recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PX700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PX700

 Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2007 kl. 10:53
Ja, regionerne begyndte at sende i 16:9 d. 1 april, men nyhederne har ikke fulgt med. Om grunden er at der jo stadig er mange der har 4:3 fjernsyn ved jeg ikke, men sys nu stadig det er lidt tosset.
Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2007 kl. 10:31

I og med at materiale filmet i 4:3 vises som 4:3 på DR, så kan jeg have mistanke om, at det er TV2, der gør et eller andet ved signalet, når de sender Nyhederne ud. Måske for at dække over "manglen".

Jeg synes, at det er lidt spøjst, at TV2's regioner sender i 16:9 og TV2 kræver reklamer lavet i 16:9, når de ikke selv ofrer, det som det kræver for at sende Nyhederne i 16:9.

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2007 kl. 10:19

Grunden til at jeg spurgte til TV2 nyhederne, er nemlig at de sender i 4:3.

Hvad logikken hos Panasonic er til at man skal vælge '4:3' og ikke 'Automatisk' hvis man vil se det "sande" billede, det må guderne vide.

Jeg kan oplyse jeg jeg køre med DVB-T via Skanderborg antenneforening, altså kabel net direkte i TV'et, uden nogen form for boks.



Redigeret af -C5- - 07-Juni-2007 kl. 10:24
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2007 kl. 07:37
Sorry, du har ret. TV2 Nyhederne er strukket hos mig ved aspect ratio på "Auto". Det er TV-Avisen på DR1, der vises i 16:9, hvor enkelte indslag vises i 4:3.
Til top
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 22:25

Oprindeligt skrevet af moose moose skrev:

Jeg kan nu heller ikke tro, at der er forskel. Måske mit billede på Nyhederne er strukket, men jeg har egentlig ikke lagt mærke til det. Jeg forstår så bare ikke, at der er nogle indslag i Nyhederne, der ikke bliver strukket men vises i 4:3 med kanter.

Nej, det har jeg så ikke lige lagt mærke til, da mine tv2 nyheder som sagt altid er i 4:3. Men hvis du siger det er fra udlandet, mon ikke det så har noget at gøre med andre kameraer og den måde de er optaget på.

Jeg skal ikke kunne sige det.

Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 21:27
Jeg kan nu heller ikke tro, at der er forskel. Måske mit billede på Nyhederne er strukket, men jeg har egentlig ikke lagt mærke til det. Jeg forstår så bare ikke, at der er nogle indslag i Nyhederne, der ikke bliver strukket men vises i 4:3 med kanter.
Til top
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 21:00

Hos mig sendes Tv2 nyhederne i hvert fald i 4:3 via. min DVB-T tuner på mit PX70. Når der så kommer reklarmer, skifter tv'et tilbage til "wide" (altså 16:9).

 

Tvivler på det er forskelligt fra PX70 til PX700.

Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 20:46

Jeg mener, at det på det digitale net sendes som 16:9. Det er vel også grunden til, at enkelte indslag produceret af andre vises som 4:3 med bjælker i siderne. Ellers ville disse billeder vel også blive strukket.

Hvordan det sendes på det analoge net ved jeg ikke.

Til top
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af moose moose skrev:

Det er 16:9 (fylder skærmen ud). Enkelte klip i Nyhederne specielt fra udlandet er dog 4:3 (vises med sorte kanter i siderne), men det er vel fordi, at de er optaget sådan. Lige så snart der klippes tilbage til studiet eller til et andet klip, så er skærmen fyldt ud igen.
Jeg ser TV2 via DVB-T.

Men det du ser, er så også et strukket 4:3 billede. Tv2 sender ikke nyheder ud i 16:9 før efter sommerferien.

Prøv at sætte dit tv til 4:3, så vil du se at nyhederne vises med sorte striber i siderne da kilden er 4:3. Men reklamer og nye programmer vises i 16:9, da det er det de er optaget i.

Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 19:54
Jeg fik lige en tanke: Du får vel ikke signalet fra en eller anden boks (kabel-TV, sat-boks eller lignende) ??? Mit parabol-TV gjorde lidt knuder i starten, indtil jeg opdagede, at sat-boksen var indstillet til at sende signalet ud som 4:3. Det hjalp, da jeg ændrede det til 16:9
Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 19:44

Det er 16:9 (fylder skærmen ud). Enkelte klip i Nyhederne specielt fra udlandet er dog 4:3 (vises med sorte kanter i siderne), men det er vel fordi, at de er optaget sådan. Lige så snart der klippes tilbage til studiet eller til et andet klip, så er skærmen fyldt ud igen.
Jeg ser TV2 via DVB-T.

Med min sat-box (Canal Digital) er det lige sådan. Hvis nogle reklamer er smalle (har sorte kanter for oven og neden), så ændrer billedet sig forholdsvist hurtigt, så skærmen er fyldt ud. Når man kommer tilbage til udsendelsen, så ændrer det sig tilbage igen, så hele billedet bliver vist.

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 19:35

Oprindeligt skrevet af moose moose skrev:

Mit PX700 fungerer udmærket med aspect ratio på automatisk

Det gør det vel kun endnu mere underligt.

Hvilket format har billedet når du ser nyhederne på TV2?

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu