recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af bundkort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af bundkort?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af bundkort?
    Sendt: 11-December-2004 kl. 15:40

Hej

Hvis HTPC´en skal bruges til afspilning af div. filer samt netadgang etc. og den evt. også skal bruges til at spille på (-kabale) jeg er ikke den store gamer men vil gerne spille BF1942 en gang imellem. Hvilket bundkort skal jeg så vælge? Læste lige at med socket A skulle man få mest for pengene, men jeg er ikke klar over hvad jeg skal have? Og jeg vil ikke købe et bundkort til 1000 kr. hvis jeg har nok i et til 500.

MVH Auri

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2004 kl. 19:34

Hvis det er for at spare penge så kan man jo få bundkort med lydkort/grafik kort og netkort integreret. Det er dog ikke altid at det så er de bedste komponenter. Man kan dog så med tiden opgradere løbende med nyt lydkort/grafikkort og eller netkort.

Med hensyn til hvilken model så har jeg ikke fulgt nok med...

Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2004 kl. 16:56

Det er ikke for at spare penge. Men man skal jo ikke skyde gråspurve med kanoner Jeg er bare ikke klar over hvad jeg egentlig skal kigge efter? Jeg satser på en CPU fra Intel på ca. 3 GHz hvis det har nogen indflydelse på hvilket bundkort jeg skal stoppe i kabinettet

 

MVH Auri

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2004 kl. 18:28

Jo, det har indflydelse på valget af dit bundkort, da det er forskelligt hvordan cpu'erne monteres.

I den forbindelse slår det mig lige - og det er måske lidt uden for kentekst, men alligevel ikke: Er der ikke noget med at de nye AMD processorer kan nedsætte clockfrekvensen afhængig af belastning af systemet. Ved lav aktivitet nedsættes CPU'en til f.eks. 1 ghz i stedet for fuld kap.

Kunne man ikke forestille sig at det spare strøm? Og, vigtigere endnu, varmer mindre og dermed mindre larm fra kølling????

På den måde kunne man måske høste nogle af fordelene ved f.eks. VIA processorne.....?????

Og sammenhængen til denne tråd er selvfølge om det kræver noget af motherboardet for at kunne dette??? ;)

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2004 kl. 18:39
Det tror jeg du har ret i - jeg synes også jeg har hørt noget lignende...
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 23:38

Hej

Jeg satser på et ASUS P4R800-V Deluxe.

i så fald hvad hvad bør jeg så gå efter mht. CPU??

MB og Cpu har jeg ikke særlig stor indsigt i, men kan jeg få nogle bud så jeg kan læse lidt om dem er jeg et stort skridt nærmere en dejlig HTPC

MVH Auri

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu