recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 up and running
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 up and running

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Er der nogen der har testet bluray delen?? Har læst at
der skulle være problemer med frameraten på pal film på PS3.


Det skulle være pga konvertering fra blurays 24 billeder og det skulle give
en meget synlig hakken på skærmen :(



Blu-ray og HD DVD har intet med PAL og NTSC at gøre.

Men en 24fps film afspillet i 60Hz kan sikkert give judder - ganske som
NTSC DVD film gør det, men visse afspillere og tv kan afhjælpe problemet.

Det optimale er dog at tv'et kan håndtere 24fps.
Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 19:44

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

I dag tændte jeg for min PS3 for lige at høre, om den stadig larmer og det gør den altså.

De første par minutter siger den faktisk intet.
Efter det bliver der skruet en tand op for blæseren, men det er stadig til at holde ud.
Freden er dog kort for pludselig lyder det, som om blæseren kører for fulde omdrejninger og larmen kan sammenlignes med blæserstøjen fra Xbox360'en.
Endvidere bliver den meget varm på dens højre side. Stikker jeg hovedet ned til den, er det som at stikke hovedet hen over en gryde med kogende vand.

Jeg tror desværre, jeg bliver nødt til at prøve at finde en plads til konsollen, hvor den kan stå mere frit og kan få mere luft. 




Jeg tror det er helt normalt blæserstøjen tager til når varmeudviklingen tager til. Min PS3 står frit og min oplevelse minder meget om din ang. støj. Den starter lydløs hvorefter støjen tager til over de næste 5-10 min.Overvejer at bruge min 30 dages returret i El-giganten.

Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 21:28
nu har vi siddet og spillet de sidste 5 timer og vi kan faktisk ikke hører PS3 støj... hvis jeg tænder for min xbox 360 mens ps3 kører så er det vildt hvor meget forskel der er... 
Til top
allando Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 380
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 23:47

Angående blæserstøj PS3...

Jeg vil hammer gerne have en bluray afspiller. Har overvejet PS3, men....

Er der nogen der har set en bluray film på PS3 uden at blæserstøjen kan høres?

Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 01:15
vi har sidddet og set 2 film i aften og vi kunne ikke på nogle tidspunkter hører ps3 overhovedet.. vi sidder mellem 2,5 og 3,2 meter fra den og der er luft hele vejen rundt om den 
Til top
simon_r Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 03:08
min larmer heller ikke og bliver slet ikke så varm som nogen beskriver. den kørte 8 timer i træk igår da jeg ville teste det, mærkede på den og løftede den og den var ikke specielt varm, hverken nedenunder, eller på siderne. og Blu-Ray delen er bare LÆKKERT! ingen problemer her, bare ren oplevelse.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 06:44
Ok, jeg har nu testet lidt mere angående støjen fra blæseren i min PS3, efter at den er blevet placeret et sted, hvor der er frit til alle sider, så den burde kunne få luft nok.

Når jeg tænder for konsollen, kommer der absolut ingen støj fra blæseren og man kan godt være i tvivl, om konsollen i det hele taget er tændt.

Efter ca. 2 minutter kan man høre, at blæseren går igang, men støjen er til at holde ud.

Omkring det 3. minut bliver støjen meget høj og kan uden at overdrive, sammenlignes med støjen fra Xbox360'ens blæsere.

Selv om jeg begynder på en af de mange demoer, jeg har liggende på PS3'ens harddisk, øges støjniveauet ikke, heller ikke efter et par timers spil. Ligeledes sænkes støjen heller ikke selv om PS3'en er idle, så meget kunne tyde på, at blæseren altid kører max. omdrejninger. Mystisk.

Hvis jeg starter PS3'en op og nøjes med at sætte en DVD film på eller en musik CD, så er støjniveauet hele tiden den samme efter de første ca. 3 minutter, d.v.s. meget højt.

Hvis der ikke er nogen, som kan fortælle, at de har de samme støj erfaringer med PS3'en blæser, så ender det nok med, at jeg på mandag henvender mig til butikken, hvor jeg har købt konsollen og forklarer dem problemet.


Redigeret af SJ - 29-Marts-2007 kl. 18:08
Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 07:27

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:



Det "sjove" er, at da jeg kom hjem med PS3'en fra butikken i fredags, lagde jeg mærke til, at klisterbåndet, som forsejler, der hvor man åbner kassen, var brudt. Så jeg tror, at kassen har været åbnet, før jeg fik den.
Dog kunne jeg ikke se nogle tegn på selve konsollen, som kunne tyde på, at den måske havde været prøvet af før.

Jeg har helt samme problem som dig og det "sjove" er at da jeg hentede min PS3 i fredags kunne jeg se kassen havde været åbnet. Jeg fik at vide at maskinen var kommet direkte fra sverige? og var helt ny.

Hvor købte du din maskine?, min er købt i El-giganten i Viby J.

Min ryger tilbage på mandag eller byttes hvis muligt.



Redigeret af Viktor - 25-Marts-2007 kl. 07:28
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 10:17
Min støjer ikke, heller ikke ved dvd afspilning, jeg havde 2 xbox360'ere og
de var sindsygt larmende, jeg synes ikke ps3'eren kommer i nærheden af
det.
Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 10:58

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Ok, jeg har nu testet lidt mere angående støjen fra blæseren i min PS3, efter at den er blevet placeret et sted, hvor der er frit til alle sider, så den burde kunne få luft nok.

Når jeg tænder for konsollen, kommer der absolut ingen støj fra blæseren og man kan godt være i tvivl, om konsollen i det hele taget er tændt.

Efter ca. 2 minutter kan man høre, at blæseren går igang, men støjen er til at holde ud.

Omkring det 3. minut bliver støjen meget høj og kan uden at overdrive, sammenlignes med støjen fra Xbox360'ens blæsere.

Selv om jeg begynder på en af de mange demoer, jeg har liggende på PS3'ens harddisk, øges støjniveauet ikke, heller ikke efter et par timers spil. Ligeledes sænkes støjen heller ikke selv om PS3'en er idle, så meget kunne tyde på, at blæseren altid kører max. omdrejninger. Mystisk.

Hvis jeg starter PS3'en op og nøjes med at sætte en DVD film på eller en musik CD, så er støjniveauet hele tiden den samme efter de første ca. 3 minutter, d.v.s. meget højt.

Det "sjove" er, at da jeg kom hjem med PS3'en fra butikken i fredags, lagde jeg mærke til, at klisterbåndet, som forsejler, der hvor man åbner kassen, var brudt. Så jeg tror, at kassen har været åbnet, før jeg fik den.
Dog kunne jeg ikke se nogle tegn på selve konsollen, som kunne tyde på, at den måske havde været prøvet af før.

Hvis der ikke er nogen, som kan fortælle, at de har de samme støj erfaringer med PS3'en blæser, så ender det nok med, at jeg på mandag henvender mig til butikken, hvor jeg har købt konsollen og forklarer dem problemet.

Mit klisterbånd var også brudt, men der sad 2 stykker, og det andet var ikke brudt?

Og det "støj fænomen" som du oplever har jeg også!!

 



Redigeret af Bornholmeren - 25-Marts-2007 kl. 10:59
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 11:00

Hej Alle

Til dem der ikke allerede har læst den:

Så har PS3 været på markedet i knap to døgn. Er den en succes ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 11:09



Redigeret af SJ - 29-Marts-2007 kl. 18:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu