recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-37PX70E - 7.999 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TH-37PX70E - 7.999 kr.

 Besvar Besvar Side  <1 23456 13>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kasperaarhus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Men husk.....Det vigtigste er du føler at det billed som vises på skærmen er godt uanset hvilken teknologi du vælger....som det gælder for alt andet er der jo tale om smag og behag.....Nogen er til "Pang farver" og andre er til "naturfarver" jeg er mest til det sidste....Derfor har jeg valgt Plasma.  

Held og lykke med dit valg uanset og det bliver Plasma eller LCD

 

Hej Puma. Tak for dit svar. Det er da et udgangspunkt til indstillinger af skærmen når jeg får den

Jeg er helt enig i dine meninger omkring Plasma og LCD ... jeg synes ikke at de LCD jeg har kigget på i samme prisklasse har været noget for mig - men synes derimod Panasonic'et ser rigtig flot ud - er spændt på hvordan det bliver hjemme i lejligheden med et Stofa signal til.

 

Er der mon andre der har input til mine spm. 1, (3) og 4 ?

På forhånd tak igen;)

VH

Kasper

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 17:49

Hej kasperaarhus

Som udgangspunkt kan jeg anbefale følgende grundindstillinger:

Billedindstilling: Normal

Lys: ca 40 %

Kontrast: ca 40 %

Farve: ca 30-35 %

Skarphed to trin op fra 0

Farvetemperatur: Normal

Auto filter ( farve - støjreduktion osv.) kan du blot stille til Off

Ovenstående har jeg brugt under "indkøringen" og efterfølgende. Jeg har ikke valgt gøre indkøringen til en større videnskab med Break-In DVD osv.

Forholdet vedr Burn-In i princippet dette samme som gjaldt for dit gamle CRT fjernsyn.....I manualen til mit gamle panasonic CRT fjernsyn stod den samme advarsel som i PX70´s vedr. overdreven af spil og PC vil kunne laver fastbrænding..bla, bla.

Mit bedste råd mod Burn-In er brug kontrast / lys / skarphed med omtanke, når du ønsker at have faste billeder på skærmen i rigtig mange timer af gangen uden den mindste ændring af den enkelte pixel belastning.....Kanal-logoer er ikke nogen problem måske fordi jeg ofte skifter programmer...ha ha.

Efter min mening er der gået lidt hysteri i forholdet vedr. plasma burn-in i forhold til det....faktum at man skal betale en del mere ( 8.000-10.000) for et LCD fjensyn som bare nærmer sig den naturtro billedkvalitet man kan opnå på et 10.000 kr. Plasma fjensyn, dette er mest synligt ved analog signal eller digital i SD kvalitet.

Jeg tror personligt jeg vil være meget mere træt at mystiske skygger og dårlig kontrast stammende af variationer i baglysstyringen på et 10.000 kr´s LCD fjensyn for ikke at tale om efterslæb ( responstid). Altsammen forhold som du ikke behøves at ofre en tanke på når vi tale Plasma.

Men husk.....Det vigtigste er du føler at det billed som vises på skærmen er godt uanset hvilken teknologi du vælger....som det gælder for alt andet er der jo tale om smag og behag.....Nogen er til "Pang farver" og andre er til "naturfarver" jeg er mest til det sidste....Derfor har jeg valgt Plasma.  

Held og lykke med dit valg uanset og det bliver Plasma eller LCD

 

 

 

 



Redigeret af Puma - 20-Juni-2007 kl. 17:52
Til top
kasperaarhus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af cj84 cj84 skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Husk lige indstillingerne her i den første tid , ca 35-40 % og slå så alle de forskellige filtre fra , det har jeg selv gjort efter en god anvisning her på forummet , men kan dog ikke lige huske hvem der skrev det.Du kan evt også downloade break in dvd`n , det fungerer upåklageligt , tak til recordere

Hej,

Har du evt. et link til en af de tråde hvor disse indstillinger diskuteres? :-)

 

Jeg tilslutter mig den efterspørgsel :)

Efter at have søgt og læst på Burn-in og Break in her på forumet og om diverse indstillinger i indkørelsesperiode er jeg blevet lidt nervøs jo ;)

Det lykkedes også mig at bestille et TH37-PX70E ved Mutanten til levering om en uges tid.

Derfor kunne det være vanvittigt lækkert om nogle kunne henvise til et indlæg eller måske kort skrive et indlæg her for os kommende Pana PX70 ejere omkring indkøring af tv'et.

Det jeg tænker på er bl.a. lidt mere information om flg:

1. Ang. break-in DVD'en. Er det korrekt forstået at det vil være en god idé at lade den køre de 3 første nætter efter tv'et er kommet i hus? Skal det være flere nætter evt.?

2. Ang. kontrast mv. den første periode. Hvilke indstillinger foreslås der og hvor gøres det i tv menuen? Hvor lang bør den første periode være? Jeg kan se Hopgreve nævner noget med filtre ? Er der nogen der kan forklare hvad der menes der?

3. Ang. kontrast efter den første periode. Jeg kan forstå der er noget der hedder kalibrering og som kræver proffesionel hjælp - tror det er udenfor mit behov. Jeg kan også forstå at indstillinger af kontrast mv. afhænger af det specifikke tv og placering, smag og behag, mv. :) MEN: Er der nogle der kan afsløre deres indstillinger - så kunne man jo blive inspireret ;)

4. Udover kanal-logoer kan jeg forstå at mange nævner at de sorte områder når et program ikke sendes i 16:9 kan give burn-in. Er det korrekt at det der kan være fordelagtigt at dels ændre på nuancen af det sorte (hvor gøres dette så?) og dels at strække til 16:9 så vidt som det lader sig gøre (Hvor gøres dette så?)?

Sikke en mundfuld  - men jeg håber meget at nogle vil hjælpe en kommende plasma-ejer. Mit nuværende 21" CRT råber på udskiftning

Til top
cj84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej Mester-T

Tillykke med dit nye tv , det vil du ikke fortryde!

Husk lige indstillingerne her i den første tid , ca 35-40 % og slå så alle de forskellige filtre fra , det har jeg selv gjort efter en god anvisning her på forummet , men kan dog ikke lige huske hvem der skrev det.

Du kan evt også downloade break in dvd`n , det fungerer upåklageligt , tak til recordere

Hej,

Har du evt. et link til en af de tråde hvor disse indstillinger diskuteres? :-)

Har lige bestilt et 37" Panasonic hos El-giganten i Odense (Rosengårdscentret) .. Kan forøvrigt lige informere om at det kan lade sig gøre at bestille pr. telefon (70807070) hvis man er i besiddelse af et dankort til depositum-betaling!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 21:26
Hej Mester-T - rigtigt meget tillykke med dit nye Pana. Jeg synes det var en super måde, som du håndterede den grumme AlfaView sag på. Du gjorde det helt rigtige - på flere måder
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 21:04

Hej Mester-T

Tillykke med dit nye tv , det vil du ikke fortryde!

Husk lige indstillingerne her i den første tid , ca 35-40 % og slå så alle de forskellige filtre fra , det har jeg selv gjort efter en god anvisning her på forummet , men kan dog ikke lige huske hvem der skrev det.

Du kan evt også downloade break in dvd`n , det fungerer upåklageligt , tak til recordere

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Mester-T Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 20:55
Jeg kan kun sige at det pynter i min stue og hvor er det dog et lækkert fjernsyn, som startede uden problemer og er enormt behageligt at håndtere.

Så et styk glad man her


#spawn
Jeg takker dybt for din forståelse.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 20:45

#hopgreve

Det er det også - uanset om El-giganten så har solgt nogle få stykker til en endnu billigere pris for reklamens skyld.

#Mester-T

Tillykke med det

Og et medfølende klap på skulderen over dit tab hos Alfaview

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 20:40

rart at nogle får dette tv til en god pris , jeg købte selv 37px70 for 2 uger siden for over 9000 kr og jeg synes stadig at det er en meget lav pris for den kvalitet jeg har fået

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Mester-T Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 17:47
Jeg drøner i Fields og henter et nu, det står derude til mig 
Men så nåede jeg da også lige at miste godt 11.000,- hos Alfaview. Og ja, jeg har lært at man ikke skal betale forud mere
Til top
Kasch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 17:33
Så sluttede tilbudet allerede på Geco igen, såvidt jeg fangede den så holdte det tilbud så en enkelt aften...
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Man må formode at El-giganten kun sælger fabriksnye varer som nye, El-giganten er trods alt ikke DBA der sælger brugtvarer...

Og de varer, som El-efanten får tilbage fra kunder, der benytter sig af deres 30 dages returret, bliver bare smidt i skraldespanden...?

Så vidt vides, stilles returvarer frem til nedsat pris.. Der ses i hvertfald altid et par paller med nedsatte "demo-varer" som jo helt sikkert er returvarer. Og det er vel god måde at gøre det på.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu