recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ  100109
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ 100109

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 15:52

Det var lige det jeg søgte. Tak for informationerne.

Jeg giver dig ret i at man oftest ikke har brug for at benytte menuen andet end den ene gang man indstiller farver og lignende, men visse TV har jo elektronisk programguide mv. som kunne gå hen at blive handy. Den tid den sorg.

FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 16:12

Præcis... til den tid, koder du bare om, hvis det er nødvendigt, eller også laver du som nævnt et mode du bruger til menuerne, eller, hvis du er lidt mere tålmodig end mig, så laver du macro'er på piletasterne

Ole

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
IseeU Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IseeU Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 07:01

Hej Fumper.

Så er jeg så småt begyndt og lege med boksen

Jeg skulle dog først lige komme mig over det lækre billede på min Pioneer 428 XD

Jeg er dog støt på et problem.

Hvordan løser man egentlig on/off på et Pioneer plasma hvor man tænder og slukker på den samme knap? Jeg ville jo gerne at jeg kan trykke på beo4'eren på lad os sige tv så tvet tænder og så ville jeg gerne slukke det ved at trykke tv og den røde power off.

 

Den sender jo det samme signal når jeg trykker på tv, dvs. så slukker jeg tvet når jeg trykker på tv igen.

 

Det kan godt blive et problem når man nu evt. også tænder for dvden også gerne vil skrue op eller noget på tvet. Så skal jeg jo trykke på tv på beo4 for at sende tv commandoer.

Du skriver at du har lavet noget der hedder discrete on og off... Hvordan det

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 09:49

Nu ville jeg gerne have været pissekæk og sagt "google er din ven" imidlertid er jeg så knap så kæk og siger "den der tråd om emnet på lintronic.dk som man kun finder fordi man ved den er der"-er din ven

Pioneer Plasma Discrete

Nu er jeg ikke hjemme lige nu, så kan ikke 100% forklare hvordan du bærer dig ad med at bruge dem, men jeg plejer vist at smide dem i codelearn, og så får jeg en kode ud af det som jeg kan teste på tv'et, den skal så bare gemmes i filen for dit tv. Ellers så sig lige til igen, så kan jeg hjælpe dig i aften.



Redigeret af fumper - 11-December-2007 kl. 11:54
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
IseeU Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IseeU Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 12:12

Aha  Det vil jeg da forsøge når jeg kommer hjem.

 

Tusind tak for hjælpen  

 

Til top
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Venomous Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af IseeU IseeU skrev:

Hej Fumper.

Så er jeg så småt begyndt og lege med boksen

Jeg skulle dog først lige komme mig over det lækre billede på min Pioneer 428 XD

Jeg er dog støt på et problem.

Hvordan løser man egentlig on/off på et Pioneer plasma hvor man tænder og slukker på den samme knap? Jeg ville jo gerne at jeg kan trykke på beo4'eren på lad os sige tv så tvet tænder og så ville jeg gerne slukke det ved at trykke tv og den røde power off.

Den sender jo det samme signal når jeg trykker på tv, dvs. så slukker jeg tvet når jeg trykker på tv igen.

Det kan godt blive et problem når man nu evt. også tænder for dvden også gerne vil skrue op eller noget på tvet. Så skal jeg jo trykke på tv på beo4 for at sende tv commandoer.

Du skriver at du har lavet noget der hedder discrete on og off... Hvordan det

Har du haft brug for at købe IR-øje?

Og til Fumper, hvor meget har du kunne gemme boksen væk?

Kan du eventuelt tage et billede af dit setup?

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 19:55
Ja ir øjet var for mig uundgåeligt... der er for meget IR støj fra min skærm til at boxen kunne fungere..

indtil videre eksperimenterer jeg lidt med forskellige placeringer af boksen, og er nede på 2 muligheder enten ovenover min radiator eller hængende i det øverste hjørne af min stue...  radiatoren ville passe mig bedst... for så er der nærmest ingen mulighed for at nogen går i vejen for den...

jeg kommer forhåbentlig på et tidspunkt til at tage nogen billeder af alt mit legetøj, men lige nu venter jeg på at få ir øjet til min PS3, når den er på, og fungerer, finder jeg den endelige placering for boksen, og får taget nogle billeder af hele setuppet :-)

Ps. IsseU hvordan går det med dit setup?



Redigeret af fumper - 03-Januar-2008 kl. 19:56
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Venomous Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 20:19

Okay... Tja, man må jo bare lige prøve sig frem.

Hvilket ir øje er det du har købt til din ps3 og hvordan vil du få tænd/sluk til at virke?

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 20:31
ir øjet er købt hos en nørd fra austin der hedder mike, og efter hvad de siger, så er hans produkt virkelig sejt, men jeg venter lige med at rose det til skyerne til jeg har prøvet den

Power on/off fungerer lidt mystisk, man sætter et klistermærke på power knappen, hvor der stikker en ledning ud fra, dette klistermærke "spoofer" at der bliver trykket på knappen, og jeg er lidt spændt på at se hvor godt jeg kan få det til at se ud... mere om det i de kommende uger
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Venomous Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 20:45

Okay...

Glæder mig til at høre mere om det.

Bestiller nok en lintronic i løbet er de næste par dage, er helt solgt.

Er dog i tvivl om jeg kan få det til at virke med min yamaha surround reciever.

Der skal man dreje på et hjul alt og trykke på en knap for at skifte mellem de forskellige indgange.

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Venomous Venomous skrev:

Okay...

Glæder mig til at høre mere om det.

Bestiller nok en lintronic i løbet er de næste par dage, er helt solgt.

Er dog i tvivl om jeg kan få det til at virke med min yamaha surround reciever.

Der skal man dreje på et hjul alt og trykke på en knap for at skifte mellem de forskellige indgange.



Hej Venomous,

hvad er det for en receiver du har?

Mvh Ole
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Venomous Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 10:28

Den hedder RX-V595aRDS.

Mvh.

Clement

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu