recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-37PX70E - 7.999 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TH-37PX70E - 7.999 kr.

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Lobo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TH-37PX70E - 7.999 kr.
    Sendt: 11-Juli-2007 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Deucalion Deucalion skrev:

Nå men så skal du jo bare have en Selector


ja men så skal også købe en eller anden programpakke har prøvet at sætte antennekablet direkte i Tvét i stedet for via harddiskoptagerne , det vinder jeg lidt på. så måske var det en ide at skifte kablet ? eller måske sende det via en antenneforstærker??

Sgu flere ting man skal undersøge
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 15:50

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

DR1, DR2 og TV2 står alle 3 dårligt over analogt signal efter de er begyndt at sende i 16:9 - det betyder nemlig at de er nødt til at sende letterbox format på de analoge kanaler hvor der ikke kan sendes i ægte 16:9

derved mistes en del opløsning i billedet

hybridnet, kabeltv o.lign er også analog.

Man behøver en digital modtager for at modtage den fulde billedopløsning på disse kanaler. Enten skal man bruge den indbyggede DVB-T modtager sammen med en antenne til dette, eller også skal man benytte en selector hvis man eks. er på TDC kabeltv.


 

Der er dog den mulighed at man kan sende det fulde billede i 16/9 via analog, ved at presse billedet. Det giver dog problemer hos folk med 4/3 tv

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Deucalion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 10:50
Nå men så skal du jo bare have en Selector
Til top
Lobo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Deucalion Deucalion skrev:

Oprindeligt skrevet af Lobo Lobo skrev:

Goddag til alle i dette herlige forum Jeg kan s� tilslutte mig den skare som har k�bt og modtaget pana px70 fra El-giganten.
Jeg har hybridnet og var sp�ndt p� hvordan signalet ville fremst� p� tv�t . Blev lidt skuffet over DR1+DR2 TV2 , de st�r noget grynet.
Fik en l�ngere forklaring af en god ven, at det har noget at g�re med om de er VHF eller UHF. DR og TV2 skulle ligge p� VHF som er noget svagere end det andet. Sikkert rigtigt nok, hvad ved jeg .
Jeg fik forhandlet mig til en ok pris p� 5 meter HDMI/HDMI kabel og da jeg skulle afpr�ve en DVD via min LG 7800 harddiskoptager, opdagede jeg at , hvis jeg k�rte tv-signalet over harddisken , s� stod de perfekt incl. DR og TV2.
Men er det fordi tv-tuneren i pana er noget billigt m�g og tuneren i LG 7800 er meget bedre ? eller er det HDMI kablet som tryller??
Og vinder man noget ved at k�re progressiv scan ??
Pyha sgu h�rdt at komme ind i fladsk�rmsverden

Jeg g�r ud fra, at du bruger digital-tuneren i tv'et, eftersom du n�vner DR2? Husk at du kan skifte mellem digital og analog ved at trykke p� "TV" knappen p� fjernbetjeningen.

 P� mit tv (af samme type) st�r billedet knivskarpt p� de n�vnte kanaler.

 


nej benytter ikke dvb-t , da jeg køre over TDC hybridnet. Har forsøgt som du forslår, at trykke på TV knappen. det eneste den skriver er : ingen DVB-T tjenster at tilbyde. når jeg søger opnår jeg intet, da jeg ikke har en enkelt stående antenne , men ellers tak for forslaget.
Til top
Lobo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

DR1, DR2 og TV2 står alle 3 dårligt over analogt signal efter de er begyndt at sende i 16:9 - det betyder nemlig at de er nødt til at sende letterbox format på de analoge kanaler hvor der ikke kan sendes i ægte 16:9

derved mistes en del opløsning i billedet

hybridnet, kabeltv o.lign er også analog.

Man behøver en digital modtager for at modtage den fulde billedopløsning på disse kanaler. Enten skal man bruge den indbyggede DVB-T modtager sammen med en antenne til dette, eller også skal man benytte en selector hvis man eks. er på TDC kabeltv.



Takker for oplysningen. sig til hvis du skal modtag klistermærket
Til top
Deucalion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 10:05

Oprindeligt skrevet af Lobo Lobo skrev:

Goddag til alle i dette herlige forum Jeg kan så tilslutte mig den skare som har købt og modtaget pana px70 fra El-giganten.
Jeg har hybridnet og var spændt på hvordan signalet ville fremstå på tvét . Blev lidt skuffet over DR1+DR2 TV2 , de står noget grynet.
Fik en længere forklaring af en god ven, at det har noget at gøre med om de er VHF eller UHF. DR og TV2 skulle ligge på VHF som er noget svagere end det andet. Sikkert rigtigt nok, hvad ved jeg .
Jeg fik forhandlet mig til en ok pris på 5 meter HDMI/HDMI kabel og da jeg skulle afprøve en DVD via min LG 7800 harddiskoptager, opdagede jeg at , hvis jeg kørte tv-signalet over harddisken , så stod de perfekt incl. DR og TV2.
Men er det fordi tv-tuneren i pana er noget billigt møg og tuneren i LG 7800 er meget bedre ? eller er det HDMI kablet som tryller??
Og vinder man noget ved at køre progressiv scan ??
Pyha sgu hårdt at komme ind i fladskærmsverden

Jeg går ud fra, at du bruger digital-tuneren i tv'et, eftersom du nævner DR2? Husk at du kan skifte mellem digital og analog ved at trykke på "TV" knappen på fjernbetjeningen.

 På mit tv (af samme type) står billedet knivskarpt på de nævnte kanaler.

 

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 09:02
DR1, DR2 og TV2 står alle 3 dårligt over analogt signal efter de er begyndt at sende i 16:9 - det betyder nemlig at de er nødt til at sende letterbox format på de analoge kanaler hvor der ikke kan sendes i ægte 16:9

derved mistes en del opløsning i billedet

hybridnet, kabeltv o.lign er også analog.

Man behøver en digital modtager for at modtage den fulde billedopløsning på disse kanaler. Enten skal man bruge den indbyggede DVB-T modtager sammen med en antenne til dette, eller også skal man benytte en selector hvis man eks. er på TDC kabeltv.


Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Lobo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 08:41
Goddag til alle i dette herlige forum Jeg kan så tilslutte mig den skare som har købt og modtaget pana px70 fra El-giganten.
Jeg har hybridnet og var spændt på hvordan signalet ville fremstå på tvét . Blev lidt skuffet over DR1+DR2 TV2 , de står noget grynet.
Fik en længere forklaring af en god ven, at det har noget at gøre med om de er VHF eller UHF. DR og TV2 skulle ligge på VHF som er noget svagere end det andet. Sikkert rigtigt nok, hvad ved jeg .
Jeg fik forhandlet mig til en ok pris på 5 meter HDMI/HDMI kabel og da jeg skulle afprøve en DVD via min LG 7800 harddiskoptager, opdagede jeg at , hvis jeg kørte tv-signalet over harddisken , så stod de perfekt incl. DR og TV2.
Men er det fordi tv-tuneren i pana er noget billigt møg og tuneren i LG 7800 er meget bedre ? eller er det HDMI kablet som tryller??
Og vinder man noget ved at køre progressiv scan ??
Pyha sgu hårdt at komme ind i fladskærmsverden
Til top
kasperaarhus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej Kasperaarhus

Hvordan går det med TV kiggeriet i din lille lejlighed......Et kanon godt billede eller hvad ?

haha - skåde bakker ;) Billedet er super, tak!  ... på mange af kanalerne. Nogle kanaler er dog ik så super i signalet - f.eks. DR står ikke tilfredsstillende. Men når mange af de andre kanaler er fine så må det jo være DR signalet ind ad døren der er skidt.... STOFA . Er der jo nok ik' så meget at gøre ved....

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 21:49

Hej Kasperaarhus

Hvordan går det med TV kiggeriet i din lille lejlighed......Et kanon godt billede eller hvad ?

Jeg håber ikke du har haft eller får brug for. Århus brandvæsen en sen nattetime, men der kommer vel også en dag hvor studiet er slut og du kan flytte ud i en større villa i Skåde bakker, med lidt mere vægplads 

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 16:22
tillykke med det , det skal du nok blive glad for
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 15:04

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Tillykke med skærmen, husk nu at få pillet klistermærkerne af, gem dem evt til spawn han har en eller anden fobi med klistermærker og pille dem af skærmen 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu