recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onlinemedier væk fra MCE i vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnlinemedier væk fra MCE i vista

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Astrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Onlinemedier væk fra MCE i vista
    Sendt: 23-December-2007 kl. 08:45

Hej

Er der nogen der kan hjælpe her. Alle mine onlinemedier er væk fra mit medie center. Før kunne jeg vælge mellem 4 standard medier under menuen "opdag". De er nu væk. Det er mest sputnik jeg mangler. Er der en måde, hvorpå kan tilvælge dem igen og hvorfor kan de bare forsvinde (jeg har ikke pillet), men det kan måske have noget at gøre med Vistas sikkerhedsindstillinger eller hvad?

MVH Troels

Til top
ThordanDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 21:36

Hej Astrup. Jeg kan ikke hjælpe dig, men blot fortælle dig at du ikke er den eneste.

Jeg har endnu ikke brugt tid på at undersøge det nærmere, men jeg kan konstatere at de online medier er forsvundet.

Jeg har før set at sprog indstillingen i MCE har betydning for hvilke online medier der vises, men jeg har heller ikke ændret noget i min opsætning som stadig kører dansk.

Til top
Kryon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 00:09
Hej
Jeg sidder med præcist det samme problem, og det skete for et par dage siden. Vi har ikke ændret noget på mediecentret (dansk Vista Home Premium).
Jeg mistænker at det må være en opdatering der har lavet ballade, men det seneste der er kommet ind er d. 21 og det er en Windows Defender opdatering - kan det tænkes at den blokker MCE på en eller anden skør måde?

mvh
Rasmus

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 00:40
Vi har vist alle det problem. Men da det ikke er noget jeg normalt bruger, så har jeg ikke gidet undersøge, hvad der er sket. Måske nogle aftaler for MS der er udløbet
Til top
Kryon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 01:27
Jeg bruger det til at komme over til Sputnik og TV2 film. Så det er da irriterende at det pludseligt forsvinder, men da altid noget at det ikke bare er mit system der fucker.
Men underligt er det...
Til top
ThomasR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2007
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 22:11

Jeg vil også lige sige at det også er forsvundet for mig - øv øv.

Jeg tør dog ikke at kaste mig over denne guide, da jeg tror jeg ødelægger noget:

 

http://thegreenbutton.com/forums/permalink/189461/189622/Sho wThread.aspx

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2007 kl. 23:21
Har I checket sprogindstillinger i internet explorer, der blev det styre i MCE 2005 og sikkert også i vista
Den Ben
Til top
rydahlberg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2007
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 11:04

www.multimediacenter.dk har under download et program der får sputnik til at fungere igen under vista.

I skal oprette jer som bruger for at kunne hente programmet! Dette er gratis.

Til top
ThomasR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2007
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af rydahlberg rydahlberg skrev:

www.multimediacenter.dk har under download et program der får sputnik til at fungere igen under vista.

I skal oprette jer som bruger for at kunne hente programmet! Dette er gratis.

 

Det er meget fint, men jeg savner også de andre links der var. Nu kan jeg ikke lige huske det helt præcist, men det var noget med nogle spil "Fun"? Der var også et prøveabonnement i 30 dage på en tjeneste så du kan programmere optagelser fra en browser ude i byen, når du ikke lige er hjemme. Jeg savner med andre ord de samme muligheder jeg havde som før og dette er kun en halv løsning. Men tak for tippet anyway :-)

Jeg prøvede lige at flette nøglen ind, men jeg kan se at det ikke løser problemet med at lægge linket ind under TV + Movies --> online-tv. Istedet ligger linket direkte på "hovedvejen" (der hvor 'TV + Movies', 'Tasks' og 'Music' også ligger). Heldigvis tog jeg en backup før jeg flettede ind.

 



Redigeret af ThomasR - 30-December-2007 kl. 13:35
Til top
Peter Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2007
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 14:24

Der er tale om en teknisk fejl. Der arbejdes på at få tjenesterne tilbage online forhåbentligt indenfor få dage.

Microsoft Danmark.
Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 14:35

slettet af daddyd



Redigeret af daddyd - 30-December-2007 kl. 23:07
Til top
Astrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 13:00

Nu virker det igen  - tak for input. I sidste ende vidste det sig, at være en system fejl

MVH Troe´ls

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu