recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ  100109
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ 100109

 Besvar Besvar Side  <1 23456 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
funfact Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2011
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér funfact Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2011 kl. 13:33
Wow! that really cool. I like it so much. Thanks for sharing your wonderful post.


____________________________
I want to be free.
Fun Fact.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 17:08
Ja, så er jeg også sprunget på Lintronic vognen. Har lige betalt min bestilling, men får først varen i slutningen af Januar.

Skal også lige have fundet mig en Beo4.

Til andre interesserede kan jeg fortælle at der lige nu er en del penge at spare, hvis man køber online og betaler inden 1/1.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mikkelsen1980 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-September-2007
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 20:22
Det skulle være for at ungdå, at stb/dvd/ps3 skal kodes dobbelt. Som standard skal den jo tænde tv, når jeg trykker f.eks. dvd.
 
Måske det ikke giver mening - jeg får min remote i morgen, så må jeg i gang med at teste det.
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 19:23
Hvorfor så ikke bare lade "TV" være trigger for "TV-mode", og "SAT" være trigger for "Projektor-mode" ???

Redigeret af ClausJ - 05-November-2010 kl. 19:24
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
mikkelsen1980 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-September-2007
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 13:02
Hvis jeg sætter f.eks. SAT knappen til at tænde projektor - og sørger for, at TV-variablen bliver større end 1 fra starten.
 
Så rammer TV-variablen aldrig 1 og triggeren udløses ikke.


Redigeret af mikkelsen1980 - 05-November-2010 kl. 13:03
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 12:41
Jeg er ikke sikker på at jeg kan følge dig ?
 
Hvordan skal boksen vide om du ønsker at tænde TV eller projektor ?
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
mikkelsen1980 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-September-2007
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 11:48

Tænker lidt i variables med hensyn til at genbruge tv/dvd/ps3 modes til projektor. Hvis jeg tæller variable 2 op, når jeg aktivere projektor, så kan jeg jo undgå at tænde tv, når jeg trykker på tv mode.

Projektor-mode:
Tænd projektor, Add 2 til TV_Variable, Add 1 til Projektor_variable

TV-mode:
Tænd STB-box,  Add 1 til TV_Variable, skift til hdmi1

TV_Variable = 1:
Tænd TV

Projektor_variable = 1:
Sluk tv

Men spørgsmålet er så, om tv alligevel tænder, hvis den får besked på at gå til hdmi1.
Man kan vel ikke lave en form for IF-sætning i en macro? Så jeg undgår at sende skift til hdmi, hvis Projektor_variable er større end 1.

Ved sluk af projektor, sættes både Projektor_variable og TV_variable til 0.

Til top
mikkelsen1980 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-September-2007
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 07:36
En anden udfordring for mig bliver nok, at jeg også har en projektor.
 
Enten skal jeg jo lave 2 af hver aktivitet, Se TV, PS3 og DVD. De skal i den forstand være helt ens, bortset fra, at det ene sæt skal tænde tv og det andet sæt skal tænde projektor.
 
Ved ikke hvordan man kan lave det smart.
Til top
mikkelsen1980 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-September-2007
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 12:47
Jep, det er forståeligt. Om jeg kan finde ud af at lave det, er så en anden sag ;)
 
Havde svært ved at finde info om discrete kommandoer til de bokse, kan fint finde til Pana tv :)
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af mikkelsen1980 mikkelsen1980 skrev:

Det lyder godt. Jeg har først lige fået boksen i går, får min remote på lørdag. Så er ikke stødt i problemer endnu.
 
Måske jeg skal starte med at indstille hvert apperat til en start.
Ja, det er en god ide - man mister let overblikket, og så er det ofte en god ide at starte helt forfra (synes jeg)
Så mangler jeg bare en dvb-c boks, som kan tage discrete power on/off også. Antenneforeningen lige skiftet til Canal Digital. Ved ikke om deres Sagem bokse kan det.
Det er ikke nødvendigt med discrete on/off. Brug "Variables" i stedet - det giver "næsten" det samme. Det kan være lidt langhåret at gennemskue ideen i at bruge "Variables", men jeg forsøger:
 
Ideen er at man ændrer en tilstand i boksen. Hvergang du f.eks trykker "TV" skal boksen tælle en op. Den starter altid på 0 efter slukket tilstand, og hver gang du trykker, bliver der lagt 1 til.
Dermed tæller den op ..1....2....3......4.....5 osv. Hvergang du så trykker Standby på Beo4, nulstilles tælleren.
Ideen er at boksen kun sender "power" kommando når tilstanden ændrer sig til 0, eller går fra 0 til 1......ellers ikke. Er det nogenlunde forståeligt, ellers må jeg skrue op for pædagogikken Smile
 
Har du kodet det som aktiviteter? Eller hvert apperat for sig?
Hvert apparat for sig. Fremkommer der så flere aktiviteter på den samme kommando - f.ex. TV - spørger den om du vil oprette en makro, hvilket du bekræfter. Så sender boksen alle kommandoer i den rækkefølge - du kan selv ændre rækkefølgen, hvis du synes.


Redigeret af ClausJ - 04-November-2010 kl. 11:59
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
mikkelsen1980 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-September-2007
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 10:20
Det lyder godt. Jeg har først lige fået boksen i går, får min remote på lørdag. Så er ikke stødt i problemer endnu.
 
Måske jeg skal starte med at indstille hvert apperat til en start.
Så mangler jeg bare en dvb-c boks, som kan tage discrete power on/off også. Antenneforeningen lige skiftet til Canal Digital. Ved ikke om deres Sagem bokse kan det.
 
Har du kodet det som aktiviteter? Eller hvert apperat for sig?
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af mikkelsen1980 mikkelsen1980 skrev:

Er den her tråd helt død?

Kunne godt bruge lidt tips til, hvordan i har sat det hele op.
Bare skyd, så skal jeg nok forsøge at hjælpe

Hvis man f.eks. trykker TV, så skal TV tænde, gå til et AV input og en DVB-C boks skal ligeledes tænde.

Men hvad hvis man så trykker CD, så skal CD-afspiller selvfølgelig tænde. Men slukker I så alle andre enheder igen? Altså TV og DVB-C boks.
Kun hvis du har bedt den sende off-kommandoer til de andre apparater, når du trykker ex. CD

Hvor godt sender lintronic som standard? Skal jeg have ekstra IR sendere sat til?
Jeg har mine apparater til at stå i et åbent møbel - dvs. 2 rum ved siden af hinanden og ingen låger - Lintronic-boksen står i det ene rum, og jeg har aldrig oplevet problemer med dårlig rækkevidde. Den sender, minimum, lige så kraftigt som Beo4, og du ved formodentlig selv hvor lidt retningsbestemt den skal peges.
Kun hvis apparaterne er lukkede inde bag en låge, bør det være nødvendigt med ekstra IR-sender (med forbehold for ekstreme forhold)
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu