recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 37" til stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket37" til stuen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
#BIF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: 37" til stuen
    Sendt: 14-Februar-2007 kl. 09:26

Jeg skal have et nyt fladskørms-TV til stuen.

Jeg er på udjig efter et rigtig godt 37" - om det skal være LCD eller Plasma er jeg lidt i tvivl om!

Hvilke TV kan varmt anbefales? - prisen er sådan set underordnet, bare kvaliteten lever op til prisen.

Jeg modtager TV-signal via TDC's Kabel-TV - og jeg ser primært sport og andre TV-programmer, ikke så meget film.....

Kan I anbefale noget....?    

 

 

SHARP LC37XD1E
BEOSOUND 4
BEOLAB 6000
SAMSUNG H-3126
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 10:00

Hej!

Til dit behov-og i denne størrelse-klart Pana.pv60/pv600

lrev



Redigeret af lrev på jobbet - 14-Februar-2007 kl. 10:01
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 10:01
Jamen det sædvanlige svar her på portalen som de fleste giver er en Panasonic 37 tommer plasmaskærm som du kan få til under 10000 kr hos tapeconnection. Bedre skærm er svær at få til den pris. Husk blot at købe kalbreringsdvden "Digital Video Essentials" til at indstille fjernsynet bedst muligt. Alt for mange får et dårligt billed fordi de ikke kan finde ud af at indstille de nye fladskærme, hvad jeg selv godt kan forstå, og den DVD er de 250 kr værd.
HVad angår LCD kan det godt være at Sony ( som jeg ellers er ret glad for på lydfronten) siger at LCD er fremtiden, lige nu er der ihvertfald ikke LCD der er førende på kvaliteten, medmindre du er villig til at betale 30.000 kr for en 37 tommer. Jeg var ikke.
Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 12:27

Jeg er selv i lidt samme overvejelser - måske vil jeg dog op i 40-42". Jeg har været meget i tvivl om det her med Plasma/LCD - og hælder nok mest til LCD. Alle de tråde om burn-in og retention er lidt skræmmende. Især fordi jeg har tre unger hvoraf de to selv kan betjene TV, DVD, Playstation mv. De skal gerne kunne betjene tv'et på normal vis uden at være bange for at have ødelagt det når far kommer fra arbejde. Jeg ved der er nogen der siger det er SLET ikke noget problem på plasma og de har aldrig problemer - men samtidig hører man om folk der er MEGET omhyggelige og konstant døjer med retention/burnin hvis de liiiiige er kommet itl at se lidt for meget tekst-tv eller har set en lang film med undertekster.

Jeg har kigget på:

- Philips 42" PF9731 (37" er ikke aktuelt for øjeblikket)

- Toshiba WLT68 (i hhv. 37 og 42")

- Hitachi 37LD9700 - rosende omtalt af Langemor fornyligt

Jeg har ikke kunnet finde en 42" Philips i Aalborg området men var inde i Fona og kigge på en 37". Ambilight har fået min interesse til at kølne lidt. Ikke at det ikke er fint - men jeg synes de "lyskasser" skæmmer designet. Mit tv skal ikke hænge på væggen men stå på fod og være drejet lidt mod højre. Så er de hvide lyskasser RET dominerende.

Toshiba WLT68 har generelt fået ros.

Hitachi har jeg ikke set andet end på deres hjemmeside - men Langemor har set det - og var begejstret. Et stort plus er motordrejesoklen - det er noget jeg vil savne ved mit nuværende B&O.

Til top
fbpdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Tortex Tortex skrev:

Jeg er selv i lidt samme overvejelser - måske vil jeg dog op i 40-42". Jeg har været meget i tvivl om det her med Plasma/LCD - og hælder nok mest til LCD. Alle de tråde om burn-in og retention er lidt skræmmende.

Hej Tortex,

Jeg har nu været den meget lykkelige ejer af et  Panasonic TH42PX60EN i to uger. Jeg har på de to uger overhovedet ikke oplevet noget med burn-in eller retention. Jeg bruger TV'et til Xbox360, PC og Alm. TV kiggeri. Hvis jeg var dig ville jeg ikke være nervøs for Plasma teknologien.

 

TH42PX60EN - XBOX360
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af fbpdk Hvis jeg var dig ville jeg ikke være nervøs for Plasma teknologien.
<P>[/QUOTE fbpdk Hvis jeg var dig ville jeg ikke være nervøs for Plasma teknologien.

[/QUOTE skrev:

Muligvis er der grund til at modificere det til "Panasonics plasmateknologi

Muligvis er der grund til at modificere det til "Panasonics plasmateknologi". Se f. eks. her, hvor en bruger har spillet xbox på sit nye Pioneer:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15598& PN=1&TPN=500

Jeg mener at huske, at der har været andre meldinger om burn-in på Pioneer, mens jeg ikke kan huske at have set det vedr. Panasonic, men jeg kan selvfølgelig huske fejl. Eller osse er det måske et område, hvor Panasonic rent faktisk er førende.

Mvh.

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 13:32

PS! Der gik ged i citatet. Citatet skullle lyde:

"Hvis jeg var dig ville jeg ikke være nervøs for Plasma teknologien."

Mvh.

Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 13:39
Det er bl.a. denne tråd jeg har kigget i. Der har vist også lusket sig et Panasonic ind
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19235&am p;am p;PN=2

Redigeret af Tortex - 14-Februar-2007 kl. 13:39
Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 13:47

Jeg har ikke haft problemer af nogen art på min Panasonic. Men jeg spiller heller ikke så meget. Burn-in er slet ikke noget nyt. Det kunne man også sagtens få på sit gamle CRT-tv. Det hed vist bare noget andet tror jeg nok. Men om alt er så skal man ikke være bange for burn-in så længe man sørger for at tage hensyn. Der er da ikke noget i vejen for at sige til ungerne at de ikke får lov til at spille mere end to timer om dagen, eller mindre. De skal jo alligevel også have tid til at lave deres lektier.

Jeg er forresten matematiklærer. Så mit svar blev måske lidt farvet.

Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 13:56
Jeg har ikke skyggen af burn-in på min plasma - og siden jul er der blevet spillet meget på wii'en.
Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 13:58

Oprindeligt skrevet af renevk67 renevk67 skrev:

Jeg er forresten matematiklærer. Så mit svar blev måske lidt farvet.

Det er piger jeg har - så de spiller ikke SÅ meget. Problemet er snarere når de spiller lidt og går fra det. Eller går fra tv'et når det står i menuen til DVD'en. Det kan de selvfølgelig bare lade være med - men de er kun 5 og 8 - og så er vi tilbage ved at jeg ikke vil have et fjernsyn som børn uforvarende kan skade. Og jeg vil ikke til at være TV-fascist



Redigeret af Tortex - 14-Februar-2007 kl. 13:58
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 14:07

Jeg skal måske lige sige, at jeg ikke har aktier i nogen religionskrig. Forummet er fyldt med gode erfaringer fra både Pioneer- og Panasonicejere i et omfang, så mange, der står for at købe undertiden får at vide, at burn-in simpelthen er fortid (og der tænker jeg ikke lige på denne tråd). Jeg prøvede bare at sige, at det er det måske alligevel ikke 100%.

Mvh.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu