|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||
Cuz ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 22-Februar-2007 kl. 14:19 |
|||||||||||||||||||||||||||||
Hejsa Jeg arbejder i en ungdomsskoleklub og vi skal lave en lille biograf. Men da vi er under kommunen, tja, så er det jo ikke penge vi vælter i desværre. Men vi har besluttet os for at undersøge om vi kan få os en lille biograf. Vi skal bare ha' en billig forst. med indbygget dvd incl. 5 højtt. og sub. men vi vil også gerne have en projektor. Kender I til en "billig" og god en? Skal vi have et lærred? - eller kan man bare bruge væggen? Skal der evt. males med en speciel maling? Jeg har desværre ikke fået et beløb til rådighed, men meget for pengene i en ok kvalitet. På forhånd tak Sune |
||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Lasse Dvoracek ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Hej Sune. Jeg har selv netop indkøbt projektere, lærred og lyd til en SFO og en klub Vi valgte denne løsning: http://www.best-seat.dk/category.142.138.article.402 Det er en projekter i orange, som kun kan købes af instutitioner. Derved er farven en tyverisikring i sig selv.
Der er ikke indbygget DVD, hvilket ellers var noget vi også ledte efter, men blev overbevist af sælger om at det ikke var smartest. |
Med venlig hilsen
Lasse Dvoracek |
![]() |
HansHenrik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
Bemærk dog at ovenstående er en 4:3 dataprojektor. Et væsentligt bedre billede kan opnås med:
Sanyo Z5 Den er dog ikke på nogen måde tyverisikret, så den forrige poster havde et godt forslag der. |
![]() |
Cuz ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hej igen. 1000 tak for feedback. Jeg kigger lige på det. De er måske for dyre, dog uden at vide hvad mit budget er endnu. Håber snart at jeg kan få det at vide. Kan det betale sig at købe billigere eller bliver kvaliteten for dårlig? Sune |
![]() |
mikto ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-November-2006 Status: Offline Point: 41 |
![]() |
En ældre model af enten Sanyo Z-serien (Z4) eller Panasonics pt-900AE ville være oplagte. De giver et glimrende billede, men kræver et forholdsvis mørkt rum for at være rigtig gode (de nye modeller er generelt mere lysstærke, men koster også en tand mere)
|
![]() |
Lasse Dvoracek ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Vi bruger mest vores til DVD-film og at spille x-box på den. Rummet er langt fra mørkelagt, med lys i loftet, som dog er skruet ned, samt vindue i rummet, hvor til der kun er lyse gardiner.
Den funger helt efter planen. Rummet er stort nok til at omkring 80-100 børn på engang kan se og få noget i af filmen. |
Med venlig hilsen
Lasse Dvoracek |
![]() |
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Ja hvis det er svært at mørklægge, er den bedste løsning (til dette formål) nok at tage en dataprojektor.
Den er mere lysstærk, men støjer mere og dens "native" opløsning er en 4:3 opløsning. Den kan stadig godt vise 16:9, men billedet bliver mindre (ligesom med letterbox). Mvh Michael Redigeret af Maggerholm - 23-Februar-2007 kl. 19:14 |
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
![]() |
![]() |
Tak for feedback igen. Klubben ligger i en kælder og der er ingen vinduer i rummet. Hvad med et lærred? Eller kan man bare bruge væggen? Sune |
![]() |
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Det kommer an på strukturen på væggen. Det bedste er selvfølgelig et lærrede, men hvis budgettet er stramt, kan man evt købe et mørklægningsgardin en en let grå nuance, og spænde op på en selvkonstrueret fastramme. Jeg bruger selv et fra Ikea, som jeg blot har monteret i loftet. Dette giver dog nogle buler på lærredet, men jeg er altså ikke nået til at kreere en ramme. (jeg har kørt med dette i 2år, så det er ikke helt til hundene). ![]() Her kan ses en simpel guide på at kreere et billigt fastrammelærrede: http://home1.stofanet.dk/thoso/ (under lærred) ![]() Mvh Michael Redigeret af Maggerholm - 23-Februar-2007 kl. 21:42 |
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
![]() |
sebbe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
det lærred ham på hjemmesiden laver selv er det overhovedet godt? ligeså godt som dem man kan købe?
|
![]() |
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Hvad med dette tilbud ?
Med ekstra pære og lærred, så er der nok også en okay driftsøkonomi i den.
Redigeret af Hans j - 04-Marts-2007 kl. 17:48 |
![]() |
![]() |
Hvis det var ligeså godt, ville rigtige lærreder nok hurtigt blive overflødige. ![]() Men hvis man holder pris og kvalitet op imod hinanden, så vil jeg sige, at man får mere kvalitet pr krone ved at lave det selv, end ved at købe. ![]() Jeg bruger selv samme mørklægningsgardin, men uden at det er spændt ud på en ramme endnu. Det er ikke perfekt, men til et par film i ugen, og en pris på 250kr er det glimrende. Mvh Michael |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |