recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips HTS8100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips HTS8100

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Holyboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips HTS8100
    Sendt: 03-September-2007 kl. 15:27

Hej,

 

Er der nogen af jer som har erfaring med hts-8100 ?

 

Se evt. mere om produktet på:

http://www.ambisound.philips.com/da/dk/overview.html

Mvh Nicolaj
Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2007
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 16:08

Jeg har inden for de sidste 2 uger haft omtalte "bjælke" i huset, som en potentiel afløser for mit 5.1 system. Bjælken gik dog retur igen efter 3 dage, da jeg konstaterede følgende forhold:

1) Blæseren bag på subwooferen larmede så meget, at der skulle skrues en del op på lyden (niveau 6-7). Blæserlyden mindede om en Nilfisk støvsuger tilbage fra 30'erne. Philips har senere erkendt, at der var tale om en fejl i systemet. Bemærk - forstærkeren til bjælken sidder i subwooferen, hvormed der skal udledes varme.

2) Lyden forekommer mig at være lidt "dåseagtigt". Den kan heller ikke afløse et 5.1 system. Glem alt om det, - selvom Philips forsøger at sælge systemet som en værdig afløser. Den kommer ikke i nærheden af et rigtigt surround system.

3) Fjernbetjeningen - som umiddelbart oser af kvalitet har følgende fejl/mangler: a) Den kan kun styre produkter af Philips mærket og b) Den anførte tekst på overfladen er næsten ulæselig - specielt i halvmørke.

4) Tilslutningen bag på bjælken kan være lidt bøvlet. Er HDMI kablet af den stive slags, skal der kæmpes en smule.

Bjælken skal også have nogle roser:

1) Betjeningen af/på bjælken er formidabel. Ren B&O. En knap/funktion gør det hele. Sådan!

2) Hold da fest et billede! Faroudja DCDi chippen gør et rigtigt godt arbejde. Jeg havde fået "ny" plasmaskærm. Billedet havde aldrig stået bedre ... knivskarpt! Jeg var noget lamslået!

3) Kvaliteten er i øvrigt i top. Flot finish og lækre detaljer.

Se i øvrigt følgende korte anmeldelse fra PC World: http://www.pcworld.dk/art/8892?page=1

Efter flere overvejelser er jeg hoppet på Denon S-301. Det er klasse! Lyden er excellent og ligeså billedet.

Til top
Holyboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 18:03

Hej Fedtmule,

Tak for dit fine svar

Jeg har netop været ude og hører anlægget. Og må indrømme at jeg er solgt. Når man ikke er "HiFi nørd" (ved ikke om du er det) så er man måske letter at imponere. Men jeg var ganske godt tilfreds med hvad jeg så/hørte  Bare tanken om at slipper for ekstern Reciever/forstærker, 4-5 enhender, kabler an mas og afspiller vægter ligeledes højt når man prøver dette system.

 

Mvh Nicolaj
Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2007
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 18:37

Selv tak Holyboy!

Jeg er heller ikke HiFi nørd, men jeg kan genkende god lyd og billede.

Jeg hørte - sammen med min kone - også "bjælken" inde hos forhandleren og vi var begge positivt overrasket. Men hjemme i stuen var lyden godt nok en anden - til stor skuffelse.

Min tilgang til "bjælken" var nøjagtig den samme som din, - ingen kabelrod, simpel og enkel tilgang i et og samme system. Nu har jeg ingen "forbindelser" til HiFi-klubben mht. Denon S-301, - men det system er endnu nemmere mht. tilslutningen, samme Faroudja chip og en betydelig bedre lyd. Her vil du blive meget overrasket! Subwooferen på HTS8100 buldre, hvor Denon har en dyb og tør lyd med bund. NB! Jeg får stadigvæk ikke provision for at udtale mig!

Denon S-301 har været på markedet i mere end 2 år, hvormed børnesygdommene skulle være elimineret. HTS8100 blot nogle få måneder, hvilket med en ny "teknologi" kan betyde børnesygdomme - nøjagtigt som blæseren i subwooferen.

Når du handler HTS8100 bør du sikre dig en returret, så du ikke handler katten i sækken. Fona har 14 dage.

Held og lykke!

Til top
Holyboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 10:07

Hej igen,

 

Brugte du standard indstillinger eller forsøgte du selv at fin justere ”bjælken”?

Tak for rådet omkring returret - Det skal helt sikkert med i de endelig overvejelser

Mvh Nicolaj
Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2007
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 14:30

Hej Nicolaj,

Da standardindstillingerne ikke virkede tilfredstillende, gik jeg ind i opsætningen for at afprøve de forskellige muligheder. Dette hjalp ikke nævneværdigt.

I øvrigt - selve menuopsætningen virker upåklagelig. Her skal Philips også have et plus!

Hvad med Yamahas nye "bjælke" se her: http://www.pcworld.dk/art/8961?a=newsletter&i=379

Den skulle være at finde i butikkerne til efteråret. Du skal dog tilslutte DVD afspiller + en evt. Subwoofer.



Redigeret af Fedtmule - 04-September-2007 kl. 14:35
Til top
Holyboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 14:37

Ok, der var lidt mere at føje til listen over plusser og minusser

Hvilket slags tv har du haft det koblet til?

Mvh Nicolaj
Til top
Holyboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 14:39

Har du prøvet at koble det til et media Center, for så er jeg også interesseret i at hører dine erfaringer hertil.

Mvh Nicolaj
Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2007
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 14:44

"Bjælken" blev tilsluttet mit Panasonic TH-42PX60E, hvilket som jeg har nævnt tidligere var en ren fornøjelse at beskue billedmæssigt.

Inden jeg købte "bjælken" forsøgte jeg at komme i dialog med en person i dette forum, som har haft den siden juni måned. Han roste den ret så flot. Jeg har dog aldrig modtaget svar fra ham. Du kan prøve at søge på HTS8100.

Til top
Holyboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 14:46
Endnu et tak skal der lyde
Mvh Nicolaj
Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2007
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 14:52
Nej, jeg har ikke haft mulighed for at tilkoble den et mediecenter.
Til top
Holyboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 10:35

 

Hej igen,

Fedtmule håber du har tid til at svare på et enkelt spørgsmål mere.

 

Oprindeligt skrevet af Fedtmule Fedtmule skrev:

1) Blæseren bag på subwooferen larmede så meget, at der skulle skrues en del op på lyden (niveau 6-7). Blæserlyden mindede om en Nilfisk støvsuger tilbage fra 30'erne. Philips har senere erkendt, at der var tale om en fejl i systemet. Bemærk - forstærkeren til bjælken sidder i subwooferen, hvormed der skal udledes varme.”

 

Du nævner blæseren som et problem. Har du fået dokumentation fra Phililps hvor de erkender deres ”fejl” ? Kunne det tænkes at du har fået en såkaldt ”mandags model med en mindre defekt?

Var der tale om en konstant irritations lyd eller nærmer som en slags opvarmning eller nedkøling af systemet?

Som du forslog har jeg forsøgt at tage kontakte til den anden bruger på dette forum for at få vished omkring hans erfaringer med ”bjælken” Dog har han ikke valgt at svare trods jeg kan se mailen er læst



Redigeret af Holyboy - 07-September-2007 kl. 10:37
Mvh Nicolaj
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu