recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optoma HD70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptoma HD70

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
TeknikTumpe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Emne: Optoma HD70
    Sendt: 10-Januar-2008 kl. 21:29

Hej

Nu har jeg haft optoma'en i et stykke tid og min begejstring er ikke blevet mindre, jeg er simpelthen ovenud glad, tilfreds og har absolut ikke fortrudt mit køb på nogen måde .

Jeg købte den stort set kun til at se film på og ikke tv, men jeg må da indrømme, at jeg nu alligevel har set tv på den et par gange efterhånden, og jeg synes personligt at billedet er meget bedre end forventet.. Jeg vil helt sikkert anbefale projectoren til andre, men så også understrege at det er min første projector .

Hilsen Tumpe..



Redigeret af TeknikTumpe - 10-Januar-2008 kl. 21:39

LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Selv en TeknikTumpe skal starte et sted"   
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af Naite22 Naite22 skrev:

Jeg har et SERIØST spørgsmål til dem som mener de kan svare på det! Hvis man er i tvivl, så please, lad vær med at svare overhovedet

Jeg vælter konstant frem og tilbage mellem nogle projektorer, og jeg aner ikke hvilken en jeg skal købe! Nu er det således at jeg har fået et job i Hi-Fi Klubben, og der har de en Optoma HD80 (FULL HD) på display i kælderen! Jeg må sige at det ser rimelig fedt ud, men jeg har ikke så meget andet at sammenligne med. Jeg var villig til at gå helt op på 40.000kr og spendere det på en projektor! Jeg har kigget på Mits HC6000, og JVC's HD-1!... Og så har jeg lige set denne Optoma HD80 på arbejdet. Jeg kan nemlig få en del rabat på den, Og på den måde ryger der også en del af prisen

Hvor meget mere får jeg for pengene hvis jeg vælger en Mits HC6000 eller en JVC HD-1, med hensyn til skarphed, kontrast og det hele? Jeg kan bare ikke lade vær med at tænke på hvor uhyggeligt mange penge jeg sparer ved at købe den Optoma istedet, frem for hvis jeg køber en Mits HC6000, eller en JVC-HD1!

På forhånd, tak!



Hejsa

Kom da endelig forbi og se om du kan se forskellen, jeg har både HC6000 og JVC HD1 monteret i biffen

Det er det bedste råd du kan få, se det selv og få dine egne erfaringer, fremfor at vi siger den ene er bedre end den anden, da vores oplevelser med projektore varierer en del fra person til person.
"nogen vil hellere have datteren andre snupper moderen"

Jeg ville faktisk enormt gerne ud og se en demonstration af de to projektorer. Problemet er at jeg IKKE har kørekort, og bor i Hørsholm. Det er lidt et problem at finde hele vejen ud til dig så

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Naite22 Naite22 skrev:

Jeg har et SERIØST spørgsmål til dem som mener de kan svare på det! Hvis man er i tvivl, så please, lad vær med at svare overhovedet

Jeg vælter konstant frem og tilbage mellem nogle projektorer, og jeg aner ikke hvilken en jeg skal købe! Nu er det således at jeg har fået et job i Hi-Fi Klubben, og der har de en Optoma HD80 (FULL HD) på display i kælderen! Jeg må sige at det ser rimelig fedt ud, men jeg har ikke så meget andet at sammenligne med. Jeg var villig til at gå helt op på 40.000kr og spendere det på en projektor! Jeg har kigget på Mits HC6000, og JVC's HD-1!... Og så har jeg lige set denne Optoma HD80 på arbejdet. Jeg kan nemlig få en del rabat på den, Og på den måde ryger der også en del af prisen

Hvor meget mere får jeg for pengene hvis jeg vælger en Mits HC6000 eller en JVC HD-1, med hensyn til skarphed, kontrast og det hele? Jeg kan bare ikke lade vær med at tænke på hvor uhyggeligt mange penge jeg sparer ved at købe den Optoma istedet, frem for hvis jeg køber en Mits HC6000, eller en JVC-HD1!

På forhånd, tak!



Hejsa

Kom da endelig forbi og se om du kan se forskellen, jeg har både HC6000 og JVC HD1 monteret i biffen

Det er det bedste råd du kan få, se det selv og få dine egne erfaringer, fremfor at vi siger den ene er bedre end den anden, da vores oplevelser med projektore varierer en del fra person til person.
"nogen vil hellere have datteren andre snupper moderen"
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2006
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 01:38

For lige at komme tilbage til topic!?

Optoma HD70 - hvad er folks erfaringer/meninger om den projektor?

Eller rettere, hvilke andre projektorer bør jeg se på hvis:

A) Mit budget er ca. 6K ex kabler og lærred.

B) Jeg ønsker en 720p 16:9 projektor med et throw på ca. 1,9 (så jeg kan få et ca. 86" - 88" billede på ca. 3,6 - 3,7 meters afstand). Det er det største  billede jeg kan lave uden at flytte mursten, og den pæneste placering af projektor. Jeg kommer derved til at se billedet i ca. 1.5x.

C) Jeg har IKKE brug for horz. lens shift overhovedet og kun måske brug for en meget lille vert. justering - intet ekstremt.

D) Jeg er alt andet lige mere til DLP end LCD, og støj betyder en del, da jeg ikke altid "hører" film på fuld knald.

E) Der vil ikke altid være fuldstændigt mørkt (stor stue). Der vil dog være rimeligt mørkt (mørke rullegardiner, ingen hvide vægge, mørkere lofter, men lidt indirekte lysindfald fra den anden ende af stuen).

Ligenu kan man få Optoma HD70 til:

11.000.- i ElGiganten (VI VIL VÆRE BILLIGST)

7.500.- i HifiKlubben (og Metro som ofte har 10-15% på al elektronik).

6.500.- hos Just Buy It

ca. 5.500.- i Tyskland (<€700)

Og latterlige $699 i US !#¤%&?!@$#!@!?!@#¤%&!?!



Redigeret af Hooks - 03-Januar-2008 kl. 02:51
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 01:28

Jeg har et SERIØST spørgsmål til dem som mener de kan svare på det! Hvis man er i tvivl, så please, lad vær med at svare overhovedet

Jeg vælter konstant frem og tilbage mellem nogle projektorer, og jeg aner ikke hvilken en jeg skal købe! Nu er det således at jeg har fået et job i Hi-Fi Klubben, og der har de en Optoma HD80 (FULL HD) på display i kælderen! Jeg må sige at det ser rimelig fedt ud, men jeg har ikke så meget andet at sammenligne med. Jeg var villig til at gå helt op på 40.000kr og spendere det på en projektor! Jeg har kigget på Mits HC6000, og JVC's HD-1!... Og så har jeg lige set denne Optoma HD80 på arbejdet. Jeg kan nemlig få en del rabat på den, Og på den måde ryger der også en del af prisen

Hvor meget mere får jeg for pengene hvis jeg vælger en Mits HC6000 eller en JVC HD-1, med hensyn til skarphed, kontrast og det hele? Jeg kan bare ikke lade vær med at tænke på hvor uhyggeligt mange penge jeg sparer ved at købe den Optoma istedet, frem for hvis jeg køber en Mits HC6000, eller en JVC-HD1!

På forhånd, tak!



Redigeret af Naite22 - 02-Januar-2008 kl. 16:25
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2007 kl. 12:58
Det er klrt at jo bedre det signal du giver din projektor er, jo bedre bliver billedet. Det optimale må være et 100% digitalt signal, overført med HDMI og gerne HD kanaler.
Og så hjælper en god scaler/de-interlacer selvfølgelig også på det (hvis det er SD eller en interlaced kilde.
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2007 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af TeknikTumpe TeknikTumpe skrev:

Min blev købt til at se film på, men jeg synes også at tv billedet er ok, det  er dog ikke så godt som når jeg ser film,  men jeg er tilfreds med billedet alligevel.. Hvis du vil have en til at se tv på, så vil anbefale dig at understrege dette for forhandleren

Handler det ikke mest om hvilken type signal man giver sin projektor. Jeg mindes ikke TV så specielt godt ud på min gamle projektor med video'en som tuner, men det gjorde videofilm nu heller ikke.


Nu har jeg bestilt en JVC DLA-HD1 og denne gang  vil jeg ikke benytte video'en som tuner, men derimod en Selector (og helst HD udgaven). Signal'er som kommer i SD vil blive opscaleret via en Onkyo 905 reciever -
Umiddelbart forventer jeg et kæmpe løft i kvalitet pga. en bedre kilde.



Redigeret af hedberg - 24-December-2007 kl. 12:54
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2007 kl. 01:16
Ville egentlig også lige høre eksperterne hvordan Optoma's HD80 den er, som Hi-Fi klubben har til små 18.000 kr!? Den skulle være ret god, passer det, eller er vi allerede kommet meget længere på de forskellige områder med de nyere projektorer, som JVC's HD1?

Til top
TeknikTumpe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2007 kl. 08:30

Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Bare ved at se på hans setup i hans signatur,

Hende

Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

så kan jeg se, at han i hvert fald har muligheden for at se TV på projektoren via tv-tuneren i hans recorder. Derudover kan man bruge en projektor og se TV via en htpc.

 jeg tror også at man kan bruge en video, men jeg går ikke ud fra at billedet er særlig godt, men har ikke prøvet, så jeg ved det self. ikke 


LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Selv en TeknikTumpe skal starte et sted"   
Til top
TeknikTumpe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2007 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af jajo jajo skrev:

lige et lille off topic:

først tillyk med dit køb. Men overvejer også at investere i en projektor, dog til at se tv på, men kan se at der ikke er tv-tuner i nogen. og så så jeg du så tv via din, hvad har du købt og tilsluttet den for at kunne se tv via den?

Mange tak .

Jeg har en dvdoptager, og har tilsluttet et S-video-kabel, fra optageren til projectoren (tror også at man kan med en video), du kan også bruge et andet slags kabel feks HDMI eller scart.

Man kan vidst godt få projectore med digital-tunere, men de er hamrende dyre.

Min blev købt til at se film på, men jeg synes også at tv billedet er ok, det  er dog ikke så godt som når jeg ser film,  men jeg er tilfreds med billedet alligevel.. Hvis du vil have en til at se tv på, så vil anbefale dig at understrege dette for forhandleren

Jeg håber, at du finder en projector som passer til dine behov, og at du bliver lige så glad for den som jeg er blevet for min

 


LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Selv en TeknikTumpe skal starte et sted"   
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2007 kl. 21:19
Bare ved at se på hans setup i hans signatur, så kan jeg se, at han i hvert fald har muligheden for at se TV på projektoren via tv-tuneren i hans recorder. Derudover kan man bruge en projektor og se TV via en htpc.
Til top
jajo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2007 kl. 19:51

Citér

Men jeg er fuldt ud tilfreds med projectoren, jeg blev advaret om billedet hvis jeg også ville se alm. tv på den.. men billedet er bare super, også til at se tv på (ved ikke om det er pga. afstanden fra projector og lærred). jeg er bare oven ud lykkelig og tilfreds med min første erhvervede projector  .

Jeg håber også, at du er fuldt ud tilfreds med den projector som du valgte  

lige et lille off topic:

først tillyk med dit køb. Men overvejer også at investere i en projektor, dog til at se tv på, men kan se at der ikke er tv-tuner i nogen. og så så jeg du så tv via din, hvad har du købt og tilsluttet den for at kunne se tv via den?



Redigeret af jajo - 19-November-2007 kl. 19:52
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu