recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ  100109
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ 100109

 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 09:27
Får du den overhovedet tændt?

Hvad sker der, hvis du trykker på power flere gange?


Jeg ville gøre sådan her:
Mode                Trigger   Action
V.MEM              V.MEM - Variable 1 plus 1
V.MEM              Power  - Variable 1 set to 0
 
Variables        - Var_1  - =0 - Yousee boks "power" 
Variables        - Var_1  - =1 - Yousee boks "power" 

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 09:32
Den tænder godt nok, og slukker også, når jeg trykker "power", men trykker jeg V.MEM i tænd tilstand, slukker den - trykker jeg V.MEN endnu en gang, tænder den......og sådan bliver det ved.
 
Jeg kan ikke gennemskue om det er fordi variablen ikke tæller rigtigt op, eller hvad der sker.
Som sagt, virker det fint med de to HW 5, jeg har Confused
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 11:14
Og du er sikker på at du ikke har et andet sted i din memory map, hvor du refererer til Yousee power?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 11:19
Næsten sikker, men jeg checker lige i aften, og kopierer memorymap'en ind i tråden
(jeg er lige startet med programmeringen, så den er ikke så lang endnu Wink)
 
Claus
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 21:49
Jeg pakker mine røde ører sammen Embarrassed
 
Der havde sneget sig en ekstra "power" kommando ind, og efter den er fjernet, virker det Big smile
 
Tak for hintet, Klaus Clap
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 22:58
Velbekom.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 18:22
Lige en lille update med mine erfaringer, efter at have programmeret og brugt HW 6.1 i nogen tid.
Programmeringen gik smertefrit, om end det tager noget tid. Den nye Beo4 er SUPER til det, da der er flere muligheder for navigation, med den nye joystick i midten.
I den nye HW 6.1 er der ikke længere IR-modtager indbygget, og det betyder at der SKAL extern IR-modtager på.
Jeg havde heldigvis en modtager liggende, fra tidligere køb, og den blev sluttet til (det er Lintronics modtager - den samme som B&O selv bruger)
Hold nu k***, en forskel i forhold til den indbyggede modtager i HW 5 !!
Uanset hvor Beo4 peger hen, modtager øjet koderne, og det fungerer bare ! Jeg skulle have brugt det tidligere, for der er verden til forskel på at bruge den interne IR i HW 5, og så til at bruge den externe Thumbs Up
Nu skal jeg i gang med at sætte mit mediacenter op, og vender tilbage når det er fuldt Beo4-integreret Big smile
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 10:00
Lige et spørgsmål til dette emne:
Følger SW-licensen boksen eller konfiguratoren ?
Jeg har jo en gammel HW 5 boks, som jeg pt. ikke bruger, men kan jeg programmere den vha. konfiguratoren på min computer, som jeg installerede, da jeg fik HW 6 boksen, eller skal jeg bruge licensen, som fulgte med den gamle boks ?
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 17:47
Beoplay S8 connection Hub kan ikke registre input fra min -238 når jeg vil lære den IR volumen. 
Nogen der kender til noget lingende? 
Det virker fint med at lære den IR direkte fra fjernbetjningen (har prøvet flere forskellige) Men så snart signalet kommer fra lintronic registre den det ikke.

Nogle forslag?


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 18:42
Hvad har du kodet ind som volumenkilde i Lintronic? Virker det fra Configurator-softwaren, hvis du tester kommandoen før den uploaded?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 19:25
Har kodet min yousee fjernbejning, og har også prøvet med andre bla min argon forstærker. Det virker heller ikke fra configurator softwaren.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Rough Rough skrev:

Beoplay S8 connection Hub kan ikke registre input fra min -238 når jeg vil lære den IR volumen. 
Nogen der kender til noget lingende? 
Det virker fint med at lære den IR direkte fra fjernbetjningen (har prøvet flere forskellige) Men så snart signalet kommer fra lintronic registre den det ikke.


Hvilket signal bruger du som volumenkontrol fra Lintronic?
Har du programmeret S8 om, inden du bruger Lintronic boksen?
Er der overhoved grund til at bruge Lintronic boksen, når S8 kan lære fjernbetjening direkte?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu