recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IHC NET installation i nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIHC NET installation i nyt hus

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: IHC NET installation i nyt hus
    Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 21:13
Hej,

Jeg står og skal til at i gang med at bygge nyt hus. 170 m2.
Byggeriet er en totalentreprise fra et af de mange byggefirmaer der tilbyder dette. Så prisen inkluderer også en standard el installation.
Nu står jeg så og skal til at have møde med elinstallatøren omkring evt. ønsker til specialinstallation, og jeg er sikker på jeg vil have IHC NET. Jeg har fået en prisliste fra ham på IHC nu, altså en liste over ekstraomkostninger for IHC installation.

Here goes..

IHC standard bolig pakke: 34.000 + moms
Multimedianet (IHC NET ?): 30.500 + moms (12 dobb. stik)

Bliver jeg tørret, eller lyder rimeligt?

Jeg er desværre blevet lidt skeptisk, da vi hos f.eks. vvs leverandør og fliseleverandør har fået tilbudt mindst 3x alm. pris på de ting vi har ønsket ekstra til huset. Her har vi heldigvis kunne trække de ting ud af entreprisen og finde alternative steder at handle og har kunnet give dem fingeren, men vi kan ikke rigtigt gøre det nu mht. elinstallation, og vi har heller ikke rigtigt nogen ide om hvad sådan noget koster. Så jeg skriver her, i håb om der findes nogen der kan give mig et praj om prisen er ok.

Tak for alle svar.
J.J.

Til top
Laffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2007
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 21:29

Oprindeligt skrevet af Jumper Jumper skrev:

Hej,

Jeg står og skal til at i gang med at bygge nyt hus. 170 m2.
Byggeriet er en totalentreprise fra et af de mange byggefirmaer der tilbyder dette. Så prisen inkluderer også en standard el installation.
Nu står jeg så og skal til at have møde med elinstallatøren omkring evt. ønsker til specialinstallation, og jeg er sikker på jeg vil have IHC NET. Jeg har fået en prisliste fra ham på IHC nu, altså en liste over ekstraomkostninger for IHC installation.

Here goes..

IHC standard bolig pakke: 34.000 + moms
Multimedianet (IHC NET ?): 30.500 + moms (12 dobb. stik)

Bliver jeg tørret, eller lyder rimeligt?

Jeg er desværre blevet lidt skeptisk, da vi hos f.eks. vvs leverandør og fliseleverandør har fået tilbudt mindst 3x alm. pris på de ting vi har ønsket ekstra til huset. Her har vi heldigvis kunne trække de ting ud af entreprisen og finde alternative steder at handle og har kunnet give dem fingeren, men vi kan ikke rigtigt gøre det nu mht. elinstallation, og vi har heller ikke rigtigt nogen ide om hvad sådan noget koster. Så jeg skriver her, i håb om der findes nogen der kan give mig et praj om prisen er ok.

Tak for alle svar.
J.J.

 

Jeg fik IHC boligpakken 25200kr incl.moms oven i den almindelige elpris.

Så syns det lyder lidt højt med den pris du har fået. Men mindes at den vejledende pris er 35K incl moms, men ikke sikker.



Redigeret af Laffer - 11-Oktober-2007 kl. 21:31
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 10:54

Er disse ting ikke meget afhængig af boligstørrelse samt udformning?

 

Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Laffer Laffer skrev:

 

Jeg fik IHC boligpakken 25200kr incl.moms oven i den almindelige elpris.

Så syns det lyder lidt højt med den pris du har fået. Men mindes at den vejledende pris er 35K incl moms, men ikke sikker.



Ok, tak for det.
Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er disse ting ikke meget afhængig af boligstørrelse samt udformning?

 



Njaa, det ved jeg ikke. Men det er et nyt hus, så jeg tror ikke det betyder det store. Jo, naturligvis hvis det er 3 etager eller med underjordiske gange osv, men det er et ganske alm. 1 plans hus.
Til top
Mmoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Jumper Jumper skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er disse ting ikke meget afhængig af boligstørrelse samt udformning?

 



Njaa, det ved jeg ikke. Men det er et nyt hus, så jeg tror ikke det betyder det store. Jo, naturligvis hvis det er 3 etager eller med underjordiske gange osv, men det er et ganske alm. 1 plans hus.

Jeg har fravalgt IHC Net da jeg ikke syntes det lever op til mine ønsker om deling af Tlf-antenne-nettet osv.

Jeg har trådløse telefoner, alm antenne og pt kun 1 pc'er på nettet .

Og når ungerne bliver størrer er de helt sikkert kommet noget nyt grej som er hurtiger og smarterer end IHC Net

jeg ville IKKE installerer det i et nyt hus idag

læg istedet nogle tomme rør og tomme dåser i og læg 25% extra end du lige nu regner med !!



Redigeret af Mmoo - 16-August-2008 kl. 17:59
Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 18:39
Hej Mmoo,

På hvilken måde lever det ikke op til dine behov, hvis jeg må spørge.
Jeg SÅ ivirig efter at gøre det rigtigt nu her når huset alligevel skal bygges og der skal føres ledninger rundt. Ud over, at jeg har en del computere syntes jeg det lød så fedt med IHC pga, at jeg kunne distribuere signat fra f.eks. DVD eller xbox360'eren ind til TV'et i soveværelset og i andre rum for den sags skyld.

/Jumper


Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er disse ting ikke meget afhængig af boligstørrelse samt udformning?

 

Jo, og bl.a også om alle rum skal have IHC net.

Hjemme hos os har vi både IHC og IHC Net, og hvis vi skulle bygge nyt ville vi måske vælge IHC igen men ikke NET, med mindre NET er udbygget siden vi fik det installeret for 6 år siden. Den generation vi har kan ikke mere end hvad et godt trådløst netværk ikke kan.

Til top
Mmoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 21:23

Oprindeligt skrevet af Jumper Jumper skrev:

Hej Mmoo,

På hvilken måde lever det ikke op til dine behov, hvis jeg må spørge.
Jeg SÅ ivirig efter at gøre det rigtigt nu her når huset alligevel skal bygges og der skal føres ledninger rundt. Ud over, at jeg har en del computere syntes jeg det lød så fedt med IHC pga, at jeg kunne distribuere signat fra f.eks. DVD eller xbox360'eren ind til TV'et i soveværelset og i andre rum for den sags skyld.

/Jumper


Nu har vi alle jo forskellige behov og forskellige forudsætninger samt hvad kan man selv lave.....

Men pt. har vi ikke brug for net stik i mere end et rum og antennen har jeg ført ned i de rum som skal have et stik.

bag vores tv har jeg ført et 100mm rør ned fra loftet og deri kan jeg lægge de kabler som jeg har & fremtidligt får brug for .. samt mange tomrør fra dåser til loft.. Men jeg kan jo også selv lave alt dette fortrådning

Kan men ikke selv lave diverse løsninger mht. kabelføring o.s.v. er IHC et muligvis et ok valg for nogle MEN jeg ville ikke bruge det da jeg mener det ikke er fremtidssikret, omvendt kan det leverer dine ønsker så fint..

husk at den fulde glæde ved IHC kræver at du selv kan/vil programerer controlleren..

Til top
JackDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2007
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 22:46

Hvis det er, så kan du jo prøve og se nærmere på Smart House i stedet.

Ved ikke helt om det er billigere, men det skulle ihf. være lige så godt, hvis ikke bedre end IHC.

Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 23:19
ok, det var måske også en mulighed. Kan jeg på samme måde distribuere mit Mediecenter, DVD signal osv rundt på alle tv i huset på smarthouse?
Det er nemlig hovedsageligt denne funktion jeg er ude efter.


Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 23:35

Jeg er netop flyttet til et nyt hus med IHC-net og jeg er umiddelbart glad for det. Jeg kan få antenne i alle rum,sågar i bad ved jacussien og selvfølgelig i soveværelset. Jeg har godt nok trådløst netværk,men jeg har en stor farve-laser printer som alle i huset kan bruge,og den virker bedre ved kabel end trådløs kommunikation.

Telefonerne er trådløse,men jeg har en fax som jo skal have kabel.

Desuden er der jo idag masser af muligheder for fil-deling, billeder, video og musik så der er masser af muligheder i det.

Jeg har dog endnu ikke leget ordentligt med det, men forventer a få glæde af det.

Vores installation er temmelig omfattende og i et hus på 220 kvm., og her betyder størrelsen altså noget....   idet IHC-net kabel koster 50 kr/meter.

 

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu