recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken GPS for at redde ferien til Paris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken GPS for at redde ferien til Paris

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

og my goodness, endnu et alternativ... men jeg er nok ikke så heldig at kende diverse folk osv. Tror jeg skal have fingrene i mio'en og teste, MEN TAKKER!!
Nåeh, med dét navn må du da kende en hel del
Eller er det bare os, der kender dig

Venligst
Søren
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 09:19
For those about to rock - WE SALUTE YA!
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 09:26

Nu da vil alligevel er røget lidt af sporet vil jeg lige nævne at min søn kiggede over min skulder igår, da jeg læste denne tråd.

Hans kommentar var at hvis ikke Disneyland kan redde turen til Paris er der intet der kan.

Og på en eller anden måde har han jo ret, vi har været der 4 gange, og det kan redde hvadsomhelst :-)

Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 09:54

ja den er sgu blevet lidt hygge nu:-) men dejligt med info på det hele takker. Har altid sagt at Disney er for børn og nyforelskede. Har været i de 2 i USA og den i paris for 7 år siden. Siger stadig det er hjernevaskning, jeg mangler rutche baner og atter rutche baner... men med en 5årig knægt med krudt i røven BLIVER det underholdene for alle parter :-)

6 flags America, when will u come to Europe!!!!

TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

6 flags America, when will u come to Europe!!!!

My sentiment, exactly!

Måske du bare skal droppe den GPS og håbe at I havner i en "rigtig" forlystelses-park i stedet.... Jeg har aldrig været i Thorpe Park i England, men Discovery Channel havde en serie om rutchebane forlystelses-parker som fremhævede den som blandt de bedste parker i Europa -  den er nok et besøg værd.... (ellers kan man jo altid drømme sig væk på UltimateRollercoaster.com).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 21:18
kunne jo også købe gps til fruen og lade frue og sønnike smutte afsted og så mig alene til USA og i Six flags... now that's an idea!!!!
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 23:46

Hej Angus,

Jeg smider lige mine erfaringer paa omradet.

Köbte min Garmin nüvo 360 for en maaneds tid siden umiddelbart inden jeg rejste til tyskland hvor jeg stadig befinder mig.... og jeg kan kun sige Garmin rocks! Jeg var selv i tvivl om hvilken GPS jeg skulle vaelge og endte altsaa med Nüvo. Jeg bruger den til daglig her i tyskland plus paa mine weekend ture til östrig for at staa paa ski og jeg har som regel kollegaer fra hele verdenen med i bilen. Det har medfört at de stort set  alle sammen enten har bestilt en Garmin eller gör det saa snart de vender hjem til deres respektive lande.

Den er super enkel og super hurtig at betjene. Ingen knapper, kun touch. Finder hoteller, tankstationer, restauranter, parkeringpladser osv osv. Desuden förer den mig sikkert udenom "stau". Sidst men ikke mindst skal störrelsen ogsaa roses. Den er lige til at putte i lommen. Pröv at checke mange af de andre modeller ud! De er IKKE lomme modeller..... selv Garmin Nüvo 660 er for stor til lommen. Kunne have faaet den til samme pris som 360, men valgte den fra paa trods af bedre skaerm og flere features.

Vil iövrigt tilslutte mig dem der siger "undgaa for enhver pris Ipaq lösningen". Har selv haft denne lösning og den stinker big time...

Held og lykke med dit valg

Til top
Timeguardian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 02:04
Hej Diamanten

Til dem der ikke forstår IPAQ-løsningen,desværre den løsning der er den bedste.

Har ikke mødt noget der ligeså fleksibelt, som en pda.
Har selv en SPV- m1000, den regnes for ingenting, pga. folk ikke kender tekniken, og mener det er en skod telefon (heldigt for mig).

Har den opgraderet med en WM5 (tilpasset version)med alle de dertil hørende funktioner,kører kanon stabilt.

Mange af de nye Pdaèr der sælges,har samme specifikationer som SPV-m1000,
Intel PXA263 400Mhz processor,128 ram MB. I den jeg har er der brugt 42 mb. til ramdisk, 12 mb til maskinen og 64 mb til hukommelse.
Alle mine programmer bliver lagt ind på ramdisk,derved sker der ingenting hvis maskinen taber strøm,det gælder også navigation.
Udover at navigationen kører,kan jeg tale i telefon samtidig,det kan en garmin sgu ikke ,har set GARMIN i funktion, der er intet der imponerer  mig ved en GARMIN, måske navnet..
I det mindste, behøver jeg ikke at have 2 maskiner i lommen (mobil og navigation).
Navigation, navtec og miomap v3,2.
Hvis man ikke er bange for teknik,skal det være en pda,der er intet der slår det.
Hvis jeg købte en plug and play enhed ,vil jeg kede mig ihjel efter 15 min.
Har også et Wlan-kort i til sd-porten (stikker 4 mm. op),så når der er et hotspot, kan den opgraderes på stedet,hvor imod en plug og play enhed, skal hjem og snakke med computeren.
Bedre fleksibilitet findes ikke.
Jeg bruger den til alt,internettet,mail.blog, osv. Der er altid et hotspot i nærheden, også i udlandet.
Og så har jeg kun givet 1500 kr. for det hele.

Til ANGUSYOUNG

Hvis du har en af de nye mobiltelefoner,feks. nokia n-73 el. andre, der kan du nemt lægge navigation, ind i mobilen og slå 2 fluer med et smæk (navigation og mobil).

Hilsen Timeguardian .......



Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 09:14

hej igen, ja er fløjet afsted, så jeg har ikke taget mig sammen til at komme ud at købe en mio eller Garmin. Er dog pænt overbevist om at jeg skal prøve mioøen først, selvom sidtnævnte rosende anmeldelse gjorde postivt indtryk.

Jeg har en n70, men tror sgu jeg holder mig fra Navi på den og tror heller ikke den kan??

Manne tak for alle jere hjælpende ord!

TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Timeguardian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 10:01
Hej ANGUSYOUNG

Der kan godt installeres navi på din n70.
Havde selv en nokia 6600,fungerede perfekt,satte den fast i solskærmen.
Den har også
262.144 farver,så den står også meget bedre i farverne end, mange plug og play enheder.
Håber du finder en navigations enhed, du bliver glad for, hvad enten den hedder mio,tomtom,acer,vdo, garmin.


Hilsen Timeguardian........
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 10:03

Min kollegas tomtom har lige fortalt mig at det tager 3.34 timer at komme fra Dragør til Ebeltoft. Krak siger på samme rute 2.28 time - begge med molslinjen.

Ved ikke hvem der er unøjagtig...........

Til top
Vinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 23:32
Afstand Dragør til Ebeltoft? Jeg skal teste min Route 66 i morgen... Den har nogle funktioner, som virkelig gøre den speciel (direkte søgning på adresse/vejnavn uden yderligere instrukser f.eks.)...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu