Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
|
Emne: Hvad har I givet for jeres PX70 tråd Sendt: 26-Marts-2007 kl. 20:28 |
Lad os lige slå en ting fast: Tape Connection har (fået) et meget dårlig serviceniveau på det sidste.
TC er forholdvis god til generel vejledning af køberen, men så snart man kommer ind på et kompliceret emne, så er det en sludder for en sladder (det er ikke som da Otto arbejdede der). Men der er selvfølgelig ikke tvivl om, at den almindelige kunde får betydelig bedre vejledning hos TC end hos Fona, Elgiganten, osv.
Det helt store problem er så når man har købt et produkt og der er fejl/mangler ved produktet. De er som tidligere nævnt, pænt svære at komme i kontakt med via telefon og hvis man istedet vælger at sende en e-mail, så kan man godt forvente at der går minimum 14 dage før man får et svar (på 4 linjer). Jeg måtte personligt møde op i butikken 3 gange, før der skete noget som helst.
Min sag er endnu ikke overstået og jeg er pænt spændt på om TC overhoved har tænkt sig at overholde købeloven. De har maksimalt 14 dage tilbage til at ordne min skærm og hvis dette ikke er sket, så hæver jeg handlen, hvilket jeg ifølgelig købeloven er berettiget til, men har desværre på fornæmmelsen at TC er ligeglade med købelovens bestemmelser.
Undskyld, men havde lige brug for, at komme af med mine aggressioner
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
HarBrug for 32
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 20:12 |
Steen2000 skrev:
Det var nu ikke brok, bare for a slå det fast.
Selvfølgelig er der da butikker der har et koncept (servicekoncept) der differentierer forretningen fra konkurrenterne. Min pointe var at der ikke nødvendigvis er en 1:1 sammenhæng. Fx. har TapeConnection jo god service som jeg forstår det, trods at de er billigere end fx. Fona.
Min påstand er at der ligger megt omsætning i traditionelle forretninger som skyldes paramtre som ugennemsigtighed i markedet, eller folks reservationer mod internet handel etc.
Men jeg påstår da ikke at der ikke er fysiske butikker der har et koncept som differentierer dem i konkurrencen!!
Men med de priser jeg. fx. har set på fladskærme i Expert er det mig da en gåde at de nogenside sælger nogen.......... |
Expert sælger givetvis skærme og meget andet bl.a. pga. deres markedsføring og deres mange butikker rundt om i landet. Også er alle personer i DK jo ikke alle lige ville med at handle på nettet, endnu. Min gamle far, når han skal have et nyt fjernsyn, med mindre jeg hjælper ham, ville da også bare gå ned til den lokale forhandler og købe et tv.... TC har givetvis en god service overfor deres nuværende kunder, men deres evne til at kommunikere med potentielle kunder er ikke så god. Min erfaring i hvert fald. Jeg forsøgte en overgang at ringe til dem, flere gange på samme dag. Både lige når de åbnede og ved lukketid (og andre tidspunkter og alle 3 butikker). Men der var ingen, der tog den, at de så ønsker at servicere de kunder, der står i butikken, er så helt okay og fair, bare en skam for mig og sikkert mange andre, der ikke bor i nærheden af de 3 butikker. Så sendte jeg så en mail. Denne har jeg endnu ikke fået svar på. Blev sendt til 2 butikker/personer. Nu forsøger de så på at forbedre deres serviceniveau, såvidt jeg kan forstå, med blandt andet et centralt service/callcenter i Århus. Dette skyldes nok blandt andet, at de har fået flere kunder og de dermed ikke kan følge med længere. (det kære danske opsving... ) Men om det betyder forhøjede priser eller om et givent mersalg kan være med til at holde priserne nede på deres meget flotte prisniveau. Ja det må fremtiden jo vise. Men jeg mente bare angående service kontra priser, at for mange personer er besparelse af KR og ØRE ikke alfa omega i forhold til blandt andet service, lokalitet af fysisk butik m.(meget)m.
|
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...
|
|
Steen2000
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 19:45 |
Det var nu ikke brok, bare for a slå det fast.
Selvfølgelig er der da butikker der har et koncept (servicekoncept) der differentierer forretningen fra konkurrenterne. Min pointe var at der ikke nødvendigvis er en 1:1 sammenhæng. Fx. har TapeConnection jo god service som jeg forstår det, trods at de er billigere end fx. Fona.
Min påstand er at der ligger megt omsætning i traditionelle forretninger som skyldes paramtre som ugennemsigtighed i markedet, eller folks reservationer mod internet handel etc.
Men jeg påstår da ikke at der ikke er fysiske butikker der har et koncept som differentierer dem i konkurrencen!!
Men med de priser jeg. fx. har set på fladskærme i Expert er det mig da en gåde at de nogenside sælger nogen..........
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 18:37 |
Steen2000 skrev:
Helt uenig. Det er gammeldaws tænkning at der er direkte sammenhæng mellem lav pris og lav service. Sådan hænger det ikke sammen. Internet butikker har bare lavere omkostninger. |
Jow, men så er der jo netop også sammenhæng mellem prisen og servicen! Butikken skal have omkostningerne til forretningen dækket ind. Hvis de skal levere præcis samme service som internet-butikken, så vil butikken per definition være dyrere (hvis man skal følge din logik - i praksis er det ikke helt så nemt).
Under alle omstændigheder, så kan jeg ikke forstå din modstand imod at butikkerne har en grænse for hvor langt de vil gå ned for at imødekomme internet-butikkerne. Det kan godt være du tror at de mister penge ved dette, men hvis de går under deres minimums-avance, så MISTER de penge ved at handle med dig, også selv om internet-butikken kan tjene på at sælge produktet til samme pris. Du har selv lige skrevet hvorfor.
Jeg synes det er helt ok at fravælge en butik man synes er for dyr, fordi man ikke mener deres service er prisen værd. Det er op til den enkelte at vurdere. Men jeg synes ikke det er i orden at brokke sig over at én butik vælger en anden kombination af service og pris end en anden, og da slet ikke at brokke sig over at de ikke vil fravige deres eget koncept, for at gøre de kunder der forventer noget andet glade.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 18:24 |
HQjben skrev:
Og til Steen, de har da E-mærket, så helt skidt kan det da ikke være...
|
Nu har jeg jo undersøgt mange sjove ting i forbindelse med opstarten af mit firma. Én af de ting der chokerede mig lidt, var hvor billigt det er at starte en internet-butik. Hvis du har 5000,- i start-kapital og 500,- om måneden, og en dags tid til overs til at oprette nogle varenumre, så kan du have din helt egen E-mærkede internet-butik. At bruge E-mærket som indikator for om en butik er seriøs eller ej, er helt hen i vejret. E-mærket er en garanti for at butikken overholder gældende regler, bl.a. mht. informationen i ordrebekræftelser osv., intet andet. Det kan sagtens være 16-årige Ole fra 2.g der står bag.
|
|
HQjben
Guld medlem
Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 18:15 |
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 17:09 |
Det er ikke alle der lige har en væg til en 42" plasma fætter Jeg købte ikke et plasma TV fordi det var fladt, men fordi det var stort. Nu står min PX60 hvor et 32" widescreen TV engang stod. Så f.eks. jeg har i hvert fald brug for en fod
|
|
HQjben
Guld medlem
Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 16:57 |
Har ingen anelse om det er en nødvendighed, kan ikke se hvorfor man skal have en fod med?
Men som tidligere nævnt er jeg også bedøvende ligeglad med fodstand
|
|
Jeppe H
Junior bruger
Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 15:13 |
Ja, det må man sige. Det lyder ganske brugbart
Ved du om det er nødvendigt med fod, når man kommer op i den størrelse?
|
|
HQjben
Guld medlem
Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 15:11 |
Jeppe H skrev:
Overvejer at købe 50". Nogen, der ved hvor de har en go pris på det? Er det nødvendigt med fod, når tv'et blir så stort eller er ophæng lige så godt? |
Jeg har lige fået mail tilbage fra HiFishoppen HejVi regner med at vi får Panasonic TH-50PX70 hjem i starten af April -datoen er sat til d.3Prisen vil blive kr.17499.-Mvh, Jesper Johansen______________________________________________hifishoppen.dkLl. Graabrødre Stræde 2 st.t.g.5000 Odense Cinfo@hifishoppen.dk______________________________________________Medtag venligst al tidligere kommunikation i din besvarelse af min mail. skrev:> Hejsa>> Jeg ville høre om i får Panasonic TH PX70 i 50" hjem? Og hvis ja, til> hvilken pris? Håber meget i kan svare på mit spørgsmål.>> Mvh Ku da lige være man skulle trække den i halen... For det er en sweet pris det dér!
|
|
Jeppe H
Junior bruger
Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
|
Sendt: 25-Marts-2007 kl. 15:11 |
Overvejer at købe 50". Nogen, der ved hvor de har en go pris på det? Er det nødvendigt med fod, når tv'et blir så stort eller er ophæng lige så godt?
|
|
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
|
Sendt: 25-Marts-2007 kl. 13:41 |
Foden har en funktionel værdi.... det er lidt svært, at stille TVet fra sig når man flytter rundt på det eller skal have det hængt op.. uden fod.
Jeg bruger min fod til, at sætte TV'et på når det af en eller anden årsag skal ned fra væggen.
Havde stor glæde af foden da jeg skulle have TV'et op og hænge..
|
|