recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MCE TV Guide - TV2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MCE TV Guide - TV2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista MCE TV Guide - TV2
    Sendt: 24-August-2007 kl. 11:24
Hej,
Jeg bruger Vista MCE. Jeg kan se DR1, DR2 og TV2 via DVB-T.

TV2 bliver fundet som TV2 (Lorry) fordi jeg bor i Kbh. TV guide data findes under "TV2 Danmark". For at få vist guide data for TV2 er jeg nød til at gå ind under Indstillinger > TV > Føj guide til kanaler (tror jeg det hedder) og manuelt vælge at 'TV2 Lorry' faktisk er 'TV2 Danmark' og vælger 'Gem'.

Så lang så godt. Men hver gang jeg starter maskinen er jeg nød til at gentage denne operation for at få den rigtige guide føjet til TV2.

Er der et trick jeg kan bruge der får MCE til at huske at TV2 Lorry = TV2 Danmark?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 12:53

Hmm næ.. Det lyder som om at din MCE scanner din kanaler hele tiden (hvergang den startes).. Det er ikke et problem jeg har hørt om før. Måske en update der skal til.

 

Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 13:56

Oprindeligt skrevet af Christian_S Christian_S skrev:

Hej,
Jeg bruger Vista MCE. Jeg kan se DR1, DR2 og TV2 via DVB-T.

TV2 bliver fundet som TV2 (Lorry) fordi jeg bor i Kbh. TV guide data findes under "TV2 Danmark". For at få vist guide data for TV2 er jeg nød til at gå ind under Indstillinger > TV > Føj guide til kanaler (tror jeg det hedder) og manuelt vælge at 'TV2 Lorry' faktisk er 'TV2 Danmark' og vælger 'Gem'.

Så lang så godt. Men hver gang jeg starter maskinen er jeg nød til at gentage denne operation for at få den rigtige guide føjet til TV2.

Er der et trick jeg kan bruge der får MCE til at huske at TV2 Lorry = TV2 Danmark?

jeg har samme problem...blot på langt flere kanaler (analogt signal) Vista MCE taber jævnligt programguiden på ca 15 kanaler. Til tider synes jeg nogle af dem automatisk bliver fundet igen...Men det er meget trættende så jeg håber søreme også på en løsning....Helst uden nye 3.parts programmer

 

mvh Per

 

Til top
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 14:25
gad vide om man kan omdøbe 'TV2 (Lorry)' til' TV2 Danmark' i registry så burde Vista Media Center selv kunne match guide til kanal.
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juli-2006
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 14:32
Nu skrives der godt nok 'helst uden 3.parts programmer' men jeg kan klart anbefale TVGG. MS egen EPG er ikke noget at råbe hurra for
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu