recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC HD1 - first impressions
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC HD1 - first impressions

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Emne: JVC HD1 - first impressions
    Sendt: 15-Maj-2007 kl. 17:46

Vildt - teknologien kører bare hurtigere og hurtigere

Nyd nu at du er helt fremme i skoene

Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Så HD1 i weekenden - flot.

Bare for lidt uddybning, mener du med 3D, en tre chip løsning?

Tillykke med apparatet



Tak skal du have

Nej jeg mener rigtig 3D. Man er efter hvad jeg kan læse på amerikanske fora'er noget langt med 3D TV. JVC har blandt andet 3D prototyper og man mener man indenfor en kort årrække har 3D produkter til salg både TV og projektor. Først skal der dog laves 3D film, men James Cameron kommer jo med et par stykker i milliard klassen om et par år

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Swearengen Swearengen skrev:

Mit behov er dog rigeligt dækket for de næste 2-3 år og til den tid er der nok 3D projektorer til samme pris.

Så HD1 i weekenden - flot.

Bare for lidt uddybning, mener du med 3D, en tre chip løsning?

Tillykke med apparatet

Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 12:01

Den gode handel er en lille nedjustering ifht. salgsprisen og så en "speciel byttehandel" med min gamle Z4'er til en ven. Jeg er ihvertfald meget tilfreds

Tillykke med den. Du kan godt glæde dig!

Jeg bruger et 104" Carrada Brilliant White lærred, med 1.4 i gain. Det skulle være en af de bedste kombier til projektoren, i et helt lyskontrolleret rum og det kan jeg godt skrive under på.

Jeg har indtil videre kun haft den stående midlertidigt ved siden af mig og selvom den er et par dB mere støjende end Z4'eren i ecomode, så er det en "god lyd", som jeg ikke lægger mærke til, når filmen kører. Nu kommer projektoren ind på den anden side af væggen og så kan jeg ikke høre den, heller ikke i highmode.

Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 11:47
Er lidt nysgerrig for at vide præcis hvad en "god handel" er . Har pre-ordret en i staterne til 4.000USD hvilket i danske kroner med moms svarer knap 30.000 danske - med lidt held så blæser Iran eller Nordkorea en sikring og så kan jeg spare 5Kilo på yderligere fald i dollaseren 

Hvilket lærred bruger du forresten? og er det gråt eller hvidt? Gain? Hvordan vil du subjektivt vurdere støj i forhold til din tidligere Z4?

På forhånd tak,
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af kaja9 kaja9 skrev:

Er der nogen mulighed for at du kan føde den med en 1080/24 frames signal? I øvrigt tak for dine meget detaljerede beskrivelser der vidner om dyb indsigt! Jeg følger tråden med spændning!



Tak for dine pæne ord  Glad for, hvis noget af det kan være andre til hjælp.

Ja. HD1'eren understøtter 1080p/24. Der skulle bl.a. komme en firmware version til HD-DVD afspilleren Toshiba XE1 til sommer, som skulle gøre den istand til at outputte 1080p/24.

Til top
kaja9 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 11:07

Er der nogen mulighed for at du kan føde den med en 1080/24 frames signal? I øvrigt tak for dine meget detaljerede beskrivelser der vidner om dyb indsigt! Jeg følger tråden med spændning!

HTPC / ASUS P5W DH Deluxe & 7600GT Dual-DVI / Sanyo PLV-Z2 & Philips 200W6CS / Hauppauge HVR-1100 / Pioneer VSX-908 / QLN 5.1 set
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 09:38

OK, så ikke lige i toppen, at den var købt hos Beas Seat.

Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 09:37

Hejsa, det lyder bare for fedt

Hvor er den købt?

Kunne det evt. være muligt at samle nogle stykker til et fælleskøb?

Meld gerne ind her

MVH Alex

Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 01:14

Har lige haft venner på besøg. Vi startede med at se Kiss Kiss Bang Bang på HD-DVD og boy o boy det var dæleme et flot billede. Filmen er fuld af farver og de fremtræder flot. Detaljer står knivskarpt og især scener i nattelivet, hvor der kommer skarpt lys fra enten vejlys eller billygter er super. Den sorte farve rykker sig ikke ud af flækken, når man nærmest bliver blændet af en lyskegle, hvilket jeg aldrig har set på en projektor før. Absolut klasse!

Efter jeg har opgraderet min firmware på Toshiba XE1'eren, føles lyden dog ikke optimal. Jeg kan se, der burde være et problem med firmware 1.3 som er den nyeste, bl.a. at LFE (bass) sporet, skulle være alt for lavt. Jeg var også nødt til at sætte lyden i Kiss Kiss Bang Bang til omkring -9dB, hvor DVD udgaven er på omkring de -14dB. Derefter lød lydsporet bekendt, selvom jeg mener lyden på en Denon 3910'er over DenonLink stadig var end det jeg hører her. Lydsporet er meget dialog og frontbaseret, men i actionsekvenserne sker der virkelig noget surroundmæssigt. Kunne dog være herligt med mere "ambience" (atmosfære) i hele lydbilledet. Det skal dog siges, at jeg overhovedet ikke har kalibreret min lyd, efter den nye afspiller er kommet til. Desuden er der kommet en firmware opgradering til Denon-3806'eren, der muliggør 7.1 PCM, hvilken jeg installerer senere på ugen. Fredag ryger min centerhøjttaler til fordel for en B&W HTM7 og så forventer jeg en klar forbedring af dialog og lydbilledet i front. Savner dog DenonLink.

Men Kiss Kiss Bang Bang scorer særdeles højt på billedekvalitet.

Derefter røg "The Pianist" på, blot en 10-15 minutter og jeg er glad for, at samtlige venner, som jeg, fandt billedet meget skarpt og farverne virkelighedstro. Ja! Der er helt klart mere filmgrain i The Pianist end Kiss Kiss Bang Bang, men det synes jeg passer glimrende til filmen. Lydsporet er helt klart en tand skarpere end Kiss Kiss Bang Bang, men er også i DTS-HD Master, hvilken omformes til ukomprimeret PCM. Såvidt jeg ved, giver næsten samtlige Studio Canal udgivelser mulighed for dette lydspor.

Jeg har ikke set The Pianist på HD til ende endnu, men ud fra det jeg har set, har jeg stadig intet problem med at anbefale den. Der er danske tekster på den udgave jeg har.

Derefter så vi første afsnit af Carnivale på DVD og alle var enige om, at billedet var meget flot opskaleret. Det var skarpt og med støvede naturtro farver, passende til den trøstesløse periode med sandstorme. Igen var kontrasten mellem sort/hvid super.

Derefter startsekvensen på Return of the Sith. Opskaleret til 1080p var alle imponerede over den detalje rigdom en almindelig DVD kan have. Alle objekter, organiske som uorganiske var knivskarpe i nærbilleder. Det eneste som afslørede, at dette ikke var en film i HD, er når objekter er ude af fokus og på afstand. Så bliver de lidt slørede at se på. Igen var det imponerende at se den mængde shadow detail, som træder frem, ikke mindst rumscenerne, med en mørk himmel og hvide stjerner. Dette må blive en fabelagtig HD udgivelse. Men der skal gøres noget ved lydsporet, for det er og bliver ufattelig tamt og diskantagtigt og så er det ligegyldigt om Lucas ILM står bag og kalder det Dolby Digital EX. Jeg måtte skrue op til -6dB, hvilket er nærmest uhørt og alligevel manglede der punch i effekterne. Retningsbestemte surround effekter er iorden mht. at pakke "tilskueren" ind, men de er altså tandløse ifht. sådan en film. Ser frem til et TrueHD lydspor...engang.

Der var thumbs up over hele linien til projektoren og jeg er ikke i tvivl om, at den indfrier alle mine forventninger. Den eneste anke jeg kan komme på er, at selvom farverne er kalibreret fra fabrikken så de er meget tæt på D65 og meget flotte, så går den røde farve en lille smule for meget over i det orange. Dette er den samme opdagelse, mange har gjort på AVSForum og jeg følger spændt med i, om der kommer nogle gode kalibreringsfif, man kan prøve.

Men som ikke teknokalibreringsekspert, må jeg blot stole på mine øjne og mine oplevelser og de siger et 10 tal til projektoren



Redigeret af Swearengen - 21-Marts-2007 kl. 01:17
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 10:53

Oprindeligt skrevet af Kaja9 Kaja9 skrev:

Det lyder fantastisk! Jeg ville MEGET gerne ha' sådan en op og hænge. Er den fuldstændig fremtidssikret? Nu ved jeg godt at sådan noget hardware ikke findes, men understøtter den alt det der tales om i dag, herunder 1080/24 input etc.?

Det er svært at spå om. Der kommer jo altid noget hende om hjørnet, som er endnu mere imponerende. Men her og nu, er der tale om en revolution mere end en evolution, til prisen. Den sammenlignes på Avsforum uden videre med både Sony Ruby og Qualia (jeg kan ikke tale med her, da jeg aldrig har set disse), som er langt dyrere. Mit behov er dog rigeligt dækket for de næste 2-3 år og til den tid er der nok 3D projektorer til samme pris.

Den understøtter 1080p/24 input og har en Gennum chip til opskalering.

Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 10:48

Oprindeligt skrevet af Thyge Thyge skrev:

Uargh hvor det lyder fedt. Hvor meget måtte du bløde for dyret?
 
Den går vel også for at være state-of-the-art på hjemmebio markedet pt., ikke sandt?
 
Hvilke argumenter bruger man overfor konen, når man vil fortælle at den 6 mdr. gamle InFocus til 8k gerne må blive udskiftet til en JVC til 50k...

Den står til 49.995. Men jeg gjorde en god handel og lavede en kombi deal med en ven, hvori indgik min Z4'er. Jeg blødte så ikke så meget!

Jo den er anmeldt af bl.a. Projectorreviews og Projectorcentral, som værende den mest imponerende HD projektor under $10.000, ikke mindst pga. dens imponerende kontrastforhold uden brug af iris.

Bedste argument overfor konen, må være at tage hende med til en demo

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu