recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC begynder spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC begynder spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pby_htpc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC begynder spørgsmål
    Sendt: 14-December-2004 kl. 23:25

Jeg påtænker at begynde et HTPC projekt i nærmeste fremtid, der som udgangspunkt skal give mulighed for at optage til hd samt afspilning af disse og andre optagelser, afspiling af musik samt visning af digitale fotos. Det betyder dog ikke, at jeg ikke vil kunne det hele på sigt, men jeg vil bare starte blødt ud og så addere funktionalitet til systemet efterfølgende som tingene spiller og jeg har penge til mere hardware. Men tanken er selvfølgelig at købe noget godt hardware som udgangspunkt, som ikke begrænser mig i noget senere (Ud over den rivende udvikling der selvfølgelig er inden for området)

Men som udgangspunk er tanken at investere i en pc omkring 2-3 Ghz med 512 Mb ram og en passende disk samt en Hauptpauge PVR-350 TV-tuner kort og en wireless remote som kan række selv om min HTPC står gemt i et kosteskab. Men jeg har et par indledende spørgsmål, som jeg håber nogle vil give svar på.

- Hvad kræves der af det almindelige grafikkort. Kan man "nøjes" med et onboard grafikkort, eller er man nødt til at investere i noget specielt grafikkort?

- Hvad med video-out fra pc til fjernsyn. Skal man både have et video-out fra sit tv-tuner kort samt det almindelige grafikkort eller kører alle signaler ud via et af kortene?

- Er der noget problem i at lave en løsning hvor pc'eren og fjernsyn står med en afstand på ca. 10 meter. Er der nogle af kablerne der ikke tåler en længde på 10m?

- Kan nogen anbefale en wireless remote som er mest mulig opsætningsbar i Windows. Eventuelt med "mouse" funktionalitet så man i nødstilfælde kan styre sine HTPC/windows programmer som hvis man sad med en mus?

- Er der nogle gode sites, hvor man kan hente tips og tricks til at komme igang?

Okay, det var vist spørgsmålene for nu. Håber noget har mod på at svare på et eller flere af ovenstående spørgsmål.

 



Redigeret af pby_htpc
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu