recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX70 indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX70 indstillinger

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Psykopat-asiat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 16:47

Har nu fået mit 42px70  og har siddet og rodet lidt med billedeindstillingerne til mit dvb signal, Men...jeg synes ikke rigtig jeg kan komme frem til noget tilfredsstillende

 

Det er min første fladskærm så det kunne da godt være at mine forventninger var for høje, men synes billedet er meget grynet når det kommer til mindre tekster eller billeder med mange detaljer...

nogen der har nogle indstillinger de vil dele  ?

 

Edit: skrå flader i billedet er også meget hærget af kanter, og synes ikke den der mpXXX indstilling eller skarphed hjælper på det...



Redigeret af Psykopat-asiat - 05-April-2007 kl. 16:54
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 17:13

Ja - hvis du kommer fra et mindre CRT tv til denne din første fladskærm i 42" og du ikke sidder langt nok væk - så er dine forventninger sikkert for høje.

Der er mere billedstøj på en 42" fladskærm end i et mindre CRT især hvis du kigger fra samme afstand eller du blot er for tæt på skærmen.

Det burde dog ikke være grynet som sådan hvis du ser på DVB-T signalet - det er digitalt, men der kan godt være gryn på hvis du kigger på de andre analoge kanaler - desuden er den analoge tuner i PX70 lidt uskarp i det. Der er stor forskel på det analoge billede, og det billede jeg får fra min digitale selector på PX70

Kigger lige nu på TV2 via DVB-T hvor de viser Monsters Inc. - der er ikke noget gryn.

Kanterne der engang imellem er i de skrå flader skyldes dårlig deinterlacing - det kaldes også staircasing og er et fænomen der engang imellem opstår når tv materialet der er interlaced skal deinterlaces og opskaleres for at afspilles på en progressiv fladskærm. Det kan du ikke rigtig gøre noget ved. Problemet er langt mindre når man afspiller fra en bedre kilde - og generelt vil jeg sige at når det gælder kilder er en fladskærm langt mere følsom for kvaliteten af kilden end en gammeldags CRT skærm er.

Afspiller du DVD fra en god afspiller med komponent eller HDMI kan du eksperimentere med at vælge et progressivt output - 576p eller 720p - derved lader du afspilleren lave deinterlacing istedet for TV'et, det kan nogen gange forbedre evt. problemer med deinterlacing.

Mht. indstillinger

Vælg normal eller cinema
Kontrast 40%
Lys 40%
Farve 40-50%
Skarphed skal sættes 2 trin til højre fra minimum - altså skru helt ned og 2 trin op igen
Farvetemperatur normal-varm (hvad du nu bedst kan lide)
Alt andet skal slås fra



Redigeret af spawn - 05-April-2007 kl. 17:39
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Psykopat-asiat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 17:54

Hej spawn.

Præcis! mit gamle tv var et 21" crt tv hvor billedet fra dvb-t var på højde med et dvd billede. Så skal nok forvente lidt mindre hehe .

Jeg prøver lige med dine indstillinger , men tvét er helt nyt, så ved ikke om kontrasten på 40% er smart ?

Tak for det hurtige svar

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 18:01

21"  - tak skæbne - du kan slet ikke sammenligne et 21" med et 42" alting er jo dobbelt så stort - også alt det støj du ikke kunne se før.

Hvis du så på dit 21" fra 3 meters afstand skal du mindst 6 meter væk fra dit 42" for at kunne lave bare en nogenlunde rimelig sammenligning 

40% er ikke noget problem på et nyt pana plasma - du behøver ikke skrue kontrasten helt væk

Bare hold dig fra den indstilling der hedder dynamisk - vælg istedet normal eller cinema - og hold kontrast og lys på under 50% de første ca. 200 timer.



Redigeret af spawn - 05-April-2007 kl. 18:02
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Psykopat-asiat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 18:17

hæhæh

Ja, det er noget af et spring. Kæresten faldt også bagover da hun indså hvor stort det var!

Jeg prøver lige når jeg kommer hjem (sidder på arbejde nu )

 

Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 20:08

Sent svar... men bedre end aldrig.. right? :)

Jeg gik fra 4-5 i kvalitet på DVB ved at sætte antennestikket direkte ind i fjernsynet istedet for gennem videoen... måske det også kan hjælpe andre?

Mit tv er ver. 2520... har jer der købte lige det det kom været istand til at opdatere til denne?

Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 20:11

Nej

Jeg kører stadig med 2500 - og selvom jeg forsøger at opdatere over DVB-T som beskrevet i manualen bliver det ikke anderledes.

Nu virker mit TV sådan set glimrende så det er ikke fordi jeg er utilfreds - men det gjorde jo ikke noget at få det opdateret hvis der er lavet nogle yderligere forbedringer.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 20:14

Nej det var jo det jeg tænkte...

Der er vel en grund til at lave opdateringer :) selvom det måske kun er bitte små "fejl"

Hvem fa'en skal kontaktes ang. fejlmelding på at man ik kan opdatere? DIGI TV? eller Pana?

Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 20:25
Lige præcis - tror jeg ringer til panasonic imorgen og spørger
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 22:26

Uhm lige et dumt spørgsmål mht. DVB. Hvis jeg køber et PX70 med DVB-T (jeg har faktisk et TH55 med DVB-T allerede, men har slet ikke brugt det), hvordan bruger jeg det så? Skal jeg tilslutte en stueantenne direkte, eller kan jeg få digital TV uden stueantennen? Der er sådan et sted til "indstikskort" ser det ud til?!

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 22:33
Hej igen Simon. Ved en DVB-T skal du tilslutte en antenne som er i stand til at modtage det digitale signal. Så vidt jeg har forstået det, så kan man købe sådan en antenne ganske billigt, og placere denne ude eller inde. Faktisk vil man normalt også kunne bruge en gammeldags tagantenne.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 22:35

 

 Spawn:

 Producenterne skal betale for at få deres opdateringer sendt ud, og det er jeg ganske sikker på at Panasonic IKKE vil gøre.

 Simon R:

 Der er kun 1 antenneindgang på PX70, så er der ikke mulighed for at modtage DTT fra udbyderen via antennen, så kan det kun gøres via en extern antenne.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu