recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beo5 Fjernbetjening    Multi ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeo5 Fjernbetjening Multi ??

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
John G J Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Emne: Beo5 Fjernbetjening Multi ??
    Sendt: 05-September-2007 kl. 22:27

Har læst nyheden om Beo 5....

Der står i nyhedsbrevet at den er kompatibel med andre mærker end B&o...Jeg syntes den var fed og gik til 2 forskellige B&o forhandlere..de sagde samstemmende at den IKKE var kompatible med andre mærker...Hmm er der nogle der ved noget som forhandlerne ikke ved ?? Jeg ejer intet B&o og vil udelukkende bruge den som ny multifjernbetjening til alle mine apparater...

Den er iøvrig rigtig fed...ligger godt i hånden...lille lækker sag..hvis man ellers er til den slags...nogle siger en er grim..tja smag og behag..

john

Pioneer PDP-435fde

Pioneer DVR-440H-K

Pioneer VSX LX51

PS-3

JAMO SW 303E

JAMO 8 Series

APPLE TV
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 22:36

Hej John

Et uddrag fra den oprindelige pressemeddelelse:

"Every customer has his own fully personalised remote control

It sounds simple, and it is. Beo5 is delivered without any features from the Bang & Olufsen factory, but is customised professionally before reaching the customer's home. Our unique distribution network has been thoroughly trained and educated in how to configure Beo5 to match the individual needs of the customer, giving him or her complete control of the set-up at home.

Beo5 can be adapted to almost any product set-up you have in your home. You can add or remove buttons and functions. You can move buttons to suit, for example, left-handed use. You can combine control of your audio/video equipment with other remote-controlled systems such as light, curtains, windows, air-condition or security - and still be in full control while resting comfortably in your favourite armchair."

Så med mindre B&O nu også leverer gardiner, air condition, tyverialarmer mv. så vil jeg sige at fjernbetjeningen kan bringes til at styre lidt af hvert

  /Lars

 

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
John G J Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 23:14

Hej Lars

Er ikke helt enig....det de mener med at den er blank og indstilles efter kunderne behov...er kundernes "B&o Produkter" ...det var ihvertilfald det som B&o support fortalte de forhandlere jeg var ved idag..men B&o support indrømmede også at de ikke vidste særlig meget om Beo 5, da den stadig ikke er i handlen...de første skulle komme ud om 7-14 dage...

Det er aldrig før i historien sket, at B&o produkter er kompatibel med andet end B&o..hvorfor så lige nu ?? Jeg tror, at for at den virker på andre AV produkter, skal disse have "B&o remote kit" installeret..

Men ville da være cool hvis de gjorde...

Men jeg har gjort en del forhandlere nysgerrig...og de vil selv prøve at se om den er kompatible, når de modtager den nye Beo 5 i deres forretning..

Såeh jeg håber stadig....ellers må jeg jo til at anskaffe mig noget B&o...naaaa  gas    går ikke af med mit pioneer..

 

 

john

Pioneer PDP-435fde

Pioneer DVR-440H-K

Pioneer VSX LX51

PS-3

JAMO SW 303E

JAMO 8 Series

APPLE TV
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 23:26

Oprindeligt skrevet af John G J John G J skrev:

Det er aldrig før i historien sket, at B&o produkter er kompatibel med andet end B&o..hvorfor så lige nu ??

Jeg tror det er deres plan, at få den ud i så mange hjem som muligt. Lidt samme strategi som med deres telefoner.

Nå, vi må se...

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 23:36

Hej John

Så fandt jeg lidt mere:

Den understøtter:  Beo4 IR protocol, Beo5 IR protocol, RC5, Bitstream, NEC and Raw

Altså lidt af hvert indenfor fjernbetjeningstyper. Raw er måske dem man selv optager (lærer den).

Men desværre ingen Bluetooth - til styring af Playstation 3 - som det ser ud her

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 23:46

Hej John

Men manualen omtaler ikke det med andet udstyr:

Bang & Olufsen Beo5 dansk manual  
Dansk brugsanvisning til fjernbetjeningen Beo5 (800 kb)

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 23:48

Hej Alle

Se iøvrigt B&O præsentationen

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 00:10
@ John

jeg står selv lidt i samme situation som dig, jeg vil gerne have en beo4 eller beo5 til at betjene alt mit skrammel (et syndigt miskmask af forskellige mærker)
Det jeg indtil videre har fundet ud af, er at det kan man sagtens, man skal bare lige...

på www.lintronic.dk kan man købe en box, der modtager b&o betjeningens signaler og oversætter dem til omkring 40000 forskellige apparater, hvis man mangler noget sørger lintronic tilsyneladende bare for at det kommer med i næste opdatering...

Hvad jeg hidtil har haft svært ved at lure, er dog hvor meget opsætning der skal til, men forhåbentlig finder jeg snart noget info fra folk der har prøvet det, ellers må jeg jo lave et emne... overvejer desuden at spørge på om der kan ske at være interesse i et fælleskøb af lintronic systemet.

Håber du finder noget som kan hjælpe dig på ovenstående link

Mvh Ole
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 03:38

Jeg agter selv at købe Lintronics IR converter og et Pioneer xx8 TV når jeg kommer hjem fra USA, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan man får deres IR modtager til at kende forskel på funktionerne idet eksempelvis den firkantede multivælger midt på Beo4 har flere funktioner afhængigt af hvor man befinder sig i menuer og text-TV.

Lintronics udstyr bliver dog hurtigt dyrt hvis man ikke i forvejen har en Beo4 idet man ud over IR modtageren også skal have en skærmet modtager hvis man har plasma-TV, så regningen er pludselig oppe på over 3.000 kr.

Jeg skal indrømme at jeg læser nu heller ikke dokumentation eller præsentationen af Beo5 som om den er en multifunktionsenhed til andet end B&O. Med deres nye mediecenter udstyr er det jo meningen at man skal kunne have en hjemmebiograf der er styret fra denne ene centrale boks, så mon ikke det blot er dét som Beo5 skal kunne kontrollere.



Redigeret af Yakken - 06-September-2007 kl. 03:47
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 08:34

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

@ John

på www.lintronic.dk kan man købe en box, der modtager b&o betjeningens signaler og oversætter dem til omkring 40000 forskellige apparater, hvis man mangler noget sørger lintronic tilsyneladende bare for at det kommer med i næste opdatering...

Hvad jeg hidtil har haft svært ved at lure, er dog hvor meget opsætning der skal til, men forhåbentlig finder jeg snart noget info fra folk der har prøvet det, ellers må jeg jo lave et emne... overvejer desuden at spørge på om der kan ske at være interesse i et fælleskøb af lintronic systemet.

Håber du finder noget som kan hjælpe dig på ovenstående link

Mvh Ole

Man forbinder boksen til sin PC via RS232 eller vist også USB og så konfigurerer man sin enhed til det setup man har. Herefter er det bare at smide den ind i stuen og så kører det.

Du skulle nok have været lidt hurtigere hvis du var ude efter en billigere pris. De har lige hævet prisen fra 1196,- til 1356,- (først prisstigning i 3 år).

Hvis du ude efter brugererfaringer så kik på http://forum.beoworld.org/forums/default.aspx de har de lintronic forum.

Mht knapperne så sende B&O et sammensat signal ud. Dvs at første del af IR signalet angiver kilden, herefter kommandoen. Dvs f.ekf V.TAPE - PLAY, CD - PLAY osv.

I konfigurationsprogrammet kan man se en liste med alle disse komandoer og så tildele den en værdi. Man finder f.eks. koden til et Sony xxxxx TV knap 1 og tildeler den til TV - 1.

Overvejer også om jeg på et tidspunkt skal købe en boks. Den skulle så bruges til min SONY HX750, men problemet er at man på en remote til en HDD optager både har "pil taster"/enter samt 3 taster til at spole frem (alm. FF, chapter FF og knappen til at spinger 30 sek frem). OG så mange knapper har jeg ikke på min Beolink5000 remote. Så det ville være besværligt at skulle bruge div. tastekombinationer.



Redigeret af kim.t - 06-September-2007 kl. 08:40
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 08:39
Hej Peter,
Jeg så godt at der ville komme en prisstigning, imidlertid var jeg bare nødt til ikke at lade det skræmme mig, for jeg vil være sikker på jeg ikke køber katten i sækken, kigger lidt på beoworld, tak for det...

Mvh
Ole
Til top
John G J Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 13:50

Hejsa alle

Tusind tak for nogle gode input...

Bliver spændende at se hvad den kan , når den kommer ud på markedet..

john

Pioneer PDP-435fde

Pioneer DVR-440H-K

Pioneer VSX LX51

PS-3

JAMO SW 303E

JAMO 8 Series

APPLE TV
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu