recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik fra NAS...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusik fra NAS...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Emne: Musik fra NAS...
    Sendt: 18-Juni-2007 kl. 21:48
Hejhej ^_^

Jeg har kig på Synology 207 med to 500 GB diske ~ ca. kr. 3.600,- hos shg.dk

Meningen for mig er en lille server til backup for familiens seks pc'er til sikring mod datatab og samtidig medieserver for vores fælles musik.

Samtidig kan den vel også fungere som almindelig filserver (og dermed film-server ) og printserver.
Min NSLU2 med to USB-diske kan selvfølgelig supplere, for Synology'en kan vel ikke fungere som stand-alone-medieserver for Kiss? (Med fx kissdx)?

Foruden - og her kommer mit spørgsmål til Jer -  alt det ovenstående, vil jeg jo gerne kunne spille al vores musik i stuen
Jeg har forsøgt at følge med i denne (geniale ) tråd, men Noxon er det eneste, jeg kan se anbefalet (fx. http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2002316)
Er der ikke andre muligheder for os? Alle i familien bruger iTunes, fordi 4 ud af 5 har iPod, så Airtunes kunne vel også bruges?
Jeg har jo bidt mærke i, at Synology tilbyder iTunesserver.

Vil der i øvrigt være nogen ræson i at købe Twonky ?

På forhånd tak

Venligst
Søren
EDIT=Der er også mulighed for kabling fra router til anlæg (WRT54GL). Anlæg i stuen er i øvrigt old school => kun phono-indgang (RCA) (Hafler-effekttrin og preamp, hvis nogen kender mærket)

Redigeret af Breddam - 29-November-2007 kl. 00:42
Til top
mooens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2005
Sted: Denmark
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 09:19

Jeg har netop investeret i en Squeezebox, og synes at den er genial. Jeg streamer vha Slimserver på en QNAP TS-210.

Samlet set fungeret det hele rigtigt godt. Lyden er god, og Squezeboxen og Slimserver er yderst flexible mht. opsætning.

Mvh.

Mogens

Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 12:38
Jeg kan se, at Squeezeboxen ikke nødvendigvis skal bruge en Slimserver men godt kan bruge en iTunesserver.
Den er dobbelt så dyr som en Noxon 2, men er den dobbelt så god?

Kan den i øvrigt spille AAC-filer? Det kan Noxon vist ikke...

Vil en DS-207 med 64 MB ram kunne køre Slimserveren (og er det det bedste setup?)
Squeezeboxen ser ret lækker ud men Noxon 2 er vist ikke så langt efter

Venligst
Søren
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3849
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 12:53

Du kan se det her : http://oinkzwurgl.org/ssods

Det som det kan være problematisk er at du måske kan være tvunget til at benytte en ældre version da nyere versioner kan være endnu mere resourcekrævende.

Ja den kan spille iTunes AAC filer

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 13:15

Synologi'en skulle skulle være født med en UPnP server, jeg kender dog ikke kvaliteten af den (de gamle var ikke særlig gode). Mig bekendt er DS207 ikke "åbnet" endnu, så man kan ikke umiddelbart installere Twonky på den. (Det kan man på NLSU'en til gengæld). Der findes efterhånden en del afspillere der kan kommunikere via UPnP ( se evt. på Twonkyvison.com, der er del listet). Noxon II er en af dem, den er absolut anbefalesværdig, til prisen har jeg ikke set noget bedre. Den skulle kunne afspille AAC+ filer.

// JM

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 13:28
207 kan efter sigende godt få Twonky, hvis man 'lader som om' den er en 406'er.
Vil det dog ikke være lige så godt at bruge den medfølgende iTunesserver?

Vedr. Noxon 2 skriver Kim Andersen i sin glimrende anmeldelse, at den ikke understøtter AAC (og jeg har ca. halvdelen af min musik i AAC ~ 6 GB) Der kan selvfølgelig være kommet en forbedret firmware?

Ja, prisen og meget andet peger på Noxon 2, men Squeeze'en er nu lækker at se på.
Spørgsmålet er også, om jeg ikke bør genindlæse det mest brugte musik i en bedre bitrate, nu hvor jeg skal høre det på et lidt bedre system en bare pc'en.

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Du kan se det her : http://oinkzwurgl.org/ssods

Det som det kan være problematisk er at du måske kan være tvunget til at benytte en ældre version da nyere versioner kan være endnu mere resourcekrævende.

Ja den kan spille iTunes AAC filer

Godt link
Måske et mere problemfrit setup, end konvertering af AAC-filer og og benyttelse af Noxon 2 og iTunesserver?

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Vedr. Noxon 2 skriver Kim Andersen i sin glimrende anmeldelse, at den ikke understøtter AAC

Iflg. Noxons site http://www.my-noxon.com/ kan den godt spille AAC, så der er sikkert sket noget, siden Kims anmeldelse blev skrevet.

Venligst
Søren
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 14:15
Jeg benytter en gammel Compaq Deskpro 933MHz maskine med 384MB RAM og 2 stk. 400GB ATA diske (raid 1) og det fungere udmærket. Pris 875,- kr. (for 2 stk. diske)

Redigeret af PSSO - 19-Juni-2007 kl. 14:40
mvh PSSO
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 23:25
Kører den som server?
Jeg havde faktisk noget lignende i tankerne, men energiforbruget er noget højere end en NAS...

Venligst
Søren
Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 01:07
Hej

jeg har lige købt en Synology CS-407e, og der kunne man godt installere 406 versionen af Twonkyvision. Du skal være opmærksom på at Synology'er kun understøtter uPnP, med Twonky for man DNLA understøttelse med.

Hvad du skal vælge som musikafspiller skal jeg ikke gøre mig klog på endnu. Jeg er selv på udkik efter en fornuftig afspiller. Mine kriterier er følgende
  1. det IKKE skal være nødvendigt at tænde for fjernsynet for at vælge musik
  2. understøttelse af MP3, WMA, FLAC og AAC
  3. Fjernbetjent
  4. Kone-/børnevenligt
Derudover så skal jeg have mig en videoafspiller som kan koble på samme NAS, og der er det pt. AppleTV som ligger lunest i svinget. Eneste problem er at få fat på en (bor i Grønland)

Hvis du finder en super-duper musikafspiller som kan det hele, må du meget gerne ligge besked her i forummet.

/mikkel
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 07:39

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Kører den som server?
Jeg havde faktisk noget lignende i tankerne, men energiforbruget er noget højere end en NAS...

Venligst
Søren

Den kører som server (Windows XP) og strømforbruget ligger omkring 40W. PC'en hibernate'r (går på standby - 0W) når den ikke er i brug og min Transporter (også muligt med en Squeezebox) kan så "vække" den via WOL (Wake on LAN)

Redigeret af PSSO - 20-Juni-2007 kl. 09:40
mvh PSSO
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu