencen ned.

Der er ingen licenspenge i de sportsrettigheder. Moderstationen TV2 er ikke finansieret med licens.

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Personligt får jeg mindre end jeg havde.

Ja, men pointen er at de havde vi fået aligevel. For den dyre sport er på vej væk fra ikke-betalings kanaler, herhjemme som i udlandet.

  /Lars

Hold da op hvor ved du bare meget-og især om fremtiden.

lrev

 

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Reklame finansieret kanaler, bør og skal ikke også være brugerbetalt, det er jo det samme som at betale licens, så enten reklamer og gratis for seerne, eller betaling og ikke reklamer.

Ja gid det var sådan. Men TV3 og 3+ koster idag tilsammen ca 38 Kr/md og indeholder masser af reklamer....

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Men man får vel ikke mere sport end man får idag? TV2-sport består vel af de sportsudsendelser som idag sendes på TV2, TV3, 3+, Viasat sport, altså de programmer som man i forvejen har fx via TDC fuldpakke. Et eller andet sted håber jeg at TDC vender tommelen ned, for jeg synes da lige det her nummer virker liige smart nok: Du kan betale 25 kr mere om måneden for det du har i forvejen!!

+ det fra TV2 Zulu, derudover kan samarbejdet medføre at de på sigt kan få fat i rettigheder som TV2 og Viasat hver for sig ikke har mulighed/økonomi til at sikre sig (f.eks. Engelsk og spansk fodbold, Royal League, NBA, NHL m.m.) 

Nu bliver det jo kun ca. 17 kr. mere i måneden (prisen for Viasat sport skal trækkes fra). TDC får det vel forhandlet ned til 10-15 kr. pr. måned hvilket vel ikke er en herregård for de fleste. 

Jeg har nu også TV2Zulu i forvejen, så der bliver vel ikke tilført noget nyt.

10 - 15 kr er vel ikke meget, om året er det jo så150 kr. Det kan man jo så gange med antal kabel-tv kunder. Så meget mere for ingenting.

mvh Christian
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 14:25

 

 Ja, kan du se hvor jeg vil hen, de får både i pose og i sæk, det duer ikke. Væk med brugerbetalingen eller reklamerne. Det må og skal være enten eller. Lad os vælge selv hvad vi vil se, i stedet for pakke mig her og der, hvorfor skal vi købe rådne æbler, for få gode bananer. Det kan der vel ikke være mange der er intereseret i.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Ja, kan du se hvor jeg vil hen, de får både i pose og i sæk, det duer ikke. Væk med brugerbetalingen eller reklamerne. Det må og skal være enten eller. Lad os vælge selv hvad vi vil se, i stedet for pakke mig her og der, hvorfor skal vi købe rådne æbler, for få gode bananer. Det kan der vel ikke være mange der er intereseret i.

Enig !

Der står iøvrigt lidt om emnet her:

http://www.24timer.dk/pdf/samlet/24timer_københavn_onsdag.pd f

og her:

http://livepaper.dk/license/livepapers/24timer/copenhagen/12 042007/index.html

hvis nogen skulle være interesseret.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja, kan du se hvor jeg vil hen, de får både i
pose og i sæk, det duer ikke. Væk med brugerbetalingen eller
reklamerne. Det må og skal være enten eller. Lad os vælge selv hvad vi vil
se, i stedet for pakke mig her og der, hvorfor skal vi købe rådne æbler,
for få gode bananer. Det kan der vel ikke være mange der er intereseret i.



Hvis en kanal skulle være rent brugerfinansieret, ville den blive dyrere end
i dag.

Hvis en kanal skulle være rent reklamefinansieret, ville indholdet blive
endnu dårligere.

I dag er svjv. kun TV 2 Danmark rent reklamefinansieret, mens resten er
en blanding.

Pakker er nok også et nødvendigt onde, da kanaler vil blive dyrere hvis
kun seere, der rent faktisk ser kanalen, skulle betale.

En kanal som f.eks. TV 3 får i dag en del penge via egne parabolkunder
og ca. 1 mio. kabelkunder, men de har kun en seerandel på ca. 5% og den
vil jo blive meget dyrere hvis de 5% alene skulle stå for betalingen.

Nu er TV 3 jo også et lidt sjovt fænomen. Det er en kanal stort set alle
gerne vil have, men den har sjovt nok sjældent programmer med seertal
der overhovedet nærmer sig en top 20 placering.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 15:11

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hold da op hvor ved du bare meget-og især om fremtiden.

Tja, jeg følger meget med i den slags, og kender de fleste argumenter for eller i mod den nye kanal allerede.

Jeg syntes heller ikke det er spor sjovt at skulle betale for noget der hidtil har været gratis. Men jeg har hørt nogle af de priser som sport koster, og jeg forstår udemærket at DR gav op for flere år siden.

Men hidtil har vi jo været heldige herhjemme, at der har været sendt en del god sport på TV2. Gratis, for TV2 er reklamefinansieret.

Men dels er rettigheder på sport rasende dyre, og samtidig går TV2 nye tider i møde som for alvor tager fart når de analoge sendere slukker. Årsagen til at der sker et skifte lige der, er at TV2 mister det privilegie at - sammen med DR - kunne ses af alle. Med det digitale sendenet, forventes udbudet for alle at nærme sig udbudet på kabel-tv nu.

Den trend ses over hele europa, at de store public service stationer taber markedsandele. Det betyder fald i seertal og dermed et fald i indtægterne. For det er jo loddet ved at være reklamefinansieret - at de priser som kan tages afhænger af antal seere.

Så fremtiden for en masse god dyr sport på gratiskanaler er ikke god, og det behøver man ikke kunne spå for at se. Det er en udvikling der allerede er igang, men den er blevet mere synlig med fremkomsten af TV 2 SPORT.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Så skal de bare huske at sætte licencen ned.

Der er ingen licenspenge i de sportsrettigheder. Moderstationen TV2 er ikke finansieret med licens.

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Personligt får jeg mindre end jeg havde.

Ja, men pointen er at de havde vi fået aligevel. For den dyre sport er på vej væk fra ikke-betalings kanaler, herhjemme som i udlandet.

  /Lars

Hold da op hvor ved du bare meget-og især om fremtiden.

lrev

Nåh det er vel rimelig nutidig - det er det som sker når sporten på TV2 flyttes overpå TV2Sport.

Man kan ikke gøre alle tilfredse, som Viasat guldkunde synes jeg det er en kanon ide, men for CanalDigital kunder er det jo træls.

Du kunne jo overveje at skifte fra CanalDigital til Viasat

  

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 15:58
Hvorfor kan TV2 Sport ikke bare laves om til en bruger-betalingskanal til Selector og parabolmodtagere alene. Så ville det ikke gå ud over dem som f.eks er tvunget til at have fuldpakken og dermed en stor prisstigning i vente. Det samme kunne de for min skyld også gøre med TV2 News.
Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 16:10

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hvorfor kan TV2 Sport ikke bare laves om til en bruger-betalingskanal til Selector og parabolmodtagere alene. Så ville det ikke gå ud over dem som f.eks er tvunget til at have fuldpakken og dermed en stor prisstigning i vente. Det samme kunne de for min skyld også gøre med TV2 News.

det kan jeg heller ikke forstå at de ikke gør det på denne måde ,på den måde kan man jo vælge

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 16:11

"Du kunne jo overveje at skifte fra CanalDigital til Viasat "

Er du fuldstændig fra den..?

Mage til skod kommer jeg ALDRIG til at betale for-----ikke engang deres monopol på fodbold kan flytte mig derover.

Jeg elsker min TRAVEL,DISCOVERY,DISCOVERY LIVING,MOTORS TV...etc

Så må jeg se Kval og træning til F-1 på RTL istedet.(så længe det varer-Kongen er jo stået af)

nej tak-never!

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu