recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der håb for mig med en DVB-T modtager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr der håb for mig med en DVB-T modtager?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 14:09

 

 Det er korrekt at der vil komme en ny boks, Sagem 81, var lidt af et flop, så der er en ny HD modtager på vej fra TDC, så helt forkert er det ikke. En privat antenneforening har ikke råd til at udvikle deres egen modtager. De er nødsaget til at bruge hvad der er/kommer på markedet. Jeres forening er jo for nuværende delvist forsynet fra TDC.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Som jeg har nævnt i tidligere indlæg vil der blive tilbudt en boks med digitalt spejl.


 Nej. Jeres anlæg vil bare blive udbygget til fuld ud at understøtte brugen af Selector.



Er det eneste rigtige så stadigvæk at købe en Selector boks?

Modsat den mail som jeg har, hvor der fejlagtigt så er nævnt at der kommer en hel ny boks, men mere er en udbygning af Selector, som du nævner.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 13:49

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:


Som jeg har nævnt i tidligere indlæg vil der blive tilbudt en boks med digitalt spejl.

 Nej. Jeres anlæg vil bare blive udbygget til fuld ud at understøtte brugen af Selector.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 13:40
Forstå mig så, hvorfor det er lidt af en jungle bare at forstå hvad det er en antenneforening udbyder

Jeg har bevidst undgået i længere tid at få en DTT modtager, eftersom jeg tidligere havde nok i en anamorf kanal udgave af DR 1 - den er nu fjernet - det er derfor jeg har set mig nødsaget til en DTT modtager.
Som jeg altså så har besvær med at finde den rette til.

Som jeg har nævnt i tidligere indlæg vil der blive tilbudt en boks med digitalt spejl.


Redigeret af T-teknik - 15-April-2007 kl. 13:43
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 13:28

 

 Jeg fandt dette på din udbyders hjemmeside:

 

Selector

 

Med en Selector får du digital lyd og billede, og har du et fjernsyn af nyere dato, er forskellen med og uden Selector til at få øje på, både på lyd og billedsiden.

Selector giver også adgang til en række interaktive services, såsom e-mail, bestilling af film med KIOSK og en unik TV Guide.

Billed af Selector

I øjeblikket kan Sæby Antenneforening tilbyde CANAL+, TV1000, herunder TV1000 One, TV1000 Action, TV1000 Nordic, TV1000 Family. Så ønsker du flere topfilm uden reklamer og sport, er Selector ikke til at komme udenom.

Desuden finder du også alle FM radiostationer, der ligger i kabelnettet på Selector.

Selector kan købes hos TDC's Telebutik, FONA, Expert og Mariendal i Frederikshavn.

Der skal betales et årligt kortgebyr på 199,- kr. Hertil kommer eventuelle programpakker. Priserne ses på TDC Kabel TV's hjemmeside.

NB: Der kan være programpakker der ikke kan modtages i Sæby.
Yderligere oplysninger fås hos Selectorservice på 80 80 40 80.

NB: På den nye Selector model (ikke afbilledet), kan man ikke modtage samtlige kanaler på vores kabelnet i Sæby. Der kan udelukkende modtages tilgængelige digitale kanaler.

 Som det jo så fremgår, har i ikke det fulde kanaludbud på Selector,D.V.S. at i IKKE har et Digitalt spejl af jeres Kanaler, men kun kan modtage filmkanaler, og Måske DR og TV2, dem skulle i kunne modtage.

Derudover fremgår det også at der kan modtages DR og TV2 på DTT, men kun hvis man minimum har mellempakke, det er faktiskt ikke tilladt, Kabeludbydere skal rigtignok udbyde de kanaler Digitalt, men det SKAL være i Grundpakke udbudet. Must Carry kanaler, som DR og TV2 jo er må ikke ligge i tillægs pakker, det gælder også de Digitale udgaver.



Redigeret af Radiomanden - 15-April-2007 kl. 13:31
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 13:00

 

 Har du et Link til din udbyders hjemmeside.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 12:52
Som flere på det seneste har peget på, så er Selector en løsning for mig.

Nu har jeg så fået svar fra min antenneforeningsformand, som trods de (antenneforeningen) henviser til Selector på deres hjemmeside, så anvender han selv en Grundig DTR 1560 Micro, og han har ikke haft nævneværdig problemer.

- Da mit net som sagt får kanalerne fra TDC og bl.a. med udgangspunkt i denne og andre forum, har jeg de seneste dage været oplyst om at det er Selector som passer til TDC kanaler.
Derfor synes jeg nu at forvirringen er total.      
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 17:11

 

 De Kr.199, er ikke et tillæg, det er for at kunne bruge Selector til de Digitale kanaler, + e.v.t. de (Digitale) kanaler man kan tilkøbe. uden kortet er den uanvendelig til andet end DR og TV2.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Det kræver lidt at sende signal til et andet værelse fra Selector og Recorder da ingen af delene har en modulator. Hvis det eneste du bruger Selector til er for at se de normale kanaler Digitalt så kræver det kun et Selectorkort for hver modtager til Kr. 199 om året. DR og TV2 kan ses uden kort.



Jeg forventer at høre nærmere fra min antenneforening om betaling, de har vist en særaftale. - Det er muligt jeg har set forkert på TDCs hjemmeside, men foruden nævnte rabat de har for tiden på Selector, så stod der også noget om de 199 kr. som tillæg.   

Redigeret af T-teknik - 13-April-2007 kl. 17:06
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 16:50

 

 Det kræver lidt at sende signal til et andet værelse fra Selector og Recorder da ingen af delene har en modulator. Hvis det eneste du bruger Selector til er for at se de normale kanaler Digitalt så kræver det kun et Selectorkort for hver modtager til Kr. 199 om året. DR og TV2 kan ses uden kort.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Hvis det ønskes, så er du nødsaget til at fordele signalet fra TV Out på Selector, med en Scartfordeler, det er ingen rigtig god løsning, men alternativet er at skifte Scartkablet mellem Recorderne, men, men du kan jo kun optage en udsendelse af gangen, da Selector jo kun har en Tuner,  så det et jo nok ikke noget at gøre så meget ud af.



Så er det nok også minimalt, hvad jeg vil få ud af at sende signalet videre til tv i soveværelset.
Og da Selector ser ud til at være den primære løsning for mig, så vil det nok blive ret dyrt, hvis jeg skal have to Selector - der er jo også omkostning ved et abonnement.   
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 16:21

 

 Hvis det ønskes, så er du nødsaget til at fordele signalet fra TV Out på Selector, med en Scartfordeler, det er ingen rigtig god løsning, men alternativet er at skifte Scartkablet mellem Recorderne, men, men du kan jo kun optage en udsendelse af gangen, da Selector jo kun har en Tuner,  så det et jo nok ikke noget at gøre så meget ud af.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu