recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Plasma/LCD til ca. 20K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Plasma/LCD til ca. 20K

 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 21:56

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Ser lige en film - men her er lidt nattelæsning

http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/78706/000114554906000 985/k01170e20vf.htm

Jeg gider sgu ikke læse mig igennem den report, men umiddelbart synes jeg kun der er sort (positive) tal, men hvis det er forkert må du korrigere mig.

Men uanset hvad, kan denne informationen ikke bruges til noget som helst, for det er kun regnskabet fra USA. Endvidere ved vi intet om, hvorvidt Pioneer benytter smarte regnskabsmetoder eller hvilke regnskabsregler der er i USA (hvorvid aktiebeholdninger er indregnet osv.).

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 22:05

Hold da op Nextgen du er ved at være lang ude. Mener du seriøst at kvaliteten på et produkt kan måles udfra et regnskab?

 

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Ser lige en film - men her er lidt nattelæsning

http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/78706/000114554906000 985/k01170e20vf.htm

Jeg gider sgu ikke læse mig igennem den report, men umiddelbart synes jeg kun der er sort (positive) tal, men hvis det er forkert må du korrigere mig.

Men uanset hvad, kan denne informationen ikke bruges til noget som helst, for det er kun regnskabet fra USA. Endvidere ved vi intet om, hvorvidt Pioneer benytter smarte regnskabsmetoder eller hvilke regnskabsregler der er i USA (hvorvid aktiebeholdninger er indregnet osv.).



Det i parantes er minus




Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
sbache Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2007
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 23:13
Det interessante er måske også hvad de forenter af fremtiden og det ser vel ikke godt ud at de udsætter en plasmafabrik, f.eks. - de forventer dog overskud i 2007 selvom de lige har korrigeret forventningerne. Se tallene her http://pioneer.jp/corp/ir/pdf/finance/announce/fr_2007/3rd/r elease_3q07e.pdf:

Business Forecasts for Fiscal 2007
We have lowered our previous projection for operating revenue due to lower-thanexpected shipments of plasma displays mainly to North America and Europe, in light of a rapid fall in market prices in the year-end sales season. In terms of profitability, despite positive factors such as the benefits of the weak yen and cost cutting initiatives, we have lowered our previous projections for operating income, income before income taxes and net income, mainly due to anticipated lower output of plasma displays and higher costs related to plasma display sales promotion in the fourth quarter.
We are assuming average yen-U.S. dollar and yen-euro exchange rates of ¥118 and ¥154, respectively, for the revised projections.

Regarding New Plasma Display Plant
At 2007 International CES we received high marks for plasma displays featuring new panel technology that we plan to introduce worldwide. However, in light of the results of the 2006 year-end sales season, we have decided to postpone investment in a new manufacturing site for plasma displays. Decisions on the scale of the new plant and the timing of investment will be based on the outlook for market trends, as well as a wide range of considerations such as the creation of a more efficient manufacturing framework or joint investments with other companies.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 23:20
Man lægger primært mærke til at aktien er faldet til det halve siden 2002, hvor alle andre er doblet eller triblet i kurs. Samt at man taber på home electronics og vinder på car-audio. Man taber ca. 4 milliarder totalt i 2006, dvs 15% af deres formue som inkluderer alt lige fra fabriksbygninger til flagstængerne.

However, in light of the results of the 2006 year-end sales season, we have decided to postpone investment in a new manufacturing site for plasma displays.

... betyder oversat til rent dansk - vi har ikke penge til at bygge nye fabrikker der skal producere de nye teknologier

or joint investments with other companies

... betyder oversat til rent dansk - vi er nu så små at vi ikke har råd til at producere vores egne plasma-paneler


Så Sony er ude, Pioneer er snart ude - hvem blir den næste ...





Redigeret af nextgeneration - 12-Marts-2007 kl. 23:31
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 09:26
Kan kun give jer ret i, at der er nogle negative tal på den side som sbache henviser til, men at tolke dette som om at Pioneer snart dropper deres plasmaproduktion er nok lige i overkanten.

Men uanset om deres regnskab er negativt eller ej, så har dette INTET at sige om kvaliteten på deres plasmaskærme. Hvis du vil blive ved at holde på dine påstande angående Panasonic kontra Pioneer, så må du komme med noget dokumentation herfor!

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

However, in light of the results of the 2006 year-end sales season, we have decided to postpone investment in a new manufacturing site for plasma displays.

... betyder oversat til rent dansk - vi har ikke penge til at bygge nye fabrikker der skal producere de nye teknologier


Du er verdensmester i overfortolkning. Det kan lige så godt betyde at de udskyder at bygge denne nye produktionshal (manufacturing site) og blot foresætter deres hidtidige udvikling på deres nuværende fabrikker.

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

or joint investments with other companies

... betyder oversat til rent dansk - vi er nu så små at vi ikke har råd til at producere vores egne plasma-paneler


Arghh. Det betyder blot at de vil OVERVEJE at SAMARBEJDE med andre firmaer om at udvikle plasmateknologien. Der står INTET om at de vil sætte et andet firma til at så for plasmaproduktionen.

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Så Sony er ude, Pioneer er snart ude - hvem blir den næste ...


Man skulle sgu tro at Panasonic havde betalt for din loyalitet... Det skulle ikke undre mig, hvis du var ansat ved Panasonic DK.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Kan kun give jer ret i, at der er nogle negative tal på den side som sbache henviser til, men at tolke dette som om at Pioneer snart dropper deres plasmaproduktion er nok lige i overkanten.

Men uanset om deres regnskab er negativt eller ej, så har dette INTET at sige om kvaliteten på deres plasmaskærme. Hvis du vil blive ved at holde på dine påstande angående Panasonic kontra Pioneer, så må du komme med noget dokumentation herfor!

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

However, in light of the results of the 2006 year-end sales season, we have decided to postpone investment in a new manufacturing site for plasma displays.

... betyder oversat til rent dansk - vi har ikke penge til at bygge nye fabrikker der skal producere de nye teknologier


Du er verdensmester i overfortolkning. Det kan lige så godt betyde at de udskyder at bygge denne nye produktionshal (manufacturing site) og blot foresætter deres hidtidige udvikling på deres nuværende fabrikker.

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

or joint investments with other companies

... betyder oversat til rent dansk - vi er nu så små at vi ikke har råd til at producere vores egne plasma-paneler


Arghh. Det betyder blot at de vil OVERVEJE at SAMARBEJDE med andre firmaer om at udvikle plasmateknologien. Der står INTET om at de vil sætte et andet firma til at så for plasmaproduktionen.

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Så Sony er ude, Pioneer er snart ude - hvem blir den næste ...


Man skulle sgu tro at Panasonic havde betalt for din loyalitet... Det skulle ikke undre mig, hvis du var ansat ved Panasonic DK.


Og du har så forstand på at læse og tolke regnskaber og udmeldinger ..... 
Lad vær med at skyde på nogen uden du først ved hvem det er .....


Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 09:56
Jeg skrev
- Bedste  sort på markedet
- Bedre burn-in egenskaber
- Frontglas i glas og ikke plastic
- Mindre pixelstøj på SD og analog signaler
- For 600, klasser bedre i lyd
- For 600, SD kort læser i front
- God pris
- Fejlfrit panel ( efter pana har rettet purple snakes fejlen )

Sandal skriver
Hvis du vil blive ved at holde på dine påstande angående Panasonic kontra Pioneer, så må du komme med noget dokumentation herfor!

Sandal - kan du i bare sige på hvilke punketr du er uenig ....
... og så mangler listen på Pio totalt - det tolker jeg som man ikke kan finde på andet end det ser flot ud og har mange indstillingsmuligheder. Se det dog i øjnene Sandal - pios 2006 gardin modeller er jo et flop, ingen ny teknologi eller landvindinger - gammel vin på ny flaske, masser af småfejl, og nogle store.







Redigeret af nextgeneration - 13-Marts-2007 kl. 10:02
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 11:29

Jamen Nextgen det du skriver er DINE påstande, og JEG har skrevet i en anden tråd hvilke punkter jeg er enig og uenig i.

Jeg må give Sandal ret i at det tyder squ en hel del på at du er ansat I Panasonic eller har økonomiske interesser i deres produkter, for din missionering er squ ved at være patetiske.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Jamen Nextgen det du skriver er DINE påstande, og JEG har skrevet i en anden tråd hvilke punkter jeg er enig og uenig i.

Jeg må give Sandal ret i at det tyder squ en hel del på at du er ansat I Panasonic eller har økonomiske interesser i deres produkter, for din missionering er squ ved at være patetiske.



Det er en dialog mellem sandal, bendix og undertegnede, du skriver som om du er sandal eller bendix, hvad mener du med JEG og hvor er det du har kommenteret min liste i denne tråd - hvis det er i en anden tråd kan jeg ikke gør for det - men kommenterer gerne hvis du kan linke til dit svar.


Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 14:39

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19585& KW=mufcdk1974&PN=0&TPN=11  

Jeg skrev JEG fordi jeg nødig vil blive beskyldt af dig, at jeg ikke svare på dine påstande.



Redigeret af mufcdk1974 - 13-Marts-2007 kl. 14:44
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 15:08

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Og du har så forstand på at læse og tolke regnskaber og udmeldinger ..... 
Lad vær med at skyde på nogen uden du først ved hvem det er ....

Jeg har ikke forstand på at læse og tolke regnskaber og udmeldninger, det har jeg heller aldrig påstået, men du må tydeligvis vide alt herom, for dine svar må uden tvivl være den ophøjede sandhed.

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Sandal - kan du i bare sige på hvilke punketr du er uenig....

Jeg er som udgangspunkt uenig i alle dine påstande, men da jeg aldrig har hørt lyden på Panasonic, ved jeg ikke om denne er bedre end den er på Pioneer (hvis dåselyd kan være bedre end andet dåselyd).

Spørgsmålet er sådan set heller ikke, hvilke påstande jeg er uenig i, men derimod, at du fremsætter nogle påstande, som du åbenbart ikke kan eller vil dokumentere. Hvis du kan fremvise pålidelig dokumentation, så vil jeg medgive, at Panasonic er bedre, men indtil da, vil jeg PÅSTÅ (udfra hvad jeg kan se med mine øjne), at Pioneer er en smule bedre eller som minimum på niveau med Panasonic.

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

... og så mangler listen på Pio totalt.

Det var dig der skrev listerne, så det er vel klart den er tom. Hvor vil du hen med den påstand?

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Pios 2006 gardin modeller er jo et flop, ingen ny teknologi eller landvindinger - gammel vin på ny flaske, masser af småfejl, og nogle store.

Du snakker igen uden om. At der er fejl på Pioneer 427/4270 modellerne, har INTET med billedkvaliteten at gøre. Endvidere er det IKKE dokumentation for at Panasonic er bedre end Pioneer, blot at der er problemer med enkle modeller, ligesom Panasonic havde problemer med snakes.

Stop nu med at snakke uden om, og lad os se alt din dokumentation.



Redigeret af Sandal - 13-Marts-2007 kl. 15:10
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu