recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - THE GOLDEN TICKET
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTHE GOLDEN TICKET

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Emne: THE GOLDEN TICKET
    Sendt: 13-December-2007 kl. 13:04
THE GOLDEN TICKET VOL. 1.


Søgen efter den gode bif til stuen er ved at være fuldendt. På længere sigt og en gang i fremtiden vil en decideret hjemmebio med seperat rum være at foretrække, men indtil da må stuen gå an.

Inden jeg viser billeder, kommer her en oversigt over mit nuværende udstyr:



OVERSIGT

Elektronik:
TV: JVC LT-37A80ZU
Receiver: Denon 2106
Afspiller: Playstation 3

Højtalere:
Front DIY
Center DIY
Subwoofer DIY

Senere i dag modtager jeg mit TV, så indtil da må I nøjes med ovenstående billede. Jeg vil også komme med en mere deltaljeret beskrivelse af sagerne.

Redigeret af rasmus_bt - 13-December-2007 kl. 13:07
Til top
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 15:12
Har fået lavet baghøjtalere i samme serie som center og front, plus har fået
købt mig en Pinnacle Soundbridge til trådløs musik fra Macen.

Billeder kommer senere.
Til top
klm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 22:57
Det vil være fedt hvis du kunne sætte et billede på af hvordan det står sammen.. 
Panasonic Px70..
Til top
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 23:57
Billeder

Så kom der langt om længe lidt billeder:











Til top
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 23:59
Min Soundbridge blev leveret tilbage til Hifiklubben da signalet ikke altid var lige stærkt. Anskaffede mig endnu en Airport Ekspress til Macen. Det ved man fungerer som det skal.

Skal have købt mig nogle kabelskjulere til bagkanalerne, men det bliver først når jeg får taget mig sammen til at lægge de sidste lister rundt i stuen.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 01:49

Haha, dét TV-bord kender jeg!
Der står nemlig ét magen til hjemme i min egen stue ...... og ..... virvarret af ledninger underneden og bagved kender jeg desværre også kun alt for godt.

Jeg er spændt på at se, hvordan det kommer til at se ud med kabelskjulerene i aktion. Måske kan jeg deraf få et par idéer til, hvordan jeg selv kommer ondet til livs.  Ellers en fin opsætning.



Redigeret af musicus - 09-Januar-2008 kl. 02:08
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Haha, dét TV-bord kender jeg!Der står nemlig ét magen til hjemme i min egen stue ...... og ..... virvarret af ledninger underneden og bagved kender jeg desværre også kun alt for godt.


Jeg er spændt på at se, hvordan det kommer til at se ud med kabelskjulerene i aktion. Måske kan jeg deraf få et par idéer til, hvordan jeg selv kommer ondet til livs.  Ellers en fin opsætning.



Tak for roserne!

Hehe ja det TV bord er skønt. Bortset fra dets ringe evne til at skjule ledningerne. Kabelskjulerne er kun til bagkanalerne og ikke til mit ledningekaos under tvbordet. Det vi kan gøre for at komme det til livs ville være at samle hver enkelt ledning i en klump og samle hele skidtet bag receiveren. Så tror jeg det kommer til at se væsentlig bedre ud end det gør nu.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 11:04

Det brune felt bag TV'et...hvad gør det godt for? Eller løb du bare tør for maling?

Det jeg mener er, at jeg synes, at det forstyrrer helheden. Havde det så endda fuldt TV'ets form, så det lignede en ramme rundt om det, så kunne det gå an. Men feltet virker bare for højt ift. bredden.

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 11:25

Jeg ville placere baghøjttalerne højere oppe, faktisk helt oppe ved loftet. Det er meningen at de skal være lidt svære at retningsbestemme, så jeg vil mene at de er for tæt på lyttepositionen...

mvh Christian
Til top
klm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 17:58
Det kan jeg godt li´ flot..
Panasonic Px70..
Til top
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Det brune felt bag TV'et...hvad gør det godt for? Eller løb du bare tør for maling?


Det jeg mener er, at jeg synes, at det forstyrrer helheden. Havde det så endda fuldt TV'ets form, så det lignede en ramme rundt om det, så kunne det gå an. Men feltet virker bare for højt ift. bredden.



De brune felter ved sofa og tv var der, da vi flyttede ind i lejligheden (3 måneder siden) og vi besluttede os for at beholde dem. Nu du siger det, giver det jo mening. Feltet passer slet ikke til tv'et. Det jeg evt. kunne gøre var at fjerne noget af toppen, så der bliver lige meget farvelade mellem tvets top og bund.
Til top
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Jeg ville placere baghøjttalerne højere oppe, faktisk helt oppe ved loftet. Det er meningen at de skal være lidt svære at retningsbestemme, så jeg vil mene at de er for tæt på lyttepositionen...



De er en smule mere "in-your-face" når de hænger lavt. Dette måtte jeg sande efter at have hængt dem op. De hænger lige så højt som fronterne, hvilket var pga. det mere homogene look stuen ville få. Selvom de hænger lavt giver det en ganske tilfredsstillende effekt alligevel. Måske jeg skulle skrue ned for niveauet selvom de er blevet kalibreret med den medfølgende mikrofon til receiveren.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu