recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af højtalere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
_-SKI-_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til køb af højtalere
    Sendt: 21-September-2007 kl. 19:12

Hej derude,

First things first... Jeg er ikke voldsomt skarp til hifi, hvilket er grunden til jeg skriver. Jeg søger noget hjælp til at finde noget lyd til min lejlighed.

For tiden har jeg et surround system, som jeg har arvet fra den gamle og er ca. 6-7 år gammelt. Det består af en Reciever: RX-7000R og 5 små satelitter med en tilhørende bass. Alt er JVC.

Dette har hidtil fungeret fint som et surround system, men eftersom mit behov for at høre musik er steget dramatisk, vil jeg nu gerne gøre noget ved det. Jeg søger, (tror jeg... med mindre nogle kan fortælle mig at andet er bedre :) ) et par højtalere til min stue. Som skal fungere som fronthøjtalere i mit surround system og dermed være en del af surround'en, men absolut også fungere som stereo højtalere til at spille musik.

Rent budgetmæssigt ligger jeg i den lidt lavere ende, da jeg søger 2 højtalere til ca. 2000,-. Måske noget mere hvis det rigtige bare skal ejes, men ellers er det mit planlagte budget.

Højtalerne skal stå ved siden af mit tv på gulvet, således der ikke er umiddelbar mulighed for reol plads eller lign til højtalerne. Så regner med gulvhøjtalere umiddelbart.

Jeg har en meget bred musiksmag, så det er ret vigtigt at de spiller fornuftigt allround. Lytter til alt fra metal til hip-hop til pop osv. Jeg har ikke ambitioner om at skulle spille taget af huset, så er vigtigere at det er fornuftig lyd end at der er en masse volume.

- Jeg har ladet mig fortælle, at der er en masse kloge hoveder på dette forum, så håber i kan hjælpe mig derude?  



Redigeret af _-SKI-_ - 21-September-2007 kl. 19:13
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 19:25

 

 Der er noget her, det er et godt mærke.

JBL HØJTTALER CST 55 Kr. 1.999 stk.


Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 02:21
Jeg kan anbefale B&W DM601S3, det er nogle super højtalere. De kan fås i Hifiklubben til 999 kr. stykket. Det er nogle super højtalere.
De er så billige fordi de lige har sendt en ny serie på markedet...
Så centerhøjtaleren kan du få smidt i hovedet for omkring 1000-2000 kr. (den lille). Jeg har dette setup, og det er simpelthen rigtig godt!

Ellers kunne du også tage det anmelder roste KEF, det har været en KÆMPE succes herinde. Jeg tænker på 5005,2 serien!

/Simon 
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Der er noget her, det er et godt mærke.

JBL HØJTTALER CST 55 Kr. 1.999 stk.
 
Hej!
 
Det VAR et godt mærke......men det er mange år siden.

Desuden er prisen jo det dobbelte af hvad der spørges efter her!

Til dette beskedne budget er det første der falder mig ind Dali fra HFK eller XTZ fra Sverige.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
_-SKI-_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 10:00

- JBL HØJTTALER CST 55 Kr. 1.999 stk.

Har kigget lidt på disse, og de ser jo fantastiske ud. Men som Irev skriver, er de jo umiddelbart lidt uden for min pris klasse, selv om jeg kan se dem stå og spille i stuen allerede!  Kunne dog godt tænke mig at høre lidt mere om dem, for har læst nogle anmeldelser og der scorer de jo en god karakter, men det er som et surround sæt. Hvordan klarer disse højtalere sig uden en sub? For der er jo ikke den store bass enhed i dem, så mit spørgsmål er hvorvidt de kan spille til mit behov? I forvejen er jeg jo netop træt af, at sub'en står og brummer i hjørnet når jeg spiller musik, så højtalerne skal gerne kunne trække det selv. Men det kan de måske? Irev skriver i øvrigt at det VAR et godt mærke? Hvordan skal det forstås?

 

- B&W DM601S3

Det kunne sagtens være noget i dette prislag der var det rigtige for mig, men det er reolhøjtalere, hvilket kan være et problem da jeg ikke har en reol eller lign. at sætte dem på. Vil i øvrigt gerne undgå at skulle hænge dem op på væggen.  Hvad vil et par standere koste? Jeg var i tapeconnection hvor de fortalte om standere i 1000-1500,- klassen, og det virker som utroligt meget for at placere dem i den rigtige højde. Modsat skal det jo ikke være standerne der trækker kvaliteten ned. Hvor meget skal jeg forvente at smide oveni til standere, såfremt det bliver reolhøjtalere mit valg falder på?

 

Dali har jeg selv overvejet, men mit problem ligger i at finde den rigtige model. Så søger egentlig decideret modeller inden for de forskellige mærker, også selv om det er lidt krævende.

 

Sætter stor pris på svarende! - Og ved godt det til syvende og sidst er mig der skal høre og beslutte hvilken det skal være, men med jeres hjælp vil jeg gerne have nogle konkrete modeller som jeg kan gå ned at høre på, og se på for den sags skyld. Udvalget er bare enormt overveldene for en nybegynder og ved at der er stor forskel på hvad man smider penge efter, så jeres guldkorn vil blive værdsat!



Redigeret af _-SKI-_ - 22-September-2007 kl. 10:01
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 00:52
Hej Ski,
Jeg tror ikke på at du til 1000 kr. stykket finder nogle gode gulvhøjtalere.
DU kan sagtens undgå at sub´en brummer under musik, det kræver bare en god fortærker og en ordenligt kabel, samt i sidste ende en god sub selvfølgelig!
HVIS du IKKE vil have nogen sub, så vil jeg fraråde Dali, da de er meget lyse i lyden, der er ikke så meget bas i dem. Der er mere bas i B&Ws højtalere. Men det er jo en smagssag.
Så hvis du vil have det hele, til ingen penge, så syntes jeg du skal snuppe de B&W, de er sat rigtig meget ned i pris.
HVis ikke, syntes jeg stadig du skal gå efter nogle gode kompakt højtalere og så købestativer til. Det kan være du kan finde nogle brugt?
Standere forringer ikke lyden, med mindre de er små, lette og rasler = noget billigt lort!
Jeg har disse standere:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hoejttaler/vm_ acoustics_stand_sort_52cm.htm
De fungerer super, der er tyngde i dem og de står godt på gulvet og højtalerne står godt på dem. Og så koster de kun 999 kr for et par, altså ca. 500 kr. stykket!!  
Eller så er der disse højtalere:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/bw_dm 686_hoejttaler_sort_ask.htm
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/dali_ concept_1_hoejttaler_kirsebaer.htm
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/dali_ concept_2_hoejttaler_kirsebaer.htm
Ellers ku du overveje noget SVS fra www.lsound.no, de er også blevet ret populære!!
Så kommer du godt nok lidt over budgetet, MEN man kan jo ikke få det hele, vel?  

/Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
_-SKI-_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 16:07
Jeg har været ude i dirverse butikker og høre lidt på nogle højtalere, og har indset at 2000,- ikke vil være nok til at dække mit egentlige behov, derfor har jeg fordoblet det. Idag var jeg så i hifiklubben og lytte til nogle gulvhøjtalere. Deriblandt Dali Concept 6 til 2000/stk, og syntes umiddelbart ganske godt om lyden. Hvilke erfaringer har i med disse højtalere? Jeg bliver virkelig også nød til at høre hvad i synes om JBL's HØJTTALER CST 55? Jeg synes det er det fedeste design, og kunne godt se mig selv købe dem, men jeg frygter måske lyden ikke er helt så god som andre (mindre designvenlige) højtalere?

Redigeret af _-SKI-_ - 26-September-2007 kl. 16:09
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 10:11

Hej igen,
Concept er ingen dårlig serie, og der er jo rig mulighed for at udygge senere hen. Så du får et fuldt set surround, og hvis du vil, en reciever der virkelig kan trække dem. Så dem kan jeg da kun anbefale. Jeg kiggede selv på IKON serien også, men de er lidt dyrere.
JBL kender jeg intet til, men kan se de har fået ok/gode anmeldelser... Hvis du ikke kan lytte til dem, kan du måske bestille dem hjem, og bare leverer dem retur hvis du ikke syntes de er noget alligevel!
Jeg kan se at fona har dem, mon ikke du kan lave en deal med dem der?
Den serie er der jo også både center, sub og baghøjtalere i. Jeg syntes især at C S 6000 sat ser fede ud...

/Simon

 

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 23:46

prøv at se på www.canton.de

jeg har 4 af dem her
http://www.canton.de/de-produktdetail-archiv-cd100.htm 

en af den her
http://www.canton.de/de-produktdetail-cdserie-cd50ii.htm

og en af den her
http://www.canton.de/de-produktdetail-plusas-as125sc.htm

det er virkeligt god kvali, de har vundet en del priser. Brugt ét år, står i org. emballage og sælges under halv pris - 3000kr. for hele dynen...

Til top
_-SKI-_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 21:32

Hej igen derude,

Så har jeg investeret i et par højtalere!

Et par System Audio 1150. Fik en godt tilbud jeg ikke kunne sige nej til

Synes de spiller helt fantastisk, lige mig! - er der nogle der har erfaring med dem? Nu skal der sparres sammen til en ny reciever og en cd afspiller.

Tusind tak for de indput der har været, har virkeligt hjulpet mig i den rigtige retning og sider på 3. time med et smil/grin fra øre til øre.

- Signing out for now

Peter

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 09:19
Det var da så lidt...  Og mange gange tillykke med dine nye højtalere...  Det er virkelig nogle lækre sager du har fået dig der, de spiller sgu i mange år...

/Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af claust claust skrev:

prøv at se på www.canton.de

jeg har 4 af dem her
http://www.canton.de/de-produktdetail-archiv-cd100.htm 

en af den her
http://www.canton.de/de-produktdetail-cdserie-cd50ii.htm

og en af den her
http://www.canton.de/de-produktdetail-plusas-as125sc.htm

det er virkeligt god kvali, de har vundet en del priser. Brugt ét år, står i org. emballage og sælges under halv pris - 3000kr. for hele dynen...

 

Er dine også sølv?

/Martin
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu